printlogo


کد خبر: 183777تاریخ: 1396/8/9 00:00
اخبار

مخالفان دفاع از سوریه و عراق خوارج زمان هستند
آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: آیات زیادی در قرآن کریم درباره جهاد آمده است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است، جهاد و شهادت برای دفاع از اسلام و ایستادگی برابر دشمن باید مورد توجه ملت‌های مسلمان باشد. به گزارش تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی ظهر دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان و سربازان سپاه پاسداران با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: باید برابر دشمن آمادگی فکری و نظامی داشته باشیم و مجهز بوده و سکوت نکنیم. وی افزود: در زمان رسول خدا(ص) برخی انسان‌ها به جنگ و جهاد برابر دشمن نرفتند و گفتند هوا گرم است که خطاب به آنها گفته شد آتش جهنم گرم‌تر است، نباید برابر کفار سکوت کرد بلکه از همه توان خود برای مقابله با آنها باید بهره برد. وی افزود: برخی معتقدند دین اسلام همان نماز و روزه است و نباید کاری به سوریه و عراق داشته باشیم، این افراد همان خوارج هستند، امروز زمان هوشیاری و بیداری و استقامت است چون این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

سابقه اروپا در نقض تعهدات تفاوت چندانی با آمریکا ندارد
عضو شورای مرکزی جمنا گفت: سابقه کشورهای اروپایی نشان می‌دهد در نقض تعهدات خود تفاوت چندانی با آمریکا ندارند. سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره نقش اروپا در اجرا و حفظ برجام، اظهار کرد: مواضع به ظاهر متفاوت اروپایی‌ها با ترامپ درباره تهدید به خروج از برجام عده‌ای را در داخل کشور دچار وسوسه کرد که اگر آمریکا تهدید خود را عملی کند و از برجام خارج شود، می‌توان این قرارداد را با اروپا ادامه داد و از همراهی آنها بهره‌مند شد. وی افزود: جالب است این سخنان از زبان کسانی شنیده می‌شود که ایده قبلی آنان کنار آمدن با کدخدا بود ولی آیا اروپا می‌تواند در این قضیه برابر سیاست‌های ایالات متحده بایستد و راه متفاوتی را فراروی خود قرار دهد؟ قرائن و شواهد روابط جمهوری اسلامی و اروپا در 4 دهه گذشته نشان می‌دهد تکیه و اعتماد به سیاستمداران اروپایی یک اشتباه راهبردی است که گذشت زمان خسارات آن را آشکار می‌کند. حسینی تصریح کرد: سابقه اروپا نشان می‌دهد در نقض تعهدات خود تفاوت چندانی با آمریکا ندارد که یک نمونه بارز آن در دوران موسوم به اصلاحات رخ داد و سال 82 جمهوری اسلامی ایران تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای و پروتکل‌ الحاقی و بازرسی‌های فراتر از معاهدات بین‌المللی را پذیرفت و اجرا کرد و از طرفی اروپا به الزامات توافق سعدآباد عمل نکرد به گونه‌ای که روحانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی به این امر واکنش نشان داد و در نهایت رفع تعلیق انجام شد.

امروز؛ آغاز هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت
مرحله اصلی و فاز عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش از امروز سه‌شنبه با شرکت همه پایگاه‌های نهاجا و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز می‌شود.  به گزارش مهر، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش، سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، با اعلام خبر فوق گفت: در این مرحله ده‌ها فروند انواع هواپیماهای شکاری بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه‌سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون‌سرنشین به مدت ۲ روز به انجام رزمایش خواهند پرداخت. وی افزود: در این رزمایش، هواپیماهای بمب‌افکن سنگین راهبردی سوخو۲۴ و اف۴، اف۵، اف۷، میگ۲۹، اف۱۴، صاعقه، هواپیماهای سوخت‌رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی سی۱۳۰ به همراه انواع هواپیماهای بدون‌سرنشین مجهز به موشک‌های نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند برد بلند که از روز‌ها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده‌اند، حضور دارند. امیر روزخوش خاطرنشان کرد: تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها در خارج از رینگ پدافندی همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه‌زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا با قدرت تخریب بسیار بالا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب‌افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با استفاده از تصاویر هوایی پرنده‌های با سرنشین و بدون سرنشین، گشت هوایی هواپیماهای رهگیر به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده، از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.


Page Generated in 0/0053 sec