printlogo


کد خبر: 183833تاریخ: 1396/8/10 00:00
فرماندهان نظامی و مقام‌‌های سیاسی درگذشت پدر سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند
توشه پدر پر از کوله‌بار مجاهدت‌‌های پسر

پدر سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درگذشت. مرحوم حاج حسن سلیمانی بامداد دیروز سه‌شنبه در 95 سالگی دار فانی را وداع گفت. به گزارش «وطن‌امروز»، ساعتی پس از انتشار خبر رحلت پدر والامقام فرمانده نیروی قدس سپاه، بسیاری از مقامات نظامی، سیاسی و دولتی در پیام‌های جداگانه خطاب به سردار سلیمانی، با اشاره به نقش‌آفرینی‌‌های سردار سلیمانی در صیانت از آرمان‌‌های انقلاب اسلامی و نجات ملت‌‌های مسلمان از ظلم و ستم داعش، این مجاهدت‌ها را ذخیره‌ای ارزشمند در سرای باقی برای مرحوم حاج حسن سلیمانی دانستند که فرزند ولایتمداری همچون قاسم سلیمانی را پرورش داده است. حسن روحانی، سرلشکر محمد باقری، سرلشکر محمدعلی جعفری، امیر سرتیپ امیر حاتمی، سرلشکر سیدیحیی صفوی، سردار غلامحسین غیب‌پرور، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، حسن قاضی زاده هاشمی، محمد جواد ظریف، علی اکبر صالحی، علی‌اکبر ولایتی و بسیاری از مقامات در پیام‌‌های جداگانه درگذشت پدر سردار سلیمانی را به وی تسلیت گفتند و برای بازماندگان طلب صبر و تندرستی کردند. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در پیامی درگذشت پدر حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به «سردار غیور و شجاع اسلام، حاج قاسم سلیمانی (دامت تاییداته)» آمده است: درگذشت والد گرانقدرتان را به شما تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال مسألت می‌نمایم که ایشان را با انبیا و اولیا محشور فرماید و به شما و بازماندگان صبر و اجر مرحمت نماید.
حسن روحانی: آن پدر مؤمن و فداکار در زندگی با برکت خود فرزندانی مجاهد و انقلابی را پرورش داد و در گسترش فرهنگ ایثار و تقویت جبهه مقاومت در برابر ظلم و استعمار و نیز حراست از امنیت داخلی و منطقه‌ای ایران اسلامی نقشی ماندگار یافت.
علی لاریجانی: درگذشت پدر بزرگوارتان موجب تاسف و تاثر شد. ضمن عرض تسلیت به جنابعالی و خانواده، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند منان مسألت می‌کنم.
سرلشکر محمد باقری: همت و تلاش عالی آن مرحوم در تربیت فرزندی برومند، رشید، مخلص و برخوردار از معنویت، ایمان و عمل انقلابی که به تأسی از سیره‌‌ پیامبر اعظم(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و مجاهدان فی‌سبیل‌الله، هم‌اکنون سرمایه‌‌ عظیم انقلاب اسلامی و مایه مباهات ملت ایران نزد امت اسلامی و حمایت و همراهی رزمندگان جبهه مقاومت ضدصهیونیسم و تروریسم تکفیری به شمار می‌رود، ذخیره‌ای ارزشمند و باقیات الصالحاتی است که ضامن درخشش و سربلندی آن عزیز به عرش پیوسته، در روز عقبا و دیوان الهی خواهد بود.     
سرلشکر محمدعلی جعفری: بی‌تردید صدق، صفای معنوی و همت والای آن پدر مؤمن و پارسا در تربیت و پرورش فرزندی مؤمن، انقلابی و ولایتمدار که در قامت یک فرمانده خردمند، هوشمند و مجاهدی شجاع با نقش‌آفرینی‌‌های برجسته و الهام‌بخش در عرصه‌‌های صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌‌های انقلاب و نظام اسلامی و در جبهه مقاومت و دفاع از مسلمانان مظلوم منطقه و جهان آوازه جهانی یافته است، ذخیره‌ای ارزشمند است که بی‌شک در سرای باقی با پاداش گرانقدر الهی همراه خواهد بود.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی:  هرچند غم فقدان پدر بسیار سنگین است اما خوش بر احوال آن پیر نیک‌اندیش که فرزندی را در مکتب مسلکش پرورش داد که امروز نماد مقابله با جهل و نفاق و کفر است و به یقین دعای خیر هزاران هزار کودک و زن و مرد رها شده از چنگال ظلم ظالمان، نثار روح بلند آن پدر نیک‌سرشت هست و خواهد بود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با تسلیت درگذشت پدر سردار سلیمانی، به مجاهدت‌های این سردار رشید اسلام در پاکسازی منطقه از لوث داعش و تکفیری‌ها اشاره و اعلام کرد: نظر به درخواست‌های مکرر مردم قدرشناس ایران اسلامی برای اطلاع از زمان برگزاری آیین‌های تشییع، تدفین و ترحیم در استان کرمان برای شرکت در آن و راضی نبودن سردار سلیمانی در به زحمت افتادن هموطنان عزیز، مراسمی در تهران برگزار خواهد شد که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام می‌شود.


Page Generated in 0/0057 sec