printlogo


کد خبر: 183909تاریخ: 1396/8/11 00:00
اخبار

پرداخت طلب گندمکاران تا پایان آبان
تاکنون ۷۸ درصد طلب گندمکاران کشور پرداخت شده و ۲۲ درصد باقیمانده آن تا پایان آبان تسویه می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی،  عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: از هفته گذشته نیز 500 میلیارد تومان دیگر به گندمکاران پرداخت شده است. وی با بیان اینکه با آغاز فصل جدید کشت و نیاز کشاورزان به نقدینگی وزارت جهاد کشاورزی همه تلاش خود را برای تسویه طلب گندمکاران انجام می‌دهد، اظهار داشت: دست کشاورزان را می‌بوسیم و بابت این تاخیر عذرخواهی می‌کنیم. بخشنده افزود: 22 درصد باقیمانده طلب گندمکاران به طور عمده مربوط به استان‌های سردسیر کشور است که کشت جدید آنها نیز باید زودتر از سایر استان‌ها و قبل از سرما انجام شود. وی اظهار داشت: تاکنون معادل 2620 میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته که یکی دو هفته مراحل انتشار و تبدیل آن به پول طول می‌کشد. وی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی پیشنهادش را در زمینه قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی تیرماه امسال به دبیرخانه شورای اقتصاد مستقر در سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است اما تا این هفته هم درباره قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی با سازمان برنامه و بودجه به توافق نرسیده‌ایم.


پیش‌بینی نفت ۵۰دلاری در بودجه 97
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ پیش از ۱۵ آذر به مجلس می‌رسد، گفت: نرخ دلار هنوز در بودجه قطعی نشده اما قیمت نفت ۵۰ دلار در نظر گرفته شده و رشد اقتصادی ۷ درصد و تورم ۹ درصد پیش‌بینی شده است. به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت افزود: آنچه در برنامه ششم تصویب شد در بودجه 97 تبلور پیدا می‌کند. وی ادامه داد: 4 هزار و 131 پروژه به‌ارزش 45 هزار و 390 میلیارد تومان در دست واگذاری است که از این مبلغ، میزان سرمایه‌گذاری اولیه آن برآورد شده و از محل این واگذاری معادل سالانه 4 هزار و 386 میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود و مبلغ کل صرفه‌جویی به‌تفکیک پروژه‌های ملی و منطقه‌ای 69 هزار و 500 میلیارد تومان است. نوبخت تصریح کرد: میزان حقوق کارکنان دولت را 10 درصد افزایش می‌دهیم. به ‌گفته وی، کارکنان طرح‌های عمرانی چندین ماه است حتی ریالی دریافت نکرده‌اند.


اعتراض موبایل  فروشان به توصیه وزیر و واکنش وزیر ارتباطات
وزیر ارتباطات در پاسخ به گلایه فروشندگان از توصیه‌اش به مردم برای نخریدن گوشی، گفت: قیمت‌ها را به قبل از گرانی بی‌دلیل بازگردانید به‌طور قطع مردم دوباره خرید خواهند کرد. به گزارش فارس، محمدجواد آذری‌جهرمی با بیان این مطلب اظهار داشت: فروشندگان موبایل در یک شب، همان گوشی‌های موجود در مغازه را با قیمت بالاتر عرضه کردند. وی افزود: «واقعیت این است اگر دوستانی که به حرفه موبایل‌فروشی مشغول بودند در یک شب همان گوشی‌هایی را که در مغازه خود داشتند با قیمت‌هایی بالاتر به مردم عرضه نمی‌کردند، نیازی به اظهارنظر بنده نبود. وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت دستور داد نظارت جدی بر فروش گوشی و قیمت‌ها داشته باشد. بهترین راه‌حل، بازگشت قیمت‌ها به قبل از گرانی بی‌دلیل است و مردم نیز پس از طبیعی شدن قیمت‌ها دوباره خریدهای خود را انجام خواهند داد». براساس این گزارش با آغاز طرح رجیستری گوشی موبایل از 28 مهر امسال تغییراتی در قیمت بازار گوشی ایجاد شد و قیمت‌ها بی‌دلیل افزایش پیدا کرد. در آن زمان وزیر ارتباطات در واکنش به التهاب بازار به مردم سفارش کرد تا پایان التهاب بازار و جو روانی ایجاد شده، گوشی نخرند، چرا که طرح رجیستری تاکنون هیچ هزینه‌ای برای بازار تلفن همراه نداشته و مردم نباید ریال اضافه‌ای بیش از ارزش واقعی گوشی به فرصت‌طلبان پرداخت کنند.
 


Page Generated in 0/0073 sec