printlogo


کد خبر: 183838تاریخ: 1396/8/10 00:00
اخبار

ارزان‌ترین خانه در پایتخت را در منطقه 18 بخرید
آمار سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات حاکی از آن است که گران‌ترین واحدهای مسکونی پایتخت مربوط به منطقه یک و ارزان‌ترین خانه نیز متعلق به منطقه ۱۸ است. به گزارش تسنیم، در منطقه 3 متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی8 میلیون و 391 هزار تومان و در منطقه 2 بالغ بر 7 میلیون و 88 هزار تومان است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 6 و 5 به ترتیب 6 میلیون و 521 هزار تومان و 5 میلیون و 437هزار تومان است. در مناطق 4، 7 و 8 متوسط قیمت تقریبا با هم یکسان است و به ترتیب 4 میلیون و 914 هزار تومان، 4 میلیون و 506 هزار تومان و 4 میلیون و 508 هزار تومان است. همچنین در مناطق 9، 10، 12،11، 13، 14 و 15 متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی به ترتیب 3 میلیون و 205 هزار تومان، 3میلیون و 29 هزار تومان، ‌3 میلیون و 392 هزار تومان، 3 میلیون و 116 هزار تومان، 4 میلیون و 273 هزار تومان، 3 میلیون و 566 هزار تومان و 2 میلیون 767 هزار تومان است. قیمت هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی مناطق 16، 17، 19، 20، 21 و 22 نیز به ترتیب معادل 2 میلیون و 717 هزار تومان، 2 میلیون و 599 هزار تومان، 2 میلیون و 839 هزار تومان، ‌2 میلیون و 624 هزار تومان، ‌3 میلیون و 381 هزار تومان و 4 میلیون و 165 هزار تومان است. در نهایت نیز قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه 18 به عنوان ارزان‌ترین منطقه پایتخت 2 میلیون و 274 هزار تومان است.


ساخت دیتاسنتر در عمق ۲۰۰ متری زمین
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال ساخت دیتاسنترهایی در عمق ۲۰۰ متری زیر زمین در نقاط مختلف کشور است که حتی در مقابل حملات موشکی نیز مقاوم هستند. به گزارش تسنیم، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات در این‌باره تصریح کرد: هر چه کشورها به فناوری اطلاعات وابستگی بیشتری داشته باشند به همان میزان نیز تهدیدات این حوزه افزایش می‌یابد. آذری‌جهرمی با اشاره به دو دیدگاه در حوزه تهدیدات سایبری گفت: یکی ترسیدن و بستن این فضا و دیگری بی‌تفاوتی و رها کردن فضای سایبری است اما ما باید بتوانیم با برنامه‌ریزی، امکانات و سرویس‌های مناسبی را برای مردم ایجاد کنیم و در عین حال تهدیدات این فضا را کاهش دهیم. وی بر ضرورت انتقادهای سازنده و کاربردی در این حوزه تاکید کرد و افزود: لازم است با رعایت حریم خصوصی افراد و افزایش تحمل، از برخوردهای سلیقه‌ای جلوگیری کرده و با ایجاد شفافیت، اعتماد مردم را در این حوزه جلب کنیم. وی با اشاره به اینکه تعدادی از سازمان‌ها، اطلاعات حیاتی و پایه مردم را در اختیار دارند، تأکید کرد: اطلاعات این سازمان‌ها در دیتاسنترهایی نگهداری می‌شود که مقاوم نیستند و به همین منظور وزارت ارتباطات در حال ساخت دیتاسنترهایی در عمق 200 متری زیر زمین در نقاط مختلف کشور است که حتی در مقابل حملات موشکی نیز مقاوم هستند. وی افزود: بر اساس مصوبه شورایعالی فضای مجازی سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید هاست سایت‌های خود را به داخل ایران منتقل کنند که در حال تهیه گزارشی هستیم تا وضعیت ما را در این حوزه روشن کند. وی به تهدیدات سایبری آمریکا نیز اشاره‌‌ای کرد و گفت: در این زمینه دو پرونده حمله سایبری اثبات شده وجود دارد و تا امروز ما قربانی حملات سایبری در دنیا بوده‌ایم و دیگران باید در این زمینه پاسخگو باشند. وی تأکید کرد: 10 هزار نیروی سایبری در حال آموزش برای دفاع در این حوزه هستند.

خرید آیفون ایکس  ممنوع!
سخنگوی طرح رجیستری با اعلام هشدار مبنی بر خرید تازه‌ترین موبایل شرکت اپل یعنی آیفون ایکس، گفت: هنوز هیچ نسخه‌ای از این مدل موبایل به طور رسمی وارد کشور نشده است. حمیدرضا دهقانی‌نیا تصریح کرد: تا این تاریخ هیچ ثبت‌سفارشی قانونی برای گوشی آیفون ایکس در کشور صورت نپذیرفته و IMEI آن نیز در گمرک ثبت نشده است، این مدل گوشی کالای قاچاق است و در این طرح پس از شروع اعمال سیاست از شبکه اپراتوری سرویس نخواهد گرفت. وی افزود: تا زمانی که محموله‌های قانونی آیفون ایکس با گارانتی رسمی وارد کشور نشده، مردم از خرید این مدل گوشی خودداری کنند.  بنابراین امید است با تدبیر اندیشیده شده شرکت یا شرکت‌هایی که قرار است نیاز بازار را در این مدل موبایل تامین کنند، این کار را بخوبی انجام دهند تا قیمت آیفون ایکس مانند دیگر نسخه‌های موجود آیفون در بازار پس از رجیستری با جهش صعودی غیرمنتظره افزایش پیدا نکند.


Page Generated in 0/0073 sec