printlogo


کد خبر: 183961تاریخ: 1396/8/13 00:00
اخبار

معلق شدن نماینده انگلیسی به‌خاطر رسوایی جنسی
با عمیق‌‌‌‌‌‌تر شدن بحران رسوایی جنسی وست مینستر، یک نماینده حزب کارگر از کار معلق شد. «کلوین هاپکینز» با شکایت یکی زن ایرانی‌تبار 27 ساله عضو حزب کارگر مواجه شده است که او را متهم به آزار جنسی و ارسال پیامک‌‌های غیراخلاقی کرده است. آوا اعتمادزاده، یکی از مسؤولان کارزارهای انتخاباتی محلی دومین حزب بزرگ بریتانیا که قبلا نتوانسته بود رهبر پیشین حزب را در این‌باره ملاقات کند، حال در دیدار با جرمی کوربین، رهبر اپوزیسیون، از هاپکینز شکایت کرده که این موضوع بلافاصله باعث معلق شدن نماینده باسابقه 76 ساله حزب کارگر شد. خانم اعتمادزاده درباره آزار دیدن توسط هاپکینز در ماجرای 3 سال پیش به روزنامه تلگراف گفت: «من می‌دانم که دفتر رهبری وقت [حزب] مطلع شده اما اقدامی نکرد و این واقعا آزاردهنده است چون او (هاپکینز) بعدا به عضویت در کابینه سایه (اپوزیسیون) ارتقا یافت. بهتر بود در مواجهه با چنین قضایایی یک بدنه گزارش‌دهنده مستقل به کار گرفته می‌شد».
استعفای وزیر دفاع انگلیس پس از رسوایی اخلاقی
این اتفاق تنها 2 روز پس از استعفای وزیر جنگ انگلیس، سر مایکل فالون از حزب محافظه‌کار در اثر رسوایی آزار جنسی یک ژورنالیست زن رخ می‌دهد که از عمیق بودن بحران انحطاط اخلاقی پارلمان و دولت بریتانیا حکایت دارد. مایکل فالون در حالی از سمت خود به عنوان وزیر دفاع انگلیس کناره‌گیری کرد که چندی پیش اذعان کرد ۱۵ سال پیش در یک مراسم شام دست خود را روی زانوی یک مجری رادیوی زن گذاشته است. فالون همچنین گفت در همان زمان از این مجری به خاطر رفتارش عذرخواهی کرده است. در همین حال، گزارش‌ها از رشد موارد سوءاستفاده جنسی اعضای کابینه ترزا می ‌و هم‌حزبی‌‌های محافظه‌کار او از زنان حکایت دارد.
پس از استعفای مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس به دنبال رسوایی‌های اخلاقی، نخست‌وزیر این کشور گوین ویلیامسون را به عنوان جانشین وی معرفی کرد.

رسوایی آزار زنان به کنگره آمریکا رسید
رسوایی آزار جنسی زنان در آمریکا پس از هالیوود و رسانه‌های بزرگ به بالاترین سطح سیاسی رسیده است. یک نماینده زن فعلی و 3 نماینده زن سابق کنگره در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس فاش کردند در زمان خدمت در خانه نمایندگان مورد اذیت و آزار جنسی از سوی همکاران مرد خود قرار گرفته‌اند. این زنان سیاستمدار شامل لیندا سانچز، نماینده فعلی کالیفرنیا، باربارا باکسر، سناتور سابق، مری بونو، نماینده سابق خانه نمایندگان و هیلدا سولیس، یک نماینده سابق دیگر این مجلس هستند.  اگر چه آنها نام متهمان را فاش نکرده‌اند اما گفته می‌شود اشاراتی دقیق به منصب مردانی که مرتکب چنین رفتارهایی شده‌اند، داشته‌اند. به گفته این نمایندگان زن سابق و فعلی، این اتفاقات سال‌ها یا تا چند دهه پیش رخ داده و معمولا هنگامی که آنها در کنگره تازه وارد بوده‌اند اتفاق افتاده است. بدین ترتیب رسوایی‌های آزار جنسی از این پس دیگر به سینمایی‌های مشهور هالیوود و شبکه‌های تلویزیونی بزرگ آمریکا محدود نمی‌شود چرا که به نظر می‌رسد برخوردهای مورد اشاره در داخل ساختمان کنگره و دفاتر مرکز حاکمیت آمریکایی انجام شده باشد.


انفجار در مقابل یک کلوب شبانه در سوئد
بر اساس گزارش‌های منابع امنیتی سوئد، پنجشنبه‌شب در یک باشگاه شبانه در شهر مالموی این کشور انفجاری قدرتمند رخ داد. تاکنون از تلفات احتمالی گزارشی منعکس نشده است. همچنین پلیس اعلام نکرده در این انفجار چه نوع بمبی استفاده شده است این انفجار دوازدهمین انفجاری بوده که در 24 روز اخیر در سوئد اتفاق افتاده است.


Page Generated in 0/0055 sec