printlogo


کد خبر: 183858تاریخ: 1396/8/10 00:00
چهارگوشه

ترامپ پشت یار قدیمی را خالی کرد
به دنبال احضار رئیس ستاد انتخاباتی‌ دونالد ترامپ و دستیارش به دادگاه و اعتراف او به دروغ گفتن درباره رابطه‌اش با روس‌ها، رئیس‌جمهور آمریکا پشت او را خالی کرد. پل منافورت در مارس 2016 میلادی به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ پیوست و در ماه ژوئن همان سال مدیر کمپین او شد.  نخستین وظیفه او این بود که ترامپ در نهایت به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در این رقابت انتخاباتی برگزیده شود اما او در ماه آگوست و در پی مخالفت‌های چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌خواه با حضورش، کارزار انتخاباتی آقای ترامپ را ترک کرد.  رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا، روز یکشنبه حکم احضار پل منافورت و همکارش ریک گیتس را به اتهامات متعددی از جمله پولشویی و توطئه علیه ایالات متحده صادر کرد. در کیفرخواست 31 صفحه‌ای منافورت و گیتس 12 اتهام مطرح شده که زمان ارتکاب آنها طی سال‌های 2006 تا 2015 میلادی بوده است. اما ترامپ با اطلاع از این خبر که شماری از اعضای تیم انتخاباتی‌اش احتمالا از سوی دادگاه احضار خواهند شد، مجموعه‌ توئیت‌هایی را منتشر کرد که در آنها علاوه بر پاپوش خواندن تحقیقات درباره دخالت روسیه در پروسه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بار دیگر هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی خود را نشانه گرفت و تاکید کرد باید فعالیت‌های کلینتون مورد بررسی قرار بگیرد. او نوشت: «این اتفاق سال‌ها پیش افتاده است، قبل از اینکه پل منافورت عضوی از کمپین ترامپ بشود اما چرا روی هیلاری کلینتون و دموکرات‌ها تمرکز نمی‌شود؟»

بازگشایی فرودگاه نجف
 فرودگاه نجف‌اشرف پس از یک روز تعطیلی در اثر موج گرد و غبار کار خود را از سر گرفت. روز دوشنبه همه پروازهای فرودگاه‌های عراق از جمله فرودگاه نجف به‌خاطر مشکل عدم دید ناشی از امواج گردوغبار لغو شد. شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اولتیماتومی که پیش‌تر به فرودگاه نجف بابت گرانی سوخت هواپیما و افزایش عوارض فرودگاهی داده بودند را با توجه به بی‌ملاحظگی مسؤولان عراقی عملی کرده و دیروز در نخستین قدم، پرواز نجف-تهران ایران‌ایر به فرودگاه بغداد منتقل شد.

ریزش تونل  در سایت اتمی کره‌شمالی
روزنامه‌های ژاپنی دیروز از ریزش تونل سایت اتمی کره‌شمالی و کشته‌ شدن دست‌کم 200 نفر در این حادثه خبر دادند. این تونل در پونگی ری و در ۸۰ کیلومتری مرزهای چین در حال ساخت بود. روزنامه میرور نوشت، یک مقام رسمی کره‌شمالی گفته است که این اتفاق در زمان ساخت و ساز یک تونل زیرزمینی در شمال شرق کره‌شمالی در روز دهم اکتبر اتفاق افتاد. کارشناسان مرکز بیولوژیک و ژئوفیزیک آکادمی چین به همتایان کره‌شمالی خود نسبت به احتمال حوادث مشابه در سایت‌های هسته‌ای زیرزمینی پیونگ‌یانگ در مرز با چین هشدار داده بودند.


اخراج دختر فلج 10 ساله از آمریکا
یک دختر 10 ساله مکزیکی‌تبار و مبتلا به فلج مغزی پس از آنکه مجبور شد برای عمل فوری کیسه صفرا از یک ایستگاه کنترل مرزی با مکزیک در جنوب ایالت تگزاس رد شود، توسط ماموران آمریکایی دستگیر شد و به احتمال زیاد با خطر اخراج روبه‌رو است. والدین روزا ماریا هرناندز، او را مدتی پس از تولد به امید درمان فلج بدون مجوز از مکزیک به آمریکا آورده بودند. به گفته وکیل خانواده، ماموران گشت مرزی ایالات متحده این دختربچه بیمار را به همراه دخترعمویش به یک بیمارستان کودکان در 240 کیلومتری محل بازداشت آنها بردند و در تمام مدت جراحی او را تحت نظر داشته و از نزدیک شدن اقوام دختر به اتاق او جلوگیری کردند. سپس ماریا را به یک مرکز فدرال ویژه نگهداری کودکان بی‌سرپرست انتقال دادند. گروه‌های حامی مهاجران به بازداشت روزا ماریا معترض و معتقدند پلیس کنترل مرزی باید در قبال موارد کودکان بیماری که بدون مجوز در آمریکا هستند ولی به درمان پزشکی نیاز دارند، رفتار متفاوتی داشته باشد.


 


Page Generated in 0/0056 sec