printlogo


کد خبر: 183663تاریخ: 1396/8/7 00:00
اخبار

ادامه دردسرسازی سلبریتی‌ها برای تئاتر!
در حالی که در چند وقت اخیر حضور بازیگران سرشناس سینما در تئاتر و موج تجاری‌سازی این هنر باعث اعتراض گسترده بسیاری از پیشکسوتان این عرصه شده بود؛ این ماجرا هر روز شدت بیشتری پیدا می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، چندی پیش که خبر حضور مهناز افشار در نمایش «اولیور تویست» رسانه‌ای شده بود، برخی رسانه‌ها از چالش حضور چهره‌های سرشناس در صحنه تئاتر و به انزوا رفتن فعالان این عرصه سخن گفته بودند. حالا اما خبر رسیده الناز شاکردوست یکی دیگر از بازیگران مشهور سینمای ایران تصمیم گرفته با نمایش «گم‌وگور» روی صحنه برود. شاکردوست که این روزها فیلم سینمایی «خفگی» را بر پرده سینماها دارد، در حالی تصمیم گرفته در این نمایش ایفای نقش کند که «گم‌وگور» را باید نخستین تجربه او در عرصه تئاتر دانست؛ تجربه‌ای که این روزها بسیاری از بازیگرانی سرشناس سینما به دنبال به دست آوردن آن هستند. چندی پیش قطب‌الدین صادقی که از سرشناس‌ترین فعالان عرصه نمایش در کشور است، در سخنانی در واکنش به حضور سلبریتی‌ها در این عرصه گفت: درباره حضور سلبریتی‌ها باید گفت این امر موجب می‌شود کم‌کم تئاتر به معنای واقعی مفهوم خود را از دست بدهد و تنها برای درآمدزایی به کار برود. به‌عنوان مثال چندی پیش در تئاتری شرکت کردم که فاقد معنا و محتوا بود، حتی از کسانی که در اطرافم بودند درباره تئاتر پرسش‌هایی کردم، آنها هم متوجه موضوع نمایش نشده بودند و تنها برای تماشای سلبریتی‌های خود و برای دیدن نمایش آمده بودند. این اتفاق در صورتی افتاد که سالن حتی یک صندلی خالی هم نداشت.


گلعلی بابایی
 از «رؤیای آمریکایی» می‌نویسد
گلعلی بابایی از انتشار اثر جدیدش با عنوان «رؤیای آمریکایی» با نگاهی به نقش آمریکا در آغاز جنگ تحمیلی خبر داد. به گزارش تسنیم، گلعلی بابایی، نویسنده و پژوهشگر از نگارش اثر جدیدش خبر داد و با اشاره به جزئیات بیشتر گفت: «رؤیای آمریکایی» عنوان اثری است که در دست نگارش دارم. این اثر به نقش آمریکا در تحمیل جنگ، ادامه یافتن آن و همچنین بعد از آن می‌پردازد. این اثر با مشاوره حسین بهزاد نوشته شده است و بزودی به چاپ می‌رسد.


رونمایی از تندیس شهید حججی در حوزه هنری
علی‌اصغر یوزباشی، هنرمند مجسمه‌ساز از پایان ساخت و رونمایی تندیس شهید محسن حججی طی این هفته در حوزه هنری خبر داد. به گزارش فارس، علی‌اصغر یوزباشی، مجسمه‌ساز پیشکسوت که سال‌ها در این عرصه فعالیت دارد، با اعلام خبر ساخت تندیس شهید حججی گفت: برای ساخت این تندیس از عکس‌های منتشرشده این شهید در فضای مجازی بهره بردم و از عکسی که چفیه‌ای دور گردن و لبخندی بر لبان شهید است استفاده کردم. این تندیس در اندازه‌های طبیعی ساخته شده و روز دوشنبه 8 آبان‌ماه در مرکز تجسمی حوزه هنری از آن رونمایی خواهد شد. وی با اشاره به آنکه بسیاری از آثاری که تاکنون ساخته است از دل برآمده‌ و ساخت آن بنا بر سفارش نبوده ‌است، اذعان داشت: ساخت تندیس شهید حججی نیز از دل برآمد و بر اساس اعتقادات و تفکری که داشتم درصدد ساخت آن برآمدم.

نقد و بررسی «زرد» در ارسباران
فیلم سینمایی «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده امروز ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران با حضور عوامل اکران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، نقد و بررسی می‌شود. به گزارش روابط عمومی باشگاه فیلم تهران، این فیلم در جشنواره بین‌المللی شانگهای که جزو جشنواره‌های «الف» دنیا محسوب می‌شود، جایزه ویژه هیأت داوران را برای بهترین کارگردانی و جایزه بهترین نقش اول زن را دریافت کرد. همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم «هنر روسیه» نیز 2 جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم را دریافت کرده است. مصطفی تقی‌زاده (نویسنده و کارگردان)، کامران مجیدی (تهیه‌کننده)، پوریا ذوالفقاری (منتقد) و جمعی از عوامل فیلم میهمانان چهارصدو‌پنجاه‌و‌دومین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.


Page Generated in 0/0048 sec