printlogo


کد خبر: 183534تاریخ: 1396/8/4 00:00
اخبار

«گرانباری» عبدی‌پور در فرانسه
تصویر برداری سریال «گرانباری»  به کارگردانی احسان عبدی‌پور تا یک ماه دیگر در پاریس آغاز خواهد شد. به گزارش فارس، سریال «گرانباری» به کارگردانی احسان عبدی‌پور و تهیه‌کنندگی هومن کبیری که از شهریورماه در پاریس وارد مرحله پیش‌تولید شده است، تا پایان آبان در همین شهر کلید خواهد خورد. بازیگران «گرانباری» در بخش فرانسه، فرانسوی و ایتالیایی هستند و در این کشور بازیگر ایرانی مقابل دوربین نمی‌رود اما به این دلیل که «گرانباری» در سبک جدیدی تولید می‌شود و تمام این بازیگران در مرکز آموزش زبان فارسی با هم آشنا می‌شوند، قاعدتا به زبان فارسی تسلط دارند.   برخی از این بازیگران از تئاتر و سینمای فرانسه انتخاب شده‌اند و تعدادی از عوامل تولید و تصویربرداری سریال نیز فرانسوی هستند و آنجا قرارداد بسته شده است. گروه تولید حدود یک ماه در پاریس مشغول تصویربرداری خواهند بود و بعد از آن به ترکیه و سپس هند خواهند رفت. داستان اصلی این سریال از کشور هند شروع می‌شود و دختر ایتالیایی که شخصیت اصلی را ایفا می‌کند، از هند وارد ایران می‌شود. «گرانباری» در 35 قسمت 42 دقیقه‌ای به سفارش شبکه 5 سیما ساخته می‌شود.

فیلم‌های دینی ما در خارج تحریم هستند
شهریار بحرانی، کارگردان فیلم سینمایی «ملک سلیمان»، در برنامه «چهل چراغ» با اشاره به نقش سینما در تکامل نگاه معنوی مردم، اظهار داشت: از سریال «مریم مقدس(س)» مثال می‌زنم که در یکی از کشورهای آفریقایی نمایش داده شد و موجب صلح و آشتی میان مسلمانان و مسیحیان شد. ما در آنجا سفارت داشتیم و بچه‌های سفارتخانه کار را دوبله کردند و اوضاع آنجا آرام شد. این اتفاقات در خیلی از کشورها افتاد. این کارگردان آثار دینی و دفاع‌مقدسی با اشاره به نقش سینمای ایران در نگاه جهانیان، عنوان کرد: در جهان، سینمای ایران را با آثار دینی، انسانی و معنوی می‌شناسند و از سینمای ایران همیشه چنین انتظاری دارند، چون خودشان سینمای سرگرم‌کننده دارند و آنچه تشنه‌اش هستند فیلم‌های معنوی است. در داخل کشور هم شاهد بودیم که این فیلم‌ها تاثیرات خوبی در روحیه و رفتار مردم داشته است. با وجود اینکه فیلم‌های دینی کمی ساختیم اما همین‌ها تاثیر گذاشتند. بحرانی با اشاره به اینکه بودجه لازم برای ساخت قسمت‌های بعدی «ملک سلیمان» فراهم نشد، بیان داشت: در آن زمان با 60 سینما در کشورهای خاورمیانه و ترکیه برای نمایش فیلم قرارداد بسته شد اما مصادف شد با مصاحبه رئیس کمپانی یونیورسال در الجزیره که عنوان کرد از نظر ما فیلم «ملک سلیمان» غیرقابل پخش است و قراردادها هم بتدریج فسخ شد! به هر حال این فیلم ضدسیاست‌های صهیونیسم جهانی است. چهره‌ای که ما بر اساس قرآن از پیامبر معصوم نشان دادیم با آن چیزی که آنها تبلیغش را می‌کنند، خیلی فرق دارد. از این نظر بعضی از فیلم‌های دینی ما در خارج از کشور کاملا تحریم هستند، همین‌طور که «مریم مقدس» و «ملک سلیمان» تحریم شدند.

فراخوان مسابقه‌ طنزنویسی «خلیج‌فارس»
فراخوان مسابقه طنز و کاریکاتور با موضوع «خلیج‌فارس» از سوی دفتر طنز حوزه هنری منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، دفتر طنز حوزه هنری مسابقه طنز و کاریکاتور را با موضوع «خلیج‌فارس» و در حمایت از نام خلیج همیشگی فارس در برابر حرف‌های بی‌اساس بیگانگان برگزار می‌کند. این مسابقه در  بخش‌های شعر، نثر، داستان کوتاه، نمایشنامه کوتاه، فیلمنامه کوتاه، کارتون و کاریکاتور برگزار می‌شود، مهلت ارسال آثار نیز تا  پایان آبان 1396 است.  علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی
daftaretanz93@gmail.com ارسال کنند. دونالد ترامپ در سخنان خود درباره سیاست جدید آمریکا در قبال ایران از کلمه مجعول خلیج عربی استفاده کرد که واکنش بسیاری از هنرمندان و اهالی ادبیات را در پی داشت. در همین راستا، مسابقه طنز و کاریکاتور با موضوع «خلیج‌فارس» و در حمایت از نام خلیج همیشگی فارس از سوی دفتر طنز حوزه هنری راه‌اندازی شده است.
 


Page Generated in 0/0047 sec