printlogo


کد خبر: 183933تاریخ: 1396/8/11 00:00
اخبار

مجلس آمادگی دارد دولت را به خروج از NPT موظف کند
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: مجلس آمادگی موظف کردن دولت به خروج از NPT را دارد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی روز چهارشنبه 10 آبان قوه مقننه پس از قرائت گزارش ششم 3 ماهه سوم کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی پارلمان از روند اجرای برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران حاضر شد حقوق متصوره خود را از دست بدهد که قفل تحریم‌ها شکسته شود اما در دوران پسابرجام نظام سلطه بویژه آمریکا تلاش دارد با کارشکنی‌های خود از تحقق حقوق ملت ایران جلوگیری کند و هر روز تحریمی را اعمال می‌کند. نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه در گزارش قرائت شده حداقل 26 مورد پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها برشمرده شده،‌ افزود: تمدید قانون بازطراحی شده داماتو و اجرای قانون کاتسا که بنیه دفاعی کشور را تحریم کرده، از نمونه‌هایی بود که در گزارش قرائت شده ذکر شده است. ذوالنور اضافه کرد: در گزارشی که قرائت شد 2 پیشنهاد داده شده که یکی از آنها تجدیدنظر در همکاری با آژانس و دیگری خروج از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است. عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند تحریم‌ها را افزایش دهند و نگذارند ملت ایران از منافع برجامی خود منتفع شود، مجلس و مردم این آمادگی را دارند که دولت را موظف به خروج از NPT کنند.

رئیس‌جمهور هم به این نتیجه رسیده که مذاکره با آمریکا دیوانگی است
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس گفت: رئیس‌جمهور هم به این نتیجه رسیده که مذاکرات با آمریکا دیوانگی است. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا با بیان اینکه امروز همه به این نقطه رسیده‌ایم که آمریکا منطق ندارد، گفت: پیش از تصویب برجام کسانی که به آمریکا خوشبین بودند می‌گفتند با مذاکرات مشکلات را حل می‌کنیم که در این صورت هم چرخ اقتصاد می‌چرخد و هم سانتریفیوژ‌ها. نماینده مردم سنقر در مجلس تصریح کرد: اما برخی پیش از مذاکرات با آمریکا نیز واقع‌بینانه می‌گفتند آمریکا منطق ندارد و مذاکره با آن فایده‌ای ندارد. وی گفت: امروز رئیس‌جمهور هم به این نتیجه رسیده که مذاکره با آمریکا دیوانگی است. حسینی‌کیا با تاکید بر اینکه برخی پیش از مذاکرات سعی داشتند چهره آمریکا را بزک کنند، اضافه کرد: اما برخی که به آمریکایی‌ها خوشبین نبودند در مقابل آنها ایستادگی کردند که برخی به آنها توهین کردند اما امروز به این نقطه رسیده‌ایم که آمریکا بدعهد است. نماینده مردم سنقر در مجلس با اعلام اینکه مهم‌ترین دستاورد برجام این بود که آمریکا بدعهد است، گفت: نسخه شفابخش امروز برای کشور وحدت و حرکت زیر پرچم ولایت است.

سردار شریف: سپاه همواره چندین قدم از آمریکا جلوتر بوده است
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران همواره چندین قدم از آمریکا جلوتر بوده و آمریکا از این موضوع عصبانی است. سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه این نهاد چیست؟ گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌طور کلی بخش دفاعی و نظامی کشور ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره مورد تحریم آمریکایی‌ها بوده است و به اعتقاد من موضوع جدیدی در حوزه دفاعی – نظامی کشور ما اتفاق نیفتاده است. وی یادآور شد: به‌رغم اینکه محدودیت‌ها وجود دارد و همواره هم تحریم‌ها به شدیدترین نحو اعمال می‌شده است، سپاه در مجموعه کشور توانسته است بنیه دفاعی کشور را حفظ کند تا علاوه بر حفظ امنیت کشور بتواند به کشورهایی که نیازمند کمک جمهوری اسلامی به صورت مستشاری بودند هم کمک کند. وی افزود: احساس خود ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که آمریکا برای جبران ناکامی‌ها و شکست توطئه‌هایی که در کشور ما طی
 39 سال گذشته و در منطقه در سال‌های اخیر داشته دست به این نوع رفتارها می‌زند. سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مهم‌ترین چالش آمریکایی‌ها با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که سپاه چند گام جلوتر از آنها دست شان را می‌خواند و اجازه نمی‌دهد عملیات اجرایی‌شان را محقق کنند چون وقتی در حوزه نظامی و دفاعی طرح حریف را حدس بزنیم،  برآورد کنیم و اشراف اطلاعاتی داشته باشیم طرف نمی‌تواند به هدف خودش برسد.


Page Generated in 0/0057 sec