printlogo


کد خبر: 183905تاریخ: 1396/8/11 00:00
چهارگوشه

اتهام جدید آل‌خلیفه علیه شیخ‌سلمان
دادستانی کل بحرین از دبیرکل جمعیت ملی- اسلامی الوفاق که در زندان به سر می‌برد، به اتهام جاسوسی برای قطر بازجویی کرد و پس از بازجویی از شیخ علی سلمان، دستور حبس وی را صادر کرد. بنا بر این گزارش، قضیه مربوط به مکالمات ضبط شده بین شیخ سلمان با شیخ حسن سلطان و دیگر مسؤولان دولت قطر است که بنا به ادعای دادستانی بحرین به توافق 2 طرف و هماهنگی آنها برای اجرای عملیات‌هایی علیه بحرین در داخل این کشور و ضربه زدن به مرکز جنگی، سیاسی، اقتصادی و منافع ملی آن و لطمه زدن به اعتبار آن در خارج منتهی شده است.

جنایت جدید ائتلاف سعودی در یمن
در حمله بامداد دیروز جنگنده‌‌های ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی به بازاری در شهرستان سحار در استان صعده، دست‌کم 29 نفر شهید و 9 تن دیگر زخمی شدند. در مقابل، منابع یمنی از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۸۰ نفر از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جبهه‎های مختلف محور نهم استان صنعا خبر دادند. براین اساس، مزدوران سعودی سه‌شنبه سعی در حمله به پایگاه‌‌های ارتش و کمیته‌‌های مردمی وابسته به انصارالله در مناطق «المناره، القرن، الصافح و یام» در محور نهم را داشتند که با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شدند.

آبه دوباره نخست‌وزیر ژاپن شد
 شینزو آبه پس از پیروزی قاطع حزبش در انتخابات پارلمانی ژاپن بار دیگر به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب شد. آبه ۶۳ ساله در دسامبر  سال ۲۰۱۲ با وعده احیای اقتصاد و تقویت شرایط دفاعی این کشور به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد. حزب لیبرال- دموکرات در انتخابات ۲۲ اکتبر دوسوم کرسی‌ها را به خود اختصاص داد. ائتلاف حزب دموکرات- لیبرال تحت رهبری آبه با
۳۱۲ کرسی دوسوم اکثریت ۴۶۵ کرسی را در مجلس عوام تشکیل می‌دهد.

تحویل جنگنده به ارتش لبنان پس از 4 دهه
ارتش لبنان پس از 40 سال، نخستین جنگنده‌های تهاجمی خود را از آمریکا تحویل گرفت. آنطور که رسانه‌های محلی لبنان خبر داده‌اند، آمریکایی‌ها 2 فروند هواپیمای 29-A به ارتش لبنان تحویل داده‌اند. هواپیمای 29-A سوپر تورکانو سال 2003 توسط صنایع دفاعی برزیل به بازار تسلیحاتی بین‌المللی معرفی شد. این جنگنده با توجه به آپشن‌های مختلفی که برای آن قابل اعمال است، بین  9 تا 14 میلیون دلار قیمت دارد. در حال حاضر ارتش‌های افغانستان، هندوراس و دومینیکن هم از 29-A استفاده می‌کنند.

گفت‌وگوی تلفنی سیدحسن با دبیرکل جهاد اسلامی
دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی تلفنی با رمضان شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد. سیدحسن نصرالله تجاوز آشکار اسرائیل به غزه را محکوم و از فداکاری‌های اعضای مقاومت بویژه مبارزان جهاد اسلامی تقدیر کرد. وی بر همبستگی حزب‌الله و مقاومت اسلامی در لبنان با فلسطینی‌ها در جنگ «سرنوشت واحد» تأکید کرد. از سوی دیگر سیدحسن نصرالله با صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و درباره اوضاع اخیر در غزه گفت‌وگو کرد.

وضعیت هشدارآمیز پناهجویان مانوس
گروه‌های حقوق بشری نسبت به وقوع بحران انسانی در اردوگاه بدنام پناهجویان در جزیره مانوس، تحت نظر دولت استرالیا هشدار دادند. به گزارش رویترز، در شرایطی که عرضه مواد غذایی به پناهجویان در این اردوگاه در جزیره مانوس در شمال جزایر پاپوا گینه‌نو که در شمال جزیره اصلی استرالیا قرار گرفته متوقف شده و آب و برق کمپ نیز قطع شده است ولی حدود 600 پناهجو همچنان حاضر به ترک این اردوگاه نیستند. آنها نگرانند در صورت بازگشت به کشورهای خودشان، با خشونت روبه‌رو شوند. دولت‌های استرالیا و پاپوا گینه نو در تلاش هستند تا مرکز نگهداری پناهجویان در جزیره مانوس را برای خلاص شدن از رسوایی‌های رسانه‌ای درباره وضعیت اسفبار این اردوگاه و محکومیت و انتقاد شدید بین‌المللی تعطیل کنند. مانوس یکی از 2 اردوگاه دورافتاده در اقیانوس آرام است که دولت کانبرا برای نگهداری پناهجویان از آن استفاده می‌کند.


Page Generated in 0/0097 sec