printlogo


کد خبر: 183904تاریخ: 1396/8/11 00:00
اخبار

گاف فرمانده عملیات ویژه نیروهای ائتلاف
4 هزار سرباز آمریکایی در شرق سوریه چه می‌کنند؟
فرمانده عملیات ویژه نیروهای ائتلاف به‌اصطلاح ضدتروریسم تحت فرمان آمریکا شمار نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه را به صورت سهوی لو داد. به گزارش آناتولی، «جیمز جرارد» طی کنفرانسی خبری در پنتاگون فاش کرد که حدود 4 هزار سرباز آمریکایی با هدف حمایت از مزدوران کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، در این کشور
مستقر هستند.
ژنرال آمریکایی البته بلافاصله متوجه اشتباه خود شد و  گفت: «معذرت می‌خواهم اشتباه گفتم، شمار نظامیان‌مان در سوریه فقط 500 نفر است».  «اریک باهون» سخنگوی پنتاگون هم لحظاتی بعد برای رفع و رجوع این اشتباه وارد عمل شد و رقم اعلامی ژنرال جرارد را درست ندانست. این در حالی است که براساس آمارهای رسمی وزارت دفاع آمریکا، شمار سربازانش- جز نیروهای چرخشی- در شامات 503 نفر است اما با گاف فرمانده عملیات ویژه نیروهای ائتلاف آمریکایی مشخص می‌شود این نیروها ناگهان به صورت غیرعادی افزایش یافته‌اند که دلیل آن رقابت جدی‌ای است که آمریکا و مزدورانش با بشار اسد و متحدانش برای دستیابی به اراضی راهبردی هر چه بیشتر در شرق و شمال شرق سوریه طی ماه‌های اخیر آغاز کرده‌اند. حضور 4 هزار تفنگدار ویژه آمریکایی در شرق سوریه نشان‌دهنده این است که پنتاگون خود مستقیما در عملیات اشغالگری این مناطق نیز حضور رزمی و نه فقط مستشاری دارد.  هدف آمریکایی‌ها ایجاد یک منطقه حائل میان عراق و سوریه به بهانه ایجاد قلمرویی برای کردهای سوری اما در حقیقت به منظور قطع ارتباط محور مقاومت تهران-دمشق است.  این بخشی از همان منطقه فرضی است که در طرح صهیونیستی تقسیم خاورمیانه به نام سنی‌ستان و سپس داعشستان از آن نام برده شده و  عربستان‌سعودی، قطر و اردن با حمایت آمریکا به دنبال ایجاد کریدوری گازی از این منطقه به سوی ترکیه و سپس اروپا به منظور رقابت با صادرات گاز ایران و روسیه بودند.  نیروهای کرد دموکراتیک در حال حاضر با حمایت آمریکا و دلارهای سعودی، صدها کیلومتر از مرزهای کردستان موهوم ادعایی خود نیز فراتر رفته و در راستای اهداف واشنگتن از دیرالزور نیز به سمت جنوب شرقی یعنی منطقه بوکمال، آخرین نقطه استقرار داعش در سوریه رهسپار شده‌اند تا به این بهانه نواری را به موازات مرزهای عراق و سوریه به اشغال خود درآورند. آنها همچنین به چند میدان مهم در منطقه دیرالزور دست‌اندازی کرده‌اند. به گفته ناظران بین‌المللی از جمله گروه رصد لندن، شهر رقه پایتخت سابق داعش در حالی به دست این نیروها افتاده که در حملات جنگنده‌های آمریکایی به این شهر هزاران بی‌گناه به خاک و خون کشیده شده و بخش‌های بزرگی از آن به کلی تخریب شده است. در عین حال «ملاذ مقداد» کارشناس سیاسی سوری همانند بسیاری از شاهدان عینی معتقدند رقه با هماهنگی و توافقات آمریکایی‌ها با تروریست‌ها از داعش به نیروهای دموکرات سوریه منتقل شده است. یکی دیگر از دلایل مهم اصرار آمریکایی‌ها از دور نگاه داشتن رقه از دست ارتش سوریه و مقاومت، پنهان کردن جنایت‌های بزرگ‌شان در این شهر از چشم رسانه‌ها بوده است.


هنیه: اسرائیل نمی‌تواند 100 سالگی خود را جشن بگیرد
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنرانی خود که به صورت ویدئوکنفرانس در اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت پخش شد، گفت: بیانیه بالفور که مبدا تاسیس رژیم صهیونیستی بود، نمی‌تواند واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی را تغییر دهد. اسماعیل هنیه گفت: برگزاری این کنفرانس باعث می‌شود آرمان فلسطین بار دیگر به اولویت اصلی امت اسلامی تبدیل شود. برنامه صهیونیست‌ها در خاک فلسطین جایگاهی ندارد و صهیونیست‌ها نخواهند توانست 100 سالگی حضور خود در سرزمین ما را جشن بگیرند. هنیه افزود: مقاومت در بهترین شرایط قرار دارد و توانایی‌‌های زیادی در نوار غزه به دست آورده است.


Page Generated in 0/0063 sec