printlogo


کد خبر: 184008تاریخ: 1396/8/14 00:00
چهارگوشه

موضوع آزار جنسی به سازمان ملل کشیده شد
سازمان ملل نیز موضوع پیگیری شکایات مربوط به تعرضات جنسی را در دستور کار خود قرار داده است. شماری از کارکنان سازمان ملل متهم به تعرض و آزار جنسی شده‌اند. سازمان ملل، جمعه رسما از تشکیل پرونده علیه عده‌ای از کارکنان خود خبر داد. گفته می‌شود تنها بین جولای تا سپتامبر سال جاری ۳۱ مورد شکایت در این زمینه تحویل مقامات مسؤول شده است. در ۱۴ مورد رسما پرونده تشکیل شده و موضوع از منظر حقوقی در دست پیگیری است.

هشدار الجزایر درباره کودتا علیه بوتفلیقه
نخست‌وزیر الجزایر در یک تجمع انتخاباتی تأکید کرد «نعمت امنیت و صلح در کشور به برکت وجود بوتفلیقه است.» احمد أویحیی اظهار داشت که زمان کودتاهای نظامی به سر آمده و هر کس خواهان قدرت است باید به ملت و صندوق‌های رأی رجوع کند. پیش از این نیز عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر در سخنانی تأکید کرد که زمان مراحل انتقالی در الجزایر به سر آمده و از هم‌اکنون به بعد رسیدن به قدرت تنها از طریق زمان‌های مقرر شده بر اساس قانون اساسی و حاکمیت ملت و از طریق انتخابات خواهد بود.

پاسخ روسیه به تحریم‌های کانادا
وزارت خارجه روسیه با ممنوع کردن ورود ده‌ها نفر از اتباع کانادا به این کشور، تحریم‌های جدید کانادا را پاسخ داد. اقدام روسیه، جمعه ساعاتی پس از آن انجام شد که دولت کانادا اعلام کرد  30 شخصیت روسیه را به بهانه فساد، از جمله تخلفات مالیاتی در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. کانادا اعلام کرد این فسادهای ادعایی را «سرگئی مگنیستکی»، حقوقدان و وکیل روسی که در بازداشتگاهی در مسکو درگذشت، در سال 2008 کشف کرده بود.

مرگ 4 زائر حسینی در پی بی‌تدبیری دولت پاکستان
عدم به کارگیری راهکار مناسب از سوی دولت پاکستان سبب تجمع هزاران زائر پاکستانی در مرز این کشور با ایران شده است و تاکنون تعدادی از زائران جان خود را از دست داده‌اند. عدم وجود آب آشامیدنی و غذا مشکل را برای زوار ضعیف و سالخورده بیشتر می‌کند. آمار دقیق زائرانی که در مرز مشترک با ایران جان خود را از دست داده‌اند مشخص نیست اما بتازگی 4 زائر در مرز میرجاوه جان باختند. دولت ایالتی بلوچستان به دلایل امنیتی اجازه نمی‌دهد زوار بموقع از کویته حرکت کنند به همین دلیل تعداد زیادی از زائران یکجا به سمت مرز ایران
حرکت می‌کنند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در جولان اشغالی
ساکنان جولان اشغالی در اعتراض به حمایت رژیم صهیونیستی از حمله اخیر گروه تروریستی جبهه النصره به شهرک دروزی‌نشین حضر سوریه دست به تظاهراتی گسترده زدند. ساکنان جولان اشغالی در این تظاهرات تاکید کردند ارتش اسرائیل به جبهه النصره کمک می‌کند. به گزارش تلویزیون المیادین، ساکنان منطقه جولان اشغالی تلاش کردند از نوار مرزی به سمت سوریه رفته و به ساکنان شهرک حضر کمک کنند اما نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی مانع آنها شد. المیادین افزود: تعداد زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با استقرار در جولان تمام مسیرهای منتهی به این منطقه از فلسطین اشغالی را با هدف ممانعت از ورود صدها شهروند عرب به آنجا برای کمک به ساکنان شهرک حضر مسدود کردند. رژیم صهیونیستی بارها به حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه اعتراف کرده و بارها مستقیما برای حمایت از حملات تروریستی آنها علیه روستاها و شهرک‌های واقع در حومه قنیطره وارد عمل شده است. منابع نظامی سوری، جمعه اعلام کردند در ابتدای حمله النصره به روستای حضر، یک خودروی بمب‌گذاری شده که یک عامل انتحاری آن را هدایت می‌کرد، ایست بازرسی ارتش سوریه در ورودی‌های شهرک حضر در حومه قنیطره را هدف قرار داد. بر اثر انفجار این خودرو ۹ تن کشته و ۲۳ تن نیز زخمی شدند.
 


Page Generated in 0/0150 sec