printlogo


کد خبر: 183662تاریخ: 1396/8/7 00:00
اخبار

نقویان سراغ برجام رفت
مهدی نقویان مستند جدید خود را با موضوع برجام می‌سازد. او می‌گوید خطری که اکنون تحلیل مردم را تهدید می‌کند این است که آمریکا را به آمریکای خوب و بد دسته‌بندی می‌کنند. به گزارش تسنیم، مهدی نقویان درباره مستند جدید خود که با موضوع برجام در دست تولید دارد، گفت: کلاً جنس کارهای من مربوط به تاریخ انقلاب و معاصر است. وقتی این سفارش به من شد می‌توانستم مانند کارهای قبلی عمل کنم و با انجام تحقیق، متنی تهیه شود و بر اساس آن متن، تصاویر آرشیوی جمع‌آوری شده و کار را بسازیم اما می‌خواستم کار جدید و متفاوتی انجام شود و دلیل آن هم حساسیت موضوع است. بزرگ‌ترین شبهه‌ای که راجع به برجام وجود دارد این است که هر کس این موضوع را گردن کس دیگری می‌اندازد؛ یکی می‌گوید مجلس تصویب کرد، یکی دیگر دولت را مقصر می‌داند و... . راه سختی را انتخاب کرده‌ایم، از آغاز فعالیت دولت شروع می‌کنیم و کار را ادامه می‌دهیم. از ابتدا تا انتها تصویر رهبری را نمی‌بینیم اما صوت صحبت‌های ایشان پخش می‌شود. برای اینکه تاریخ تحریف نشود این کار را می‌سازیم.

رونمایی از مستند «راه دل»
مراسم رونمایی از مستند «راه دل» و بدرقه مسافران پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور شاعران آیینی، سه‌شنبه 9 آبان در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش فارس، این مستند آخرین اثر مهدی زمان‌پورکیاسری، برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر است که روایتی جذاب از سفر اربعین «مشتی اسماعیل» پیرمرد نابینای شمالی است. زمانپور در این مستند علاوه بر به تصویر کشیدن حال و هوای پیاده‌روی نجف تا کربلای اربعین حسینی، از ظرافت‌های روحی و معنوی مشتی اسماعیل و شوخ‌طبعی‌های همیشگی او می‌گوید.


اکران «قاتل اهلی» به تعویق افتاد
اکران فیلم سینمایی «قاتل اهلی» ساخته مسعود کیمیایی به تعویق افتاد. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «قاتل اهلی» که پیش از این قرار بود به سرگروهی آزادی 10 آبان ماه اکران شود به دلیل فروش مناسب فیلم «قهرمانان کوچک» و عدم افت فروش فیلم، به تعویق می‌افتد. «قاتل اهلی» قرارداد خود را در گروه آزادی پس از فیلم «قهرمانان کوچک» بسته بود که فعلاً امکان اکران فیلم وجود ندارد. «قاتل اهلی» تبلیغات خود را مدتی است آغاز کرده و با توجه به فروش خوب فیلم «قهرمانان کوچک» هنوز نمی‌توان زمانی را برای اکران فیلم مسعود کیمیایی پیش‌بینی کرد. .


بار ما هست شوق شش‌گوشه
کاروان رفت و اهل آبادی
اشک بودند و راه افتادند
چند فرسخ نگاه بدرقه را
در پی کاروان فرستادند
شوق رفتن به سرزمین بهشت
خسته می‌کرد کوه و صحرا را
غافل از اینکه راهزن‌ها هم
در کمینند کاروان‌ها را
دور شو کور شو، صدا برخاست
قلب‌ها را پر از مخاطره کرد
کاروان را به طرفه‌العینی
دسته دزدها محاصره کرد
ما نه سوداگریم نه تاجر
نیست جز نان و آب ره‌توشه
زاد راه است التماس دعا
بار ما هست شوق شش‌گوشه
چشم سردسته ناگهان تر شد
لرزش شانه‌اش نمایان شد
بار دیگر نقاب خود را بست
اشک او در غرور پنهان شد
روی زانوی خود نشست آرام
راه را با اشاره‌ای وا کرد
بعد سی سال سردی و تلخی
چایی روضه کار خود را کرد
سال شصت و یک غم و اندوه
کاروان حسین (ع) برمی‌گشت
دست غارت حریص شد، حتی
از سر کهنه پیرهن نگذشت
آب آزاد شد ولی آتش
در دل خیمه‌ها پراکندند
قافیه کاشکی ربودن بود
زیور از گوش دختران کندند
حمیدرضا برقعی


Page Generated in 0/0047 sec