printlogo


کد خبر: 183574تاریخ: 1396/8/6 00:00
اخبار

«شکوه یک زندگی» روایت دیگری از مادران شهدا
نشست نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی «شکوه یک زندگی» با حضور امیرعباس کنی تهیه‌کننده، رضا بهشتی کارگردان، مسعود انتظاری مدیر تولید و مجری طرح، امیر رجبی آهنگساز، عبدی‌نسب مدیر تصویربرداری و بازیگران نازنین فراهانی، مریم کاظمی، حسام محمودی و مزدک رستمی، در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کنی تهیه‌کننده این مجموعه در ابتدای نشست درباره شکل‌‌‌گیری ایده و طراحی سریال شکوه یک زندگی گفت: 4 سال گذشته با توجه به طرحی که به شبکه 2 سیما داده بودم، قرار شده بود کاری را در تکریم همسران و خانواده شهدا داشته باشیم که از سال 1392 تحقیقات فیلمنامه توسط شعله شریعتی نوشته شد اما بنا به دلایلی متوقف شد تا بعد از تغییرات مدیریتی و حضور دکتر میرباقری ایده و طرحی دیگر به نگارش مرجان اشرفی‌زاده در دستور کار گرفت. مریم کاظمی، بازیگر این سریال با اشاره به حضور خود در ژانر دفاع‌مقدس این پروژه بیان کرد: فیلمنامه شکوه یک زندگی بخوبی توانسته ارتباط خانواده‌ها و عواطف آنها را در زمان 8 سال دفاع‌مقدس نشان بدهد. اصولا این نوع کارها با مضمون دفاع‌مقدس سرمنشأ ارزشی برای جامعه ما دارد؛ کمی وارد شدن به این حوزه خطرناک است. آدم همیشه نگران است که ارزش‌ها را نشکند و نقشی را که انتخاب می‌کند به نوعی نباشد که ارزش‌‌ها را زیر سوال ببرد.

نخستین برنامه زنده از کربلا  برای کودکان و نوجوانان
نخستین برنامه زنده از کربلا برای کودکان و نوجوانان روی آنتن شبکه 2 سیما می‌رود. به گزارش ایسنا، برنامه ترکیبی «اقیانوس آرام» به عنوان نخستین برنامه زنده مختص نوجوانان که در کربلا تولید می‌شود از یازدهم آبان‌ماه هر شب از شبکه 2 سیما به نمایش درمی‌آید. «اقیانوس آرام» هر شب با 2 میهمان روی آنتن می‌رود که بخش اول آن با حضور یک میهمان شاخص در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری اجرا می‌شود و در بخش دوم این برنامه ترکیبی یک نوجوان موفق، میهمان برنامه می‌شود و درباره نگاه نسل نوجوان به مسائل دینی و به طور خاص واقعه عاشورا با مجری برنامه به گفت‌وگو می‌پردازد. این برنامه که در استودیوی «عصر» بر فراز ساختمان مشرف به گنبد طلایی حرم اباعبدالله پخش می‌شود، فضای بی‌بدیلی را در ایام منتهی به اربعین حسینی برای مخاطبان خود به تصویر می‌کشد. برنامه «اقیانوس آرام» به تهیه‌کنندگی مرکز «اوج کودک و نوجوان» از یازدهم آبان‌ماه به مدت 8 شب از ساعت 17:30 از شبکه دوم سیما روی آنتن می‌رود.   


«مأمور» تجدید چاپ شد
رمان «مامور» نوشته علی موذنی که درباره احوالات نویسنده‌ای است که می‌خواهد زندگی پیامبر را نگارش کند، تجدید چاپ شد. به گزارش فارس، مأمور، داستان نویسنده‌ای را روایت می‌کند که پس از نگارش 4 رمان درباره 4 پیامبر اولوالعزم(ع) برای نگارش آخرین رمان با موضوع پیامبر خاتم(ص) دچار مشکلات و سردرگمی‌های زیادی شده است. ارتباط با ناشر و الهام‌های شخصی برای نوشتن و درگیری‌ها و سردرگمی‌های شخصی و روانی او باعث شده است نویسنده در نگارش این رمان با مشکل مواجه شود و این موضوع منجر به ماجراهایی برای او می‌شود. در این اثر مرز میان واقع و فراواقع در وقایع داستانی به طریقی باورپذیر و تکنیکی ترسیم شده است. چنانکه، نویسنده در این رمان توانسته از پس عجین کردن فضاهای واقعی و فراواقعی به نحو تکنیکی و باورپذیر برآید؛ در نتیجه این کتاب به جهت موضوع و ساختار تکنیکی، اثری درخور توجه به شمار می‌آید. «مأمور» اثری است خواندنی و شاید متفاوت با دیگر داستان‌های مذهبی و غیر از مذهب، دغدغه نویسندگی، شوریدگی‌های نویسنده بودن و آنچه نویسنده را نویسنده می‌کند را بخوبی به تماشا می‌گذارد. او که نویسنده است با خواندن مأمور بیش از همه لذت می‌برد. «کتاب نیستان» چاپ دوم رمان «مأمور» را در 392 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان منتشر کرده است.


Page Generated in 0/0071 sec