printlogo


کد خبر: 183831تاریخ: 1396/8/10 00:00
اخبار

در حکمی از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت
انتصاب حسین فدایی به‌عنوان مسؤول دفتر بازرسی رهبری
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حکمی با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام ناطق نوری، جناب آقای حسین فدایی را به‌عنوان مسؤول دفتر بازرسی رهبری منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب آقای حسین فدایی دام توفیقه
دفتر بازرسی بخش حساس و مفیدی از مجموعه‌ منتسب به این حقیر است و اکنون که جناب حجت‌الاسلام آقای ناطق نوری از مسؤولیت آن کناره‌گیری کرده‌اند، با تشکر از زحمات چندین‌ ساله ایشان، این مسؤولیت را به جنابعالی می‌سپارم. شرح رابطه‌ سازمانی و وظائف در حکم صادره از دفتر اینجانب ذکر شده است. ان شاءالله موفق باشید.
سید علی خامنه ای، 7 آبان 96

انهدام اهداف فرضی با بمب‌های هوشمند توسط جنگنده‌های اف۷
جنگنده‌های اف۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بمب‌های هوشمند اهداف دشمن فرضی را منهدم کردند. به گزارش تسنیم، در نخستین روز از مرحله اصلی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، هواپیماهای اف5، صاعقه و اف7 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی را با استفاده از تسلیحات ساخت داخل منهدم کردند. امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش، سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت گفت: در نخستین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فداییان حریم ولایت، هواپیماهای اف5 و بومی صاعقه با بمب‌های 500پوندی اهداف فرضی به‌روی باندهای پروازی ایستگاه‌های رادار و سکوهای پرتاب موشک، مخازن سوخت و انبار مهمات در منطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند. سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت اظهار داشت: همچنین هواپیماهای اف7 مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن، دورایستا و راکت‌های ساخت داخل برای نخستین‌بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند.

کرملین: پوتین امروز
با رهبر ایران دیدار می‌کند
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهوری روسیه در سفر امروز خود به تهران با رهبر انقلاب اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. به گزارش فارس، دیمیتری پسکوف اعلام کرد «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهوری روسیه، چهارشنبه با آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو می‌کند. بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، رئیس‌جمهوری روسیه قرار است به منظور شرکت در نشست سه‌جانبه‌ای با رؤسای جمهور ایران و آذربایجان به تهران سفر کند. پوتین که قرار است امروز چهارشنبه اول نوامبر وارد تهران شود، نشست‌ دوجانبه‌ای را نیز با حسن روحانی و الهام علی‌اف برگزار خواهد کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره تاکید کرد: مسائل مربوط به سوریه در اولویت مذاکرات دوجانبه ایران و روسیه قرار خواهد داشت. وی توضیح بیشتری در این باره نداد.

اجرایی شدن «کاتسا» به معنای نقض برجام است
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه اگر قانون «کاتسا» اجرایی شود برجام نقض می‌شود، گفت: پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی برای تجدیدنظر در همکاری با آژانس فردا ارائه می‌شود. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به احتمال اجرای قانون کاتسا (قانون جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی) از روز سه‌شنبه توسط آمریکا اظهار داشت: این  قانون در صورت اجرایی شدن نقض صریح برجام است و جسم و روح برجام را با هم از بین می‌برد. وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه این قانون مخالف نص صریح برجام است، با بخش‌هایی از برجام هم که تاکید می‌کند کشورهای دخیل در توافق هسته‌ای باید با حسن‌نیت در جهت اجرای کامل آن تلاش کنند، مغایرت دارد. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تصریح  کرد: در صورتی که قانون کاتسا که آمریکایی‌ها عنوان «مادر تحریم‌ها» را روی آن  گذاشته‌اند اجرایی شود، همه تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای از جانب کنگره و ریاست جمهوری آمریکا و نیز تحریم‌های شورای امنیت تجمیع می‌شود و دامنه و مصادیق افراد تحت تحریم گسترش می‌یابد.
 


Page Generated in 0/0054 sec