printlogo


کد خبر: 183876تاریخ: 1396/8/11 00:00
ناگهان دروازه‌بان ثابت پرسپولیس زمزمه جدایی سر داد
سرباز بیرانوند

پرسپولیس و هواداران این تیم به یک دلیل نباید نگران جدایی بیرانوند باشند. علیرضا بیرانوند بعد از پیروزی برابر سایپا سخنانی را بر زبان آورد که هواداران پرسپولیس را شوکه کرد. این دروازه‌بان ملی‌پوش تاکید کرد به فکر زندگی خود است و می‌خواهد در نیم‌فصل دوم از سرخپوشان جدا شده و برای خدمت سربازی راهی تراکتور‌‌سازی شود. بیرانوند اعلام کرد برانکو با جدایی او مخالفتی نکرده است و این نشان می‌دهد این دروازه‌بان می‌تواند در نیم‌فصل دوم سرخپوشان را ترک کند. شاید این سخنان بیرانوند بسیاری از هواداران پرسپولیس را نگران کرده باشد اما می‌توان ثابت کرد سرخپوشان با جدایی این سنگربان خود ضرر نخواهند کرد. پرسپولیس در خط دروازه بوژیدار رادوشوویچ را در اختیار دارد که می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای بیرانوند باشد و نگرانی هواداران را برطرف کند. خط دفاعی سرخپوشان در نبود سیدجلال حسینی مشکلات زیادی داشت و با وجود حضور بیرانوند دروازه آنها براحتی باز می‌شد. با بازگشت حسینی به خط دفاعی بسیار کم روی دروازه پرسپولیس خطر ایجاد می‌شود و سرخپوشان در 3 دیدار اخیر خود توانسته‌‌اند دروازه‌شان را بسته نگه دارند. اگر سیدجلال و شجاع خلیل‌زاده و البته بازیکنان دیگری مثل محمد انصاری و کامیابی‌نیا آماده باشند، پرسپولیس با وجود جدایی بیرانوند مشکلی در کارهای دفاعی نخواهد داشت. خط دفاعی پرسپولیس با بازگشت سیدجلال دوباره به روند گل نخوردن خود بازگشته است و این به‌خاطر درخشش بیرانوند نیست بلکه دلیل اصلی آن شخصیت و استحکامی است که سیدجلال به این خط دفاعی داده و می‌توان براحتی نتیجه گرفت پرسپولیس با جدایی بیرانوند هم  مشکلی نخواهد داشت و شانس نخست کسب عنوان قهرمانی خواهد بود.
معرفت از نوع تراکتوری؛ بیرانوند را نمی‌خواهیم
صحبت‌‌های بیرانوند در این‌باره با واکنش مسؤولان تراکتورسازی مواجه شده است. تراکتوری‌ها که ادعا دارند هیچ صحبتی با بیرانوند تا این لحظه انجام نداده‌اند، ظاهرا قصدی هم برای جذب این بازیکن ندارند. کاظم محمودی، سرپرست تراکتورسازی در واکنش به شایعه حضور بیرانوند در تراکتورسازی به عنوان بازیکن سرباز گفت: «ما دیروز از طریق رسانه‌ها باخبر شدیم بیرانوند چه چیزهایی بیان کرده است. این حرف‌ها باعث تعجب ما شده، چرا که تاکنون هیچ مذاکره‌ای با این دروازه‌بان برای حضور در تراکتورسازی انجام نداده‌ایم. من نمی‌دانم این حرف‌ها بر چه اساسی بیان شده است». محمودی گفت: «برایم جالب است می‌گویند ما با مبلغ میلیاردی قصد داریم بیرانوند را سرباز کنیم. مگر تا الان به بازیکنان سرباز خود پول داده‌‌‌‌‌ایم که از این به بعد بدهیم؟ حقوق بازیکن سرباز ماهانه 150 هزار تومان است و هر بازیکنی بخواهد بیاید، با همین مبلغ عضو تیم ما می‌شود. ضمن اینکه تاکید می‌کنم هیچ مذاکره‌ای با بیرانوند نداشتیم. روال کار اینگونه است که اگر گل‌محمدی بازیکنی را بخواهد، به من به عنوان مدیر تیم اعلام می‌کند و من با باشگاه وارد مذاکره می‌شوم. تا الان هیچ اعلامی برای جذب بیرانوند نشده است. محمودی در پایان آب پاکی را روی دست بیرانوند ریخت و گفت: «البته آقای بیرانوند چندین بار پیغام داده و ابراز علاقه کرده که به تراکتورسازی بیاید اما ما هیچ اقدامی در این ماجرا نکردیم. یک دلیل موجه هم برای این کار داریم. اول فصل که ما از نقل‌وانتقالات محروم بودیم، پرسپولیس اعلام کرد از ما بازیکنی جذب نمی‌کند و این کار را نکرد. ما چنین کار اخلاقی را ارج می‌نهیم و چون اخلاق برای‌مان مهم است حالا که پرسپولیس محروم شده و نمی‌تواند بازیکن جدید بگیرد، نمی‌خواهیم بازیکنی از آنها جذب کنیم و به همین خاطر اقدامی برای به خدمت گرفتن بیرانوند هم نخواهیم کرد». با این شرایط و تصمیم یحیی گل‌محمدی برای بازیکن نگرفتن از پرسپولیس باید منتظر واکنش این باشگاه و علیرضا بیرانوند باشیم.
عذرخواهی یا لیگ یک؟
علیرضا بیرانوند پس از پایان بازی سایپا و پرسپولیس مدعی شد برای جدایی از پرسپولیس با برانکو هم صحبت کرده و سرمربی کروات سرخ‌ها مشکلی با این اتفاق ندارد! با توجه به حرف‌‌های صریح و مطمئن بیرانوند، به نظر می‌رسید از مدت‌ها قبل مذاکرات و توافق‌هایی انجام شده باشد و رفتن بیرانوند به تراکتورسازی هم قطعی باشد اما صحبت‌های کاظم محمودی، سرپرست باشگاه تراکتورسازی، وضعیت را کاملا تغییر داد. او در مصاحبه با میزان مدعی شد مسؤولان باشگاه تراکتورسازی هیچ مذاکره‌ای با بیرانوند انجام نداده‌اند. ضمن اینکه در پاسخ به حرکت اخلاقی پرسپولیسی‌ها در دوره نقل‌وانتقالات اول فصل، قصد ندارند از پرسپولیس بازیکنی جذب کنند! با این شرایط بیرانوند هر چه زودتر باید تکلیف خود را مشخص کند. به نظر می‌رسد او از علاقه تراکتورسازی به جذب خود اطمینان داشته و هرگز فکر نمی‌کرد مسؤولان این باشگاه علاقه‌ای به در اختیار گرفتن او نداشته باشند. به همین دلیل حالا بیرانوند در وضعیت بدی قرار گرفته است. از یک طرف، او برای چندمین بار هواداران پرسپولیس را از خود رنجانده و از طرف دیگر تراکتورسازی هم دست رد به سینه او زده است و حالا باید به دنبال راه دیگری باشد. بهترین راه شاید یک عذرخواهی از هواداران و ماندن در پرسپولیس باشد و البته راه دیگری هم هست؛ او اگر همچنان بر تصمیم خود مبنی بر گذراندن خدمت سربازی اصرار داشته باشد، می‌تواند راهی تیم‌های لیگ یکی مثل ملوان یا فجر سپاسی شود.   
 


Page Generated in 0/0052 sec