printlogo


کد خبر: 183891تاریخ: 1396/8/11 00:00
نبض جامعه

رئیس شورایعالی استان‌ها:
خزانه شورایعالی استان‌ها خالی نیست
رئیس شورایعالی استان‌ها گفت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته‌شده خزانه شورایعالی استان‌ها برای دوره بعد خالی نخواهد بود. مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت شورایعالی استان‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های آتی اعضای جدید شورایعالی استان‌ها انتخاب می‌شوند و جلسات‌شان آغاز خواهد شد ما نیز به دنبال فراهم کردن شرایطی برای حضور این افراد هستیم. وی تصریح کرد: بعد از انتخابات شوراها و مشخص شدن اعضای جدید، شورایعالی استان‌ها جلسه رسمی‌ای برگزار نکرد، ولی تلاش بسیاری برای رفع مشکلات مطرح شده از سوی اعضا شد به طوری که با حضور در استان‌ها  مسائل آنها پیگیری شد. چمران با اشاره به پرداخت اعتبارات شورایعالی استان‌ها از سوی دولت، گفت: در 6 ماه گذشته دولت به تعهدات خود عمل کرد و بخش قابل توجهی از بودجه خود را در این 6 ماه پرداخت کرده و ما نیز آن را در اختیار استان‌ها بابت حقوق اعضا قرار داده‌ایم. رئیس شورایعالی استان‌ها ادامه داد: تا زمان اعلام شروع به کار شورایعالی استان‌ها در دوره جدید، کارهای اداری شورا انجام خواهد شد و این در حالی است که تلاش می‌شود شورایعالی استان‌ها با خزانه قابل قبول به دوره بعد تحویل شود.

شاخص‌های کنترل کیفیت هوا نشان داد
هوای تهران در وضعیت «قرمز»
هوای شهر تهران روز گذشته برای همه گروه‌های جامعه در شرایط آلوده قرار گرفت.  به گزارش «وطن امروز»، کیفیت هوای پایتخت روز گذشته در شرایطی در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌های جامعه» قرار گرفت که ساکنان پایتخت برای هشتمین روز متوالی هوای آلوده تنفس کردند. در همین رابطه شاخص آلودگی هوا در روز گذشته روی عدد ۱۶۸ قرار گرفت. گفتنی است، روز گذشته شاخص آلودگی هوای شهر تهران ۱۱۴ بود و با گذشت زمان به میزان آلاینده‌ها افزوده شد. براساس شاخص‌های آلودگی هوا، در صورتی که شاخص ذرات معلق از عدد 100 عبور کند، هوا برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود. همچنین در صورت عبور شاخص از عدد 150، هوا برای تمام شهروندان ناسالم می‌شود.

طرح استیضاح بطحایی کلید خورد
استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به علت به‌کارگیری و ابقای مدیران متهم و دخیل در سوءاستفاده‌های مالی صندوق ذخیره فرهنگیان کلید خورد. به گزارش فارس، طرح استیضاح سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلید خورد. محور عمده استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش ابقا یا به‌کارگیری مدیران و نیروهای متهم در جریان سوءاستفاده‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در طول سال‌های گذشته عنوان شده است.

افزایش 30 درصدی فوت ناشی از کار
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از افزایش بیش از 30 درصدی فوت ناشی از حوادث کار در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: امسال 215 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند. مسعود قادی‌پاشا در گفت‌وگو با ایسنا، به اعلام آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در 6 ماه اول امسال پرداخت و اظهار کرد: در 6 ماه اول امسال 651 مورد تصادفات منجر به فوت داشتیم که از این تعداد 105 مورد زن و 546 مورد مرد بودند؛ این آمار در سال گذشته 520 مورد بود. وی افزود: همچنین در 6 ماه اول امسال 37 مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن گزارش شده است که در مدت مشابه سال گذشته که 48 مورد بود کاهش 9/22 درصدی را نشان می‌دهد. از تعداد مسموم‌شدگان امسال 25 نفر مرد و 12 نفر زن بودند. مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران همچنین با بیان اینکه در 6 ماه اول امسال 215 مورد فوت ناشی از حوادث ناشی از کار داشتیم، اظهار کرد: این میزان در سال گذشته 164 مورد بود و نشان دهنده آن است که با افزایش بیش از 30 درصدی فوت ناشی از حوادث کار روبه‌رو هستیم که آمار خوبی نیست.


Page Generated in 0/0053 sec