printlogo


کد خبر: 183536تاریخ: 1396/8/4 00:00
اخبار

درخواست فیفا از کمپانی‌ها برای ارتقای ویدئوچک در جام‌جهانی
فیفا از کمپانی‌های تکنولوژی درخواست کرد به کمک‌های خود برای بهبود بخشیدن به تکنولوژی ویدئوچک در فوتبال ادامه دهند. به این شکل فیفا می‌تواند در جام‌جهانی ۲۰۱۸ از این تکنولوژی استفاده کند. ‌به نقل از
Sport techie، پیش از این از تکنولوژی ویدئوچک در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها استفاده شده است. با این حال این تکنولوژی ایراداتی دارد. بیشترین میزان مشکل در قسمت تشخیص آفساید است. تکنولوژی ویدئوچک در فوتبال ابتدا در آلمان ساخته شد و اولین‌بار در بازی بایرن مونیخ و بورسیادورتموند استفاده شد. فیفا در درخواست خود از کمپانی‌های تکنولوژی اعلام کرد: مشخص است که تصمیم‌گیری‌ها چقدر در بازی‌های فوتبال مهم هستند، بویژه زمانی که گل زده شود. ما از تهیه‌کنندگان تکنولوژی ویدئوچک می‌خواهیم برای تشخیص آفساید تدابیری بیندیشند. کمپانی‌های مختلفی که قصد دارند در این زمینه با فیفا همکاری کنند می‌توانند با ایمیل با فیفا در ارتباط باشند.

مهدی تاج: امیدوار به حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نیستم!
رئیس فدراسیون فوتبال که در سفرش به کردستان از بدهکاری باشگاه‌ها بویژه استقلال به عنوان تهدیدی بزرگ برای فوتبال سخن گفته بود، دقایقی بعد حرف خودش را تکذیب کرد! مهدی تاج که روز چهارشنبه به سنندج سفر کرده بود، در دیدار با استاندار کردستان به بیان گزارشی از وضعیت فوتبال در کشور و تیم‌های ملی پرداخت و تاکید کرد حال فوتبال ملی خوب است اما در رده باشگاهی مشکلاتی وجود دارد. رئیس فدراسیون فوتبال در این دیدار پس از تعریف و تمجیدی که از 5 ستاره بودن فوتبال ایران در دنیا داشت، جمله‌ای را بر زبان آورد که ساعتی بعد در اقدامی عجیب آن را تکذیب کرد و ظاهرا فراموش کرده چنین نشست‌هایی ضبط می‌شود و دیگر مثل گذشته نیست که بتوان حرف‌ها را تکذیب کرد. مهدی تاج در این دیدار می‌گوید: «چیزی که الان فوتبال را تهدید می‌کند بدهکاری باشگاه‌ها بویژه استقلال است که من خودم خیلی امیدوار نیستم این تیم بتواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند ولی باید تلاش کنیم و ببینیم چه می‌شود کرد. همین دیشب تا ساعت 11-10 در وزارت ورزش بودیم!»

بادران-پرسپولیس ۱۹ آذر در آزادی یا شهر قدس
با انجام قرعه‌کشی دیدار یک‌هشتم نهایی جام حذفی، تیم فوتبال بادران میزبان پرسپولیس شد. با صعود پرسپولیس به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال و با توجه به اینکه از قبل بادران تهران به عنوان حریف این تیم مشخص شده بود، دیروز برای تعیین میزبان این دیدار قرعه‌کشی انجام و به ‌این‌ ترتیب بادران تهران میزبان پرسپولیس شد. این دیدار ۱۹ آذر ماه برگزار خواهد شد. دیدار بادران در لیگ یک هم که قرار بود در همین تاریخ برگزار شود ۲۳ یا ۲۴ آذر ماه برگزار خواهد شد. سیف‌الله‌پور، سرپرست تیم فوتبال بادران گفت که از بین 2 ورزشگاه شهر قدس یا آزادی یک ورزشگاه به عنوان میزبان انتخاب خواهد شد. در صورتی که پرسپولیس به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کند، بازی این تیم در آن مرحله در کنار سایر دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی در تاریخ ۲۸ آذر برگزار می‌شود. در آن صورت دیدار عقب افتاده سرخ‌پوشان با صنعت نفت آبادان، ۲۴ آذر برگزار می‌شود. در صورتی که پرسپولیس از صعود به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی باز بماند، دیدار این تیم برابر صنعت نفت آبادان ۲۸ آذر برگزار می‌شود.

دلیل اصلی کنار گذاشتن «کاسیاس» از ترکیب پورتو مشخص شد
پورتو سعی دارد با بازی ندادن به کاسیاس او را برای جدایی از تیم آمده کند تا با فروشش تعادل مالی در باشگاه برقرار شده و مشکل فیرپلی مالی برطرف شود. داستان کنار گذاشته شدن ایکر کاسیاس از ترکیب تیم فوتبال پورتو وارد مرحله‎ای جدید شده و این بار اخباری متفاوت درباره آن مطرح شده است. یکی از اخبار مربوط به این موضوع این بود که باشگاه برای برقرار کردن تعادل مالی و فیرپلی مالی یوفا تصمیم دارد دروازه‎بان اسطوره‎ای اسپانیایی را بفروشد. قرار است پورتو در ماه ژانویه و بازار نقل و انتقالات زمستانی برای فروش کاسیاس اقدام کند. او بازیکنی است که در ترکیب تیم بیشترین دستمزد را می‏گیرد، یعنی ۵ میلیون یورو در سال. موضوع دیگری که درباره او مطرح شده بود این بود که سرمربی تیم به خاطر عملکرد ضعیف این دروازه‎بان در تمرینات و بازی‌ها و همچنین صحبت‌های مداوم با تلفن همراهش از او راضی نیست و این کنار گذاشته شدن جریمه این کارش است.


Page Generated in 0/0065 sec