printlogo


کد خبر: 183857تاریخ: 1396/8/10 00:00
اخبار

انزوای بن‌سلمان در چنبره امنیتی
ولیعهد جاه‌طلب سعودی هر چه به تکیه زدن بر تخت شاهی نزدیک‌تر می‌شود بیش از پیش خود را در معرض تهدید مخالفان پرشمارش می‌یابد. به گزارش یک رسانه لبنانی، محمد بن‌سلمان پس از آنکه اغلب روزهای ماه گذشته را از ترس ترور توسط مخالفان سعودی‌اش روی کشتی تفریحی‌اش در دریای سرخ سپری کرد، حال در بازگشت به خاک عربستان تمهیدات شدید امنیتی از جمله چنبره 3 لایه امنیتی برای ملاقات‌کنندگان را ایجاد کرده است. صفحه توئیتری «العهد الجدید» در این باره نوشت: «محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی ترس و هراس بسیار شدیدی دارد. هر کس می‌خواهد با بن‌سلمان ملاقات کند، به دقت بازرسی می‌شود. بن‌سلمان در هراس به سر می‌برد.  همه کسانی که می‌خواهند با او ملاقات کنند- حتی نزدیک‌ترین نزدیکانش- باید از 3 اتاق بازرسی عبور کنند و همه وسایل ملاقات‌کنندگان - حتی خودکارهای آنها- در اتاق دوم گرفته می‌شود.» العهد الجدید ماه گذشته نیز فاش کرده بود محمد بن‌سلمان دستور انتقال 7 هزار افسر و سرباز ارتش به گارد سلطنتی را صادر کرده است. در پی فراخوان گسترده جنبش 15 سپتامبر گذشته در عربستان، به دستور بن‌سلمان بیش از 70 تن از مبلغان، شیوخ و اندیشمندان در عربستان بازداشت شدند که حکایت از ترس شدید ولیعهد از مخالفان دارد. با این حال حمله تروریستی اخیر به کاخ سلام در جده که او در آنجا به سر می‌برد، به بن‌سلمان ثابت کرد خطر درست بیخ گوش او و در داخل خاندان سلطنتی قرار دارد.

خط سعودی‌ها برای حمله به حزب‌الله
سفیر سابق عربستان در عراق از موضع مشترک سعودی‌ها در جنگ با حزب‌الله لبنان پرده برداشت. ثامر السبهان، وزیر مشاور در امور خلیج‌فارس پادشاه سعودی، بار دیگر درباره موضوعی بی‌ارتباط با عنوانش دخالت کرد و در توئیتی نوشت: «امروز مقابله و مهار حزب‌الله بسیار فوری و ضروری شده است. باید هر کس در هر سطحی با حزب‌الله در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و … در داخل و خارج لبنان همکاری می‌کند، در لیست تحریم قرار گیرد.» خط جنگ با حزب‌الله در حالی از سوی کاخ پادشاهی ریاض داده می‌شود که همدستی رژیم سعودی با رژیم صهیونیستی در این باره آشکار است.


اقرار وزیر دفاع انگلیس به آزار خبرنگار زن
وزیر دفاع انگلیس که از روز یکشنبه این هفته نامش در رسانه‌های این کشور به عنوان یکی از سیاستمداران دانه‌درشت متهم به آزار جنسی مطرح شده بود، اقرار کرد ۱۵ سال پیش زمانی که نماینده پارلمان بود، در جریان یک شام کاری حرکت نامناسبی با یک زن گوینده رادیو داشته است. به نوشته روزنامه تلگراف، هارتلی بروِر، خبرنگار آزاردیده بعد از این اتفاق سِر مایکل فالن را که در آن زمان نماینده پارلمان بود، تهدید به برخورد قانونی کرده بود اما در نهایت ماجرا تا امروز مسکوت مانده بود.  اعتراف وزیر دفاع انگلیس تحت فشار رسانه‌ها صورت می‌گیرد، چرا که روز دوشنبه، ترزا می، نخست‌وزیر متهم شده بود با وجود آگاهی از پرونده آزارگری فالن، او را برای این سمت انتخاب کرده است. این هفته 36 مورد اتهام جنسی و روابط غیراخلاقی علیه نمایندگان 2 حزب اصلی محافظه‌کار و کارگر در پارلمان انگلیس شامل 2 عضو کابینه مطرح شده است. در حالی که ابعاد ماجرای افشاگری‌های غیراخلاقی این سیاسیون شامل سوءاستفاده آنان از زنان در محیط کار و اقدام برای ایجاد روابط نامشروع جامعه بریتانیا را شوکه کرده، نخست‌وزیر که خود یک زن است مجبور به موضع‌گیری جدی در این باره شده و در نامه‌ای به همه رهبران احزاب مختلف انگلیس، تهدید کرده فعالان سیاسی و حتی وزرای متهم به آزار جنسی زنان مجازات خواهند شد. همچنین جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر ضمن انتقاد شدید از رفتار نامناسب سیاستمداران مرد وست مینستر در قبال زنان اعلام کرده است بی‌اخلاقی و سوءاستفاده از زنان در سطوح بالای قدرت انگلیس وجود دارد.
 


Page Generated in 0/0047 sec