printlogo


کد خبر: 183875تاریخ: 1396/8/11 00:00
اخبار

زمان اکران «فهرست مقدس» بالاخره مشخص شد
کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس» اعلام کرد این فیلم از ۱۷ ربیع‌الاول در سینماهای کشور اکران می‌شود. به گزارش مهر، محمدامین همدانی، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «فهرست مقدس» پس از اشاره به زمان نمایش عمومی این اثر با گلایه از برخی بی‌مهری‌های صورت گرفته نسبت به آن اظهار کرد: ما دلخوری کهنه‌ای از مسؤولانی داشتیم که قرار بود به این انیمیشن پروانه نمایش بدهند و نام «فهرست مقدس» را نمی‌پذیرفتند و این اتفاق در حالی رخ داد که این فیلم در جشنواره ملی فیلم فجر با همین عنوان جایزه گرفته است. به گفته وی، بخش زیادی از پروسه مشخص شدن زمان اکران به همین دلیل بود. همدانی در پایان گفت: خدا را شکر با رایزنی‌هایی که انجام شد و به دلیل پی بردن به اهمیت پروژه و صنعت سینما و انیمیشن کشور موافقت‌ها انجام شد و قرار شد این فیلم به اکران برسد که فکر می‌کنم دوستان ما در «اوج» کودک و نوجوان تدارکات و اتفاقات ویژه‌ای را هم برای اکران این انیمیشن در نظر گرفته‌اند.

پردیس ملت میزبان اهالی رسانه در فجر
پردیس سینمایی ملت میزبان اهالی رسانه در سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهد بود. به گزارش تسنیم، بنابر اطلاعیه روابط عمومی سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر، بعد از تاکید دبیر جشنواره جهت حرفه‌ای‌تر شدن فضای رسانه‌ها و خروج از برج میلاد که طی 8 دوره اخیر میزبان اهالی رسانه در کنار هنرمندان و مدیران بوده است، گزینه‌های موجود بر اساس مجموع ظرفیت سالن‌ها، امکان استقرار شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی و ارائه سرویس مناسب به آنها، دسترسی به مجموعه و سالن‌های نمایش، بهره‌گیری از اینترنت و اختصاص فضایی جهت پذیرایی و پارکینگ مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت، پردیس سینمایی ملت به عنوان میزبان اهالی رسانه در این دوره از جشنواره توسط شورای سیاست‌گذاری انتخاب شد.


«مژده گل» به چاپ دوم رسید
کتاب «مژده گل» نوشته مجید ملامحمدی، توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوم رسید. به گزارش مهر، کتاب «مژده گل» نوشته مجید ملامحمدی با محوریت شخصیت چهارده معصوم بتازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوم رسیده است. این کتاب دربرگیرنده داستان‌هایی از زندگی و منش امام زمان(عج) است که چاپ اولش همزمان با سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران منتشر شد. ملامحمدی به همراه محمود پوروهاب دیگر نویسنده کودک و نوجوان، کتاب‌های مجموعه داستان‌های چهارده معصوم را نوشته‌اند که توسط این ناشر منتشر شده ‌است. کوثر رضایی، لادن هندی، فرشته فرمند، مرضیه قوام‌زاده، زهره پرهیزگاری و حامد زاهد و محسن میرزایی تصویرسازی این مجموعه را بر عهده داشته‌اند. چاپ دوم این کتاب بتازگی توسط این ناشر راهی بازار نشر شده است.


بودجه جشنواره تئاتر فجر چقدر است؟
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی میزان بودجه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را ۴ میلیارد تومان اعلام کرد. به گزارش ایلنا، مهدی شفیعی با اعلام این خبر اظهار کرد: این رقم بودجه نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. این در حالی است که سال گذشته سیدرضا صالحی‌امیری گفته بود بودجه جشنواره تئاتر فجر در دوره سی‌وششم 2 برابر می‌شود. مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: فجر هیچ وقت محدودیتی به لحاظ بودجه نداشته است. هرچند جشنواره تئاتر فجر و کلا جشنواره‌های تئاتر از آن رویدادهایی است که به لحاظ فرآیند برگزاری هزینه‌بر است، با توجه به اینکه وقتی در جشنواره تئاتر می‌خواهد اثری اجرا شود باید تمام فرآیند تولید در جشنواره رخ دهد و همه بازیگران و عوامل در جشنواره حضور داشته باشند و دکور و لباس همه چیز سر جای خودش باشد و با اجرای زنده مواجهید و به نوعی همه عوامل تولیدکننده باید در جشنواره حضور داشته باشند بنابراین هزینه‌هایش نسبت به جشنواره‌های دیگر قاعدتا بیشتر است و فرآیندش این را تعریف کرده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec