printlogo


کد خبر: 183881تاریخ: 1396/8/11 00:00
اخبار

رم - چلسی؛ زمستانی طولانی
شهبد پورصفر: حس دوگانگی چلسی برای هر هواداری ویران‌کننده است؛ تیمی یک روی سکه‌اش خوفناک و نیمه دیگرش بسان یک آماتور است!‌ چلسی کونته هم اسیر همان دشمن همیشگی‌اش شد؛ بی‌ثباتی! فروپاشی دومینووار بعد از قهرمانی. خود کونته در پیش فصل گفته بود: «من از رفتن ستاره‌هایم ترسی ندارم، تنها ترسم حس بی‌ثباتی است». چه کونته باور کند یا نه، چلسی مورینیو هم همین‌گونه بود؛ عالی‌ترین حد و بدترین تیم. چلسی گاس هیدینک هم همین‌طور و حتی آنچلوتی. شاید آبراموویچ با خود بگوید چرا همیشه من؟
روش ۲-۵-۳ فصل پیش چلسی با سیستمی که این فصل پیاده می‌کند کلی تغییر کرده است؛ با رفتن دیگو کاستا، کونته تصمیم به استفاده از ۳ مهاجم گرفت؛ مثلث موراتا - آزار– پدرو. موراتا مهاجمی فرصت‌طلب است که باید برای بروز استعدادش فضای کافی داشته باشد برعکس او دیگو کاستا در فضاهای کم بخوبی موقعیت‌سازی می‌کرد، همان ویژگی‌ای که از تیم دیگو سیمئونه به ارث برده بود. پدرو اما مهاجم نفوذی و سرعتی است که بخوبی می‌تواند سرعت کم موراتا در فاز حمله را جبران کند. آخرین ضلع هم ادن آزار است که تکنیک و اعتماد به نفسش برای به دردسر انداختن حریف کافی است اما این مثلث آنچنان قابل تکیه و اعتماد برای نبردهای سخت این فصل نیست.
یک خط عقب‌تر آنگولو کانته که در این فصل ۷ بار به زمین رفته، به عنوان هافبک دفاعی قرار دارد و سایه‌اش داوید لوئیز که فصل پیش عالی بود اما این فصل کونته از ترکیب باکایوکو، فابرگاس (آلونسو) و آزپیلیکوئتا استفاده کرده که ترکیبی ایده‌آل برای ذهن کونته نیست. نکته‌ای که ضعف چلسی در آن بیشتر نمایان می‌شود کند بودن آنها در خط هافبک است، برای مثال در بازی با رم، فابرگاس به حمل توپ بی‌دقت رو آورد که گل سوم پروتی دقیقا از همان ناحیه بود. هیچ پاسخ قطعی برای این بی‌ثباتی پیدا نشده؛ هفته پیش آنها برابر کریستال‌پالاس - بدترین تیم لیگ - شکست خوردند و سه‌شنبه‌شب هم برابر تیمی که رهبر نداشت اما خیلی زود خودش را پیدا کرد. این بار اما توطئه خیانت در میان نیست، چلسی برای دیدارهایی که باید حد متعالی‌اش را نشان دهد عزمی ندارد. حال کونته باید قماری بزرگ کند؛ اینکه آیا ماندنش برای تیم مفید است یا اینکه راه‌حلی برای خروج از این تاریکی و آشفتگی پیدا می‌کند؟
بعداز رفتن ریکاردو رودیگز و محمد صلاح و مصدومیت طولانی استروتمن همین‌طور رفتن کاپیتان توتی، هیچ امیدی به تیم دی‌فرانچسکو نبود. باید خودی نشان می‌دادند و لقب سنگین گلادیاتور را حفظ می‌کردند، ژکو با رفتن زوجش محمد صلاح تنها نشد و تا اینجای کار عیار واقعی شاگردان فرانچسکو را با زدن ۷ گل نشان داده است. متوقف کردن شاگردان کونته در لندن و پیروزی قاطع ۳ بر صفر نشان داد ترسناک‌تر از یک گلادیاتور بدون رهبر، عزم جدی برای آغازی دوباره است.


ستایش روزنامه عربستانی از فوتسال ایران
شکست سنگین برابر ایران باعث انحلال تیم‌ملی فوتسال عربستان شد
شکست سنگین 15 بر یک تیم‌‌‌ملی فوتسال عربستان برابر ایران باعث برچیده شدن این رشته ورزشی در عربستان شد. روزنامه اسپورت عربستان در گزارشی به ستایش از تیم‌‌‌ملی فوتسال ایران پرداخت و از دلیل اصلی پیشرفت این رشته ورزشی در ایران و قاره آسیا و جهان سخن به میان آورد. در این گزارش روزنامه اسپورت عربستان آمده است: تیم‌‌‌ملی فوتسال عربستان در دور دوم جام ملت‌های آسیا برابر ایران با نتیجه‌ عجیب 15 بر یک تن به شکست داد و این شکست سنگین باعث شد تیم‌‌‌ملی فوتسال عربستان به کلی منحل شود. این روزنامه عربستانی حضور علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران در کمیته فوتسال آسیا و فوتبال ساحلی آسیا را دلیل اصلی پیشرفت ایران در این دو رشته می‌داند.


Page Generated in 0/0055 sec