printlogo


کد خبر: 183656تاریخ: 1396/8/7 00:00
اخبار

وضعیت ناسالم هوای کلانشهرها ادامه دارد
نفس‌تنگی تهران برای چهارمین روز متوالی
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای شهر تهران و برخی شهرها در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز» بر این اساس، از سالمندان، کودکان و خانم‌های باردار در پایتخت تقاضا شده است در صورت امکان در فضا‌های باز قرار نگیرند. روز گذشته نیز کیفیت هوای تهران با شاخص 121 در شرایط ناسالم برای گروه‌‌های حساس جامعه قرار داشت. همچنین بر اساس گزارش‌‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، آسمان پایتخت در هفته گذشته در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در شرایط ناسالم قرار داشت. همچنین وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان روز گذشته برای پنجمین روز پیاپی برای گروه‌‌های حساس در شرایط ناسالم قرار داشت. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان نیز گفت: در حال حاضر وضعیت آلودگی هوای استان 5/1 برابر حد مجاز بوده و در وضعیت ناسالم سپری می‌شود. همچنین وضعیت آلودگی هوای مشهد نیز ناسالم برای گروه‌‌های حساس گزارش شده است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:
باران ۵ استان کشور را در برمی‌گیرد
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود جریانات خنک شمالی خبر داد و گفت: کاهش دما و بارش پراکنده باران در ۲۴ ساعت آینده بخش‌هایی از 5 استان نوار شمالی و غربی را در برمی‌گیرد. احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت جوی 3 روز آینده کشور اظهار کرد: جوی نسبتاً آرام در بخش‌های مختلف کشور حکمفرما خواهد بود. وی ادامه داد: جریانات خنک‌ شمالی وارد کشور شده و استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، گیلان و مازندران را با رشد ابر، بارش پراکنده باران و کاهش دما مواجه کرده است. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: با گذر موج تراز میانی از شمال غرب در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد و رعد و برق خواهیم بود. وی افزود: وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.
 
پلیس دوچرخه‌سوار به خیابان‌های تهران آمد
پلیس دوچرخه‌سوار برای اجرای هر چه بهتر ماموریت‌های پلیسی وارد خیابان‌های پایتخت شد. به گزارش تسنیم، به دنبال ایجاد تغییراتی در راستای انجام بهتر ماموریت‌های پلیسی و افزایش سرعت عملکرد در انجام وظایف، پلیس راهور تهران بزرگ استفاده از پلیس‌های دوچرخه‌سوار را در دستور کار خود قرار داد. بر اساس این تصمیم‌گیری، دوچرخه‌هایی که در اختیار ماموران پلیس قرار می‌گیرند، به آرم و نشان‌های پلیس مجهز شده‌ و تست‌های ایمنی و استقامت را پشت‌سر گذاشته‌اند. به گفته مسؤولان پلیس پایتخت، قرار است ماموران پلیس با بهره‌مندی از این دوچرخه‌ها، در مناطق مرکزی شهر مستقر شده و ماموریت‌های خود را انجام دهند تا در شرایط اوج ترافیک و انسداد معابر، سریع‌تر از قبل به محل ماموریت خود اعزام شوند.

تدریس بلامانع  دارندگان مدرک دکترا در مقطع ارشد
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور استفاده بهینه از تخصص اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، تدریس دروس مقطع کارشناسی ارشد توسط آن دسته از اعضای هیات علمی دارای مدرک دکترای تخصصی که فرآیند ارتقای مرتبه علمی آنان در حال انجام است، بلامانع است. به گزارش «وطن‌امروز»، دکتر علیرضا رهایی با اعلام این خبر و با اشاره به بخشنامه صادره در این رابطه، گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از اعضای هیأت علمی دارای مدرک دکترای تخصصی با مرتبه علمی مربی در حال گذراندن فرآیند ارتقای مرتبه علمی خود به استادیاری هستند، تدریس دروس مقطع کارشناسی ارشد توسط آنان امکانپذیر و بلامانع است.


Page Generated in 0/0054 sec