printlogo


کد خبر: 184005تاریخ: 1396/8/14 00:00
اخبار

ترامپ موضعش درباره عامل حمله به نیویورک را تغییر داد
زندان لازم نیست، اعدام شود!
دونالد ترامپ در روزی که صفحه توئیترش برای دقایقی غیرفعال شد نیز دست از توئیت‌های جنجالی برنداشت. رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه موضع اولیه‌اش درباره مهاجم ازبک‌تبار قلب نیویورک را پس گرفت و خواهان اعدام او شد. او روز چهارشنبه در توئیتی خواهان فرستادن سیف‌الله سایپف، راننده 29ساله‌ای که روز سه‌شنبه 8 تن را در منهتن کشت و 11 تن را زخمی کرد به زندان شد اما روز پنجشنبه اینچنین نظرش را تغییر داد: «شدیدا خواهان فرستادن تروریست حمله نیویورک به گوانتانامو هستیم اما به لحاظ قانونی این پروسه خیلی بیشتر از اقدام از طریق سیستم فدرال طول خواهد کشید. یک اتفاق مناسب از بابت نگهداشتن او در جایی که جرم وحشتناک او اتفاق افتاده مطرح است و باید سریعا نسبت به آن اقدام شود: مجازات اعدام!» این در حالی است که در همین روز، شبکه توئیتر اعلام کرده بود صفحه شخصی ترامپ به‌خاطر انتقام شخصی یکی از کارمندان اخراجی این شرکت به مدت 11 دقیقه غیرفعال شده بود. ترامپ همچنین روز پنجشنبه دوباره از کنگره خواست برنامه ویزای لاتاری مهاجرت را که طبق آن سایپف در سال 2010 وارد آمریکا شد، متوقف کند. دادگاه فدرال نیویورک این تروریست را که عامل حمله اخیر با وانت در نیویورک بوده به انجام حمله تروریستی در حمایت از داعش متهم کرده است. در وانتی که سایپف با آن تعداد زیادی از عابران و دوچرخه‌سواران را در منهتن زیر گرفته بود نامه‌ای انگلیسی دال بر حمایت او از داعش پیدا شده بود. همچنین به فاصله 2 روز نیز این گروه تروریستی، مهاجم ازبک را عامل خود خوانده و مسؤولیت حمله را پذیرفت.

بوش پدر: ترامپ لاف‌زن است
رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و هم‌حزبی سابق رئیس‌جمهور فعلی، با اعلام اینکه دونالد ترامپ را به عنوان رهبر این کشور قبول ندارد، او را فردی لاف‌زن خواند. جرج بوش پدر در کتاب جدیدی که توسط یک مورخ به نام «مارک آپدی‌گرو» درباره حضور او و پسرش در سیاست نوشته شده، درباره ترامپ گفته است: «این مرد اصلا نمی‌داند ریاست‌جمهوری چیست.» به گزارش سی‌ان‌ان، چهل و یکمین رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه سال گذشته‌اش در 93 سالگی با مولف این کتاب که بتازگی با عنوان «آخرین جمهوری‌خواهان» منتشر شده، گفته است: «من اصلا ترامپ را دوست ندارم. می‌دانم که او فردی خودپسند است. من از اینکه او رئیس‌جمهور شود اصلا خوشحال نمی‌شوم.» بوش پدر همچنین ترامپ را فردی لا‌ف‌زن خوانده است. جرج بوش پسر نیز حرف‌های پدرش را تایید کرده است. در کتاب مزبور مشخص شده که بوش پدر انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری را تا لحظه آخر باور نداشته و اینکه هیچ یک از اعضای خانواده بوش – با وجود اعلام حمایت جب، نامزد کنارکشیده جمهوری‌خواهان و پسر این خانواده از ترامپ – به او رای نداده و به جای او به هیلاری کلینتون دموکرات رای داده‌اند.

انتشار بخش سوم اسناد ترور کندی
آرشیو ملی آمریکا، جمعه بخش جدیدی از اسناد مربوط به ترور جان‌اف کندی، سی‌وپنجمین رئیس‌جمهور این کشور را منتشر کرد. دونالد ترامپ هفته گذشته انتشار
2800  قطعه سند از اسناد قبلاً طبقه‌بندی‌شده درباره ترور کندی را تأیید کرده بود. خبرگزاری فرانسه جمعه گزارش داد آرشیو ملی آمریکا حدود 680 قطعه سند دیگر را منتشر کرد. سیا و اف‌بی‌آی، جمعه هفته گذشته توانستند با لابی‌گری از انتشار بخشی از این اسناد جلوگیری کنند. به‌رغم این در میان اسنادی که جدیداً منتشر شده ‌است 553 سند از سازمان سیا وجود دارد که قبلاً با انتشار آنها مخالفت شده بود.
 


Page Generated in 0/0050 sec