printlogo


کد خبر: 183773تاریخ: 1396/8/9 00:00
چهارگوشه

شلیک موشک به پادگان نظامی سعودی
یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله بامداد دوشنبه یک فروند موشک بالستیک «قاهر ام2» را به سمت پادگان «الجربه» در منطقه «ظهران» عسیر شلیک کردند. یک منبع نظامی یمن به شبکه المسیره گفته این موشک دقیقا به هدف نظامی اصابت کرد و به گفته منابع اطلاعاتی یمن، بر اثر اصابت موشک بالستیک به پادگان نظامی خسارت زیادی به این پادگان وارد شد. یگان موشکی ارتش یمن جمعه گذشته نیز یک فروند موشک بالستیک را به سمت انبار تسلیحاتی ارتش عربستان در منطقه‌ای نظامی در نجران شلیک کرد.

سفر محرمانه داماد ترامپ به عربستان
جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ به همراه برخی دیگر از مقامات واشنگتن هفته گذشته سفر محرمانه‌ و اعلام نشده‌ای به عربستان سعودی داشته است. بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا در این سفر که چهارشنبه گذشته انجام شده و تا روز شنبه نیز ادامه داشته است، درباره ابتکار عمل صلح خاورمیانه دولت ترامپ با مقامات پادشاهی عربستان بحث و گفت‌وگو کرده است.

طرح لیبرمن برای تخریب خانه فلسطینیان
 وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت خانه‌های فلسطینیانی که عملیات استشهادی انجام داده یا اسرائیلی‌ها را زخمی می‌کنند باید خراب شود. آویگدور لیبرمن طی یک پست فیسبوکی نوشت: «هیچ تفاوتی بین عملیاتی که به قتل منجر می‌شود و حمله‌ای که فقط زخمی می‌کند، نیست؛ در هر دو صورت، خانه مهاجم باید تخریب شود». وی خواستار تعمیم این سیاست اسرائیل در تخریب خانه‌های فلسطینیانی که با عملیات استشهادی، اسرائیلی‌ها را به قتل می‌رسانند، به عاملانی که باعث جراحت می‌شوند، شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این اقدام را لازمه مقابله با عملیات‌های فلسطینیان دانسته و مدعی شد: «باید با آنهایی که می‌خواهند به ما صدمه بزنند، با مشت آهنین برخورد کنیم».

محاکمه جمعی متهمان کودتا در ترکیه
محاکمه دسته جمعی بیش از ۲۲۰ نفر از متهمان به دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام سال گذشته ترکیه از دیروز بار دیگر از سرگرفته شده است. اگر اتهامات مطرح شده علیه این افراد تایید شود، آنها به حبس ابد محکوم خواهند شد. این اتهامات از استفاده از خشونت گرفته تا تلاش برای سرنگونی دولت اردوغان و پارلمان ترکیه است. در کودتای سال گذشته ترکیه بیش از ۲۵۰ نفر کشته شدند. بین مظنونانی که قرار است محاکمه شوند، اکین اوزتورک، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش ترکیه هم حضور دارد.


فورد: اوضاع به نفع اسد است آمریکا به فکر خروج باشد
رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه در مقاله‌ای که در مجله فارن‌افرز منتشر شده، نوشته است: به رغم اینکه عملیات‌های نظامی روسیه و آمریکا در طول سال‌های گذشته ادامه داشته اما اوضاع با تحقق دستاوردهایی برای نظام اسد در شرق کشور با حمایت روسیه و ایران در حال تغییر است. وی گفت: گروه‌های مسلح مورد حمایت واشنگتن در حال نزدیک شدن به پایگاه‌های ارتش سوریه در این منطقه هستند و آمریکا باید درباره اینکه کی و چگونه خارج شود، تصمیم بگیرد. فورد تأکید کرد: آمریکا گزینه‌های خوبی در سوریه ندارد و برخی از این گزینه‌ها از دیگر موارد بدتر است. امید به خروج بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت و تحقق انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از بین رفته است و یک امید واهی و دست نیافتنی است. گزینه حمایت از نیروهای مخالف نیز باید از معادله خارج شود، چرا که ارتش سوریه می‌خواهد تمام کشور را پس بگیرد و در این مساله احتمالا موفق خواهد بود. فورد تأکید کرد: تمام این تحولات یعنی آمریکا باید دست از امید بستن به حمایت از منطقه کردنشین مستقل بردارد و گزینه ارائه کمک به نظام برای بازسازی را نیز کنار بگذارد و تنها به ارائه کمک انسانی به آوارگان و کاهش بار سنگین این مساله بر دوش کشورهای میزبان اکتفا کند.


Page Generated in 0/0054 sec