printlogo


کد خبر: 183819تاریخ: 1396/8/10 00:00
کوتاه و گویا

همزمان با اربعین حسینی گروهی از عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) که نتوانستند در پیاده‌روی نجف تا کربلا شرکت کنند با حضور در میدان امام حسین(ع) تهران جمعی با عنوان «جاماندگان» تشکیل می‌دهند. این برنامه برای پنجمین سال در روز ۱۸ آبان ماه مصادف با اربعین حسینی برگزار می‌شود و بر اساس روایتی که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) با ثواب زیارت امام حسین(ع) برابر است، جاماندگان ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت می‌کنند و پس از طی کردن مسیر ۱۷ کیلومتری، حدود ساعت ۱۱ صبح به مقصد می‌رسند.
اسدی‌فرد، مدیر کارگروه صنعت و بازار در نخستین همایش بین‌المللی نانو الیاف ایران، تجاری‌سازی دانش فنی را در گرو کانال‌های فروش، سرمایه، زیرساخت‌های تولید، استانداردها و مجوزها دانست. این امر در بیشتر مواقع از دید فناورانی که با دارایی‌های مکمل در فرآیند تجاری‌سازی آشنایی ندارند، دور می‌ماند.
سومین پاتوق فیلم کوتاه و ویدئویی با نمایش و نقد فیلم ویدئویی «نورا» سه‌شنبه 9 آبان در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
حبیب‌الله تاجیک‌اسماعیلی، شهردار منطقه یک تهران در جمع معاونان، مدیران و شهرداران نواحی شهرداری این منطقه اظهار داشت: پروژه‌های فرامنطقه‌ای برای شهر تهران موثر است ولی هر منطقه از جمله منطقه یک باید در کنار 10 ناحیه و 27 محله خود به خاستگاه محلات هم توجه کند  و این امر امکانپذیر نیست مگر اینکه نیاز اولیه که شامل بلوک شهری و محلی است مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در دهمین کنفرانس بین‌المللی علمی- آموزشی «الهیات اسلامی و اسلام‌شناسی آکادمیک؛ همکاری و چشم‌اندازهای توسعه» در مسکو، گفت: هدف مطالعات مقارن ایجاد گفتمان بین همه مذاهب و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر و موجب غنای دانش‌های اسلامی و نظریه‌پردازی و سبب برادری، همزیستی مسالمت‌آمیز و ایجاد صلح بین مسلمانان است.
مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح دومین اعزام نیروهای شهرداری تهران به شهرهای نجف و کربلا که به منظور خدمات‌رسانی به زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) دوشنبه 8 آبان ماه برگزار شد، گفت: هزار  نفر از  نیروهای شهرداری تهران به کشور عراق اعزام شده‌اند که از این میان 600 نفر به شهر کربلا و 400 نفر به شهر نجف اعزام شدند.


Page Generated in 0/0134 sec