printlogo


کد خبر: 183566تاریخ: 1396/8/4 00:00
اخبار

۸صبح یکشنبه؛ اعلام نظر نهایی فراکسیون ولایی درباره 2 وزیر
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: نظر نهایی این فراکسیون درباره وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در جلسه ساعت ۷ تا ۸ صبح یکشنبه آینده اعلام می‌شود. به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جمع خبرنگاران درباره نظر نهایی فراکسیون نمایندگان ولایی نسبت به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو اظهار داشت: روز یکشنبه هفته آینده از ساعت ۷ تا ۸ صبح جلسه فراکسیون را خواهیم داشت و در آنجا همکاران ما اظهارنظر می‌کنند و تصمیم‌گیری می‌کنیم. وی درباره نشست دیروز هیات‌رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی نیز گفت: معمولا هیات‌رئیسه فراکسیون با وزرایی که معرفی می‌شوند به صورت جداگانه جلسه می‌گذارد و در رابطه با برنامه‌های آنها و مطابقت آن با قوانین بویژه برنامه ششم توسعه و مسائل مختلف بحث می‌شود؛ برخی مسائل را در جمع مطرح می‌کنیم و برخی مسائل را نیز هیات‌رئیسه از آنها می‌پرسد. رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به این سوال که تا الان نظر فراکسیون نسبت به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو چه بوده است، تصریح کرد: من نمی‌توانم الان از طرف فراکسیون حرف بزنم چون این باید در روز یکشنبه جمع‌بندی شود اما نظر شخصی‌ام را درباره هر دو وزیر گفته‌ام که به نظر می‌رسد زمینه سختی برای آنها در مجلس نیست و با توجه به شرایط دولت و وضعیت آن، ممکن است نظر مجلس هم مساعد باشد.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات تازه وزیر خارجه عربستان
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات سعودی باید در رویکرد خود تجدید نظر کنند و به جای ابراز ذوق‌زدگی بیش از حد نسبت به گفته‌ها و سیاست‌های بی‌نتیجه آمریکا در قبال ایران، راه گریزی آبرومند برای خروج از بحران‌هایی که سخت با آنها دست به گریبانند پیدا کنند. بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات عادل‌الجبیر، وزیر خارجه عربستان‌سعودی در نشستی در لندن گفت: بسیار جای تاسف است وزیر خارجه عربستان سعودی همچنان اصرار دارد همان رویکرد پراشتباه، پر هزینه و بی‌حاصل  سال‌های اخیر این کشور را دنبال کند و بر طبل تنش، خشونت و رفتار و سیاست‌های تخریبی بکوبد. قاسمی اظهار داشت: مقامات سعودی  باید در رویکرد و نگاه خود تجدید نظر کنند و به جای ابراز شیفتگی و ذوق‌زدگی بیش از حد نسبت به گفته‌ها و سیاست‌های تکراری و بی‌نتیجه آمریکا در قبال ایران، راه گریزی آبرومند برای خروج از بحران‌های داخلی و منطقه‌ای که سخت با آنها دست به گریبانند، پیدا کنند و بیش از این، کشور و مردم عربستان و منطقه را قربانی محاسبات وهم‌آلود، اشتباه و سطحی‌نگرانه خود نکرده و با دوراندیشی و بر مبنای مصالح و مسؤولیت خود، واقعیات منطقه را بدرستی و بدون تعصب و دور از هرگونه لجاجت بپذیرند.

برخی مسؤولان به دنبال قبول برجام‌های ۲ و ۳ هستند
نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: برخی مسؤولان درصددند به بهانه مشکلات مالی، نظام را تحت فشار پذیرش الزامات جدید در راستای اجرای برجام‌های ۲ و ۳ قرار دهند. به گزارش تسنیم، عباس گودرزی در نطق میان‌دستور روز چهارشنبه صحن علنی با بیان اینکه دولت باید مراقب تقسیم کار بین آمریکا و اروپا در بحث مسائل برجام و منطقه‌ای ایران باشد، تصریح کرد: امروز آمریکا نه تنها به تعهداتش در برجام عمل نکرده بلکه جدیدا به شکل طلبکارانه در حال فشار به ملت ایران برای عقب‌رفتن در مسائل موشکی و منطقه‌ای است و این بار با دیپلماسی اجبار این هدف را دنبال می‌کند و با فشار روی موارد حساس کشور سعی دارد شرایط را برای ایجاد برجام جدید فراهم آورد تا در نهایت ایران ناگزیر به همراهی با منافع آمریکا در منطقه شود.  وی افزود: فشار به سپاه پاسداران که فعالیتش در این 37 سال باعث درهم شکسته شدن ابهت آمریکایی‌ها در منطقه شده نیز در همین راستا تحلیل می‌شود، این در حالی است که اروپا با وجود اینکه در ظاهر از برجام دفاع می‌کند، تلاش می‌کند برنامه موشکی ایران را محدود کند. گودرزی ادامه داد: متاسفانه برخی مسؤولان درصددند به بهانه مشکلات مالی، نظام را تحت فشار قبول و پذیرش الزامات جدید در راستای اجرای برجام‌های 2 و 3 یعنی همان پذیرش ذلت در برابر بیگانگان قرار دهند.
 


Page Generated in 0/0050 sec