printlogo


کد خبر: 183567تاریخ: 1396/8/4 00:00
اخبار

دولت سوریه بعد از پیروزی دیرالزور به دنبال اخراج آمریکاست
مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: دولت سوریه بعد از پیروزی در دیروالزور به دنبال باز پس‌گیری رقه و در نهایت اخراج  آمریکایی‌ها از سوریه است. علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار فیصل مقداد، قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ملاقات با آقای فیصل مقداد گفت‌وگوهای مختلفی درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی داشتیم. وی افزود: در عین حال یک بار دیگر تاکید کردیم خط مقاومت همچنان در برابر توطئه‌های صهیونیست و آمریکا ایستاده و در برابر مقاصد شیطانی در جهت تجزیه و تضعیف کشور‌های منطقه، کشورهای عضو محور مقاومت با اتحاد، وحدت و همبستگی ایستاده‌اند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در عراق ملت و دولت توانستند بر توطئه عظیمی که پشت صحنه آن آمریکا و صهیونیست‌ها بودند پیروز شوند و سوریه نیز به کمک حامیان خود از جمله جمهوری اسلامی ایران در دیرالزور توانست پیروزی‌هایی به دست آورد و به سمت رقه حرکت خواهند کرد که در نهایت  آمریکایی‌ها را از سوریه اخراج کنند. ولایتی گفت: سوال مشترک ما این است که آمریکا به چه حقی 12 پایگاه نظامی در سوریه بدون اجازه دولت سوریه ایجاد کرده‌. آنها هدف‌شان تجزیه سوریه است، ولی همانطور که در عراق شکست خورده‌اند در سوریه هم شکست خواهند خورد.

به دستور ترامپ انجام شد
محدودیت برای پذیرش پناهجو از ایران و 10 کشور دیگر
با توجه به انقضای فرمان 120 روزه دونالد ترامپ مبنی بر پذیرش پناهجو برای ورود به خاک آمریکا، دولت آمریکا بار دیگر محدودیت‌هایی را برای پذیرش پناهجو از ایران و 10 کشور دیگر وضع کرد. به گزارش فارس، طبق اسنادی که در اختیار خبرگزاری «رویترز» قرار گرفته است، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به طور موقت فرآیند پذیرش پناهجو از ایران و 10 کشور دیگر را به تعوق انداخته است. دولت آمریکا همچنین برنامه‌ای را به حالت تعلیق درمی‌آورد که اجازه تجدید دیدار با خانواده را برای برخی پناهجویانی فراهم می‌‌آورد که در آمریکا ساکن هستند. این برنامه ترامپ روز سه‌شنبه به کنگره فرستاده شد. ضرب‌الاجل فرمان اجرایی ترامپ درباره منع پذیرش پناهجویان از سراسر دنیا روز 24 اکتبر (سه‌شنبه) به وقت محلی به پایان رسید و دولت آمریکا به‌رغم آنکه این فرمان اجرایی را تمدید نکرد اما با طرح‌های جدیدی که ارائه کرده است، سازمان‌ها و نهادهای مربوط به امور پناهجویان معتقدند هم‌اکنون پذیرش حدود نیمی از پناهجویان در خاک آمریکا با مشکل روبه‌رو می‌شود. برخی منابع آگاه می‌گویند محدودیت‌های بیشتری که در این فرمان برای پذیرش پناهجویان وجود دارد، مربوط به شهروندان ایران، مصر، عراق، لیبی، مالی، کره‌شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه و یمن و همچنین فلسطینیانی می‌شود که در این کشورها زندگی می‌کنند.

تیلرسون: سپاه را تحریم می‌کنیم
وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده تحریم‌های واشنگتن علیه ایران رفتارهای بدخواهانه تهران را هدف قرار می‌دهد. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون در سخنانی مدعی شد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، رفتارهای بدخواهانه این کشور را هدف قرار می‌دهد و این تحریم‌ها با هدف کمک به مردم ایران است تا دولت‌شان را کنترل کنند. وی در کنفرانس خبری در دهلی‌نو پس از دیدار با وزیر خارجه هند، افزود: ایالات متحده فعالیت‌های تجاری مشروع و قانونی هند یا هر متحد دیگر آمریکا با ایران را مسدود نخواهد کرد. تیلرسون گفت: اقدامات آمریکا با هدف محدود کردن سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه است، از جمله توسعه موشک‌های بالستیک، صادرات تسلیحات برای سازمان‌های تروریستی و دخالت در جنگ سوریه و یمن. وی ادعا کرد: مبارزه ما با مردم ایران نیست. اختلافات ما با نظام انقلابی ایران است. ما اقداماتی را اتخاذ می‌کنیم تا تحریم‌هایی را علیه نظام ایران و بویژه سپاه پاسداران اعمال کنیم، این هدف ما است تا ظرفیت مالی را لغو کنیم و فعالیت‌های مربوط به این گونه رفتارهای بدخواهانه ایران را مختل کنیم. وزیر خارجه آمریکا به‌طور شفاف اعلام کرد واشنگتن به‌دنبال حمایت از صداهای مدرن در داخل ایران است و تلاش می‌کند یک تغییر احتمالی در دولت ایران ایجاد کند.


Page Generated in 0/0050 sec