printlogo


کد خبر: 183812تاریخ: 1396/8/10 00:00
اخبار

بازگشت سلوکی به تلویزیون با یک برنامه نوجوانانه
محمد سلوکی، مجری تلویزیون پس از چند ماه دوری از آنتن رسانه ملی بالاخره با یک برنامه نوجوانانه از شبکه دوم سیما میهمان مخاطبان خواهد بود. به گزارش روابط عمومی برنامه «اقیانوس آرام»، برنامه تلویزیونی «اقیانوس آرام» که در ایام منتهی به اربعین از کربلا به طور زنده پخش می‌شود، با اجرای محمد سلوکی که مدتی از قاب تلویزیون دور بود، میزبان چهره‌‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و... خواهد بود و از طریق آن تلاش دارد فضای متفاوتی را برای بینندگان نوجوان خود به تصویر بکشد. این برنامه از 2 بخش تشکیل شده است که در بخش اول یک چهره ورزشی- فرهنگی و... حضور می‌یابد و در کنار آنها هر روز یک نوجوان موفق نیز میهمان برنامه است و در طول برنامه با گپ و گفت خودمانی از تجربیات قابل انتقال خود برای رسیدن به موفقیت می‌گوید. این برنامه تلویزیونی از میان نوجوانانی که به راهپیمایی اربعین آمده‌‌‌‌اند، افرادی را برای ثبت تصویر سلفی با گنبد حرم اباعبدالله به یک جایگاه ویژه مشرف به حرم می‌برد و عکس مربوط را برای آنها به چاپ می‌رساند. برنامه ترکیبی «اقیانوس آرام» نخستین برنامه زنده تلویزیونی از کربلا است که برای مخاطب نوجوان به طور زنده از 11 آبان‌ماه حوالی ساعت 17:30 به مدت 8 شب اجرا می‌شود.

تکلیف پخش «سرزمین مادری»  در دستان نمایندگان بختیاری
علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه 3 سیما، اعلام زمان پخش «سرزمین مادری» را بعد از بازبینی بخش‌هایی از این سریال توسط نمایندگان بختیاری مجلس عنوان کرد. به گزارش تسنیم، روز گذشته نمایندگان مجلس با قائم‌مقام ریاست سازمان صداوسیما، معاون سیما و جمعی از مدیران ارشد رسانه جلسه‌ای راجع به تعیین تکلیف سریال «سرزمین مادری» برگزار کردند. در این جلسه ضمن بررسی جنبه‌های مختلف این سریال، نمایندگان مجلس دغدغه‌های خود را مطرح کردند. مدیر شبکه 3 سیما در گفت‌وگو با روابط عمومی رسانه ملی، درباره این جلسه گفت: سازمان صداوسیما همواره به مسائل قومیتی توجه ویژه داشته و دارد و جنبه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. وی تجلیل از همه اقوام و احترام به آنان را از اهداف و سیاست‌های رسانه ملی برشمرد و گفت: قطعا سازمان صداوسیما در تجلیل از قوم بختیاری و حفظ شأن و جایگاه آنها همچون سایر اقوام ایرانی توجه و ملاحظه داشته و دارد. به رغم اینکه زمان پخش سریال سرزمین مادری مشخص شده بود اما به دلیل برخی نگرانی‌های نمایندگان بختیاری قرار شد بخش‌هایی از سریال برای این عزیزان به نمایش درآید تا این نگرانی‌ها رفع شود. پورمحمدی از بررسی جوانب مختلف فرهنگی و اجتماعی این سریال در سطوح بالای مدیریتی کشور خبر داد و گفت: بعد از بازبینی نمایندگان بختیاری، زمان دقیق پخش آن اعلام خواهد شد.


«سفر به جنوب» سرشار باز هم تجدید چاپ شد
کتاب «سفر به جنوب» محمدرضا سرشار شامل روایتی از دیدار و گفت‌وگوی وی با چند نوجوان رزمنده تجدید چاپ شد. به گزارش مهر، کتاب «سفر به جنوب» حاصل سفر محمدرضا سرشار به جبهه‌های جنوب کشور در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۵ است که در آن، مشاهدات نویسنده در کنار گفت‌وشنود او با چند نوجوان رزمنده در قالب گزارش نوشته شده است. درون‌مایه این کتاب به بررسی و انعکاس حضور پرشور نوجوانان ایرانی در جنگ تحمیلی اختصاص دارد. در این کتاب نویسنده یادداشت‌هایی را که حاصل گفت‌وگو با چند نوجوان در جبهه است به صورت داستان روایت کرده است. از آنجایی که داستان‌ها درواقع نوعی مصاحبه مستند هستند بر جذابیت و باورپذیری این مجموعه افزوده است. خواننده با خوانش این داستان‌ها از نزدیک به مضامینی چون عشق به شهادت و عشق رزمندگان به امام پی خواهد برد. توصیف‌های نویسنده از فضاها و موقعیت‌هایی که نوجوانان رزمنده در آن قرار دارند، دقیق و خواندنی است. در مجموع، کلیت مطالب کتاب حاضر، متنی خواندنی به قلم یک نویسنده صاحب‌سبک و پیشکسوت از یک موقعیت جنگی است. این کتاب در نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، به عنوان کتاب شایسته تقدیر برگزیده شد و جایزه گرفت. این اثر در ۵۵ صفحه با تیراژ ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۹۰۰ تومان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ پنجم رسید.
 


Page Generated in 0/0058 sec