printlogo


کد خبر: 184028تاریخ: 1396/8/14 00:00
اخبار

در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام
آیت‌الله شاهرودی: نباید به آمریکا و اروپا دل بست
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید به آمریکا و اروپا دل بست، گفت: آمریکا و اروپا در قبال جهان اسلام سیاست مشترک دارند. آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که آمریکا با اصل اسلام و نظام دشمنی دارد، راه صحیح مواجهه با استکبار را، راه امام و رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: دشمنی‌های آمریکا را نباید فراموش کرد، نباید فریب آمریکا را خورد و از فریبکاری و خصومت آن غافل شد و این خط قرمز جمهوری اسلامی است. وی با تأکید بر لزوم تبعیت از نکات ارزشمندی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان با ایشان مطرح کردند، اضافه کرد: راه‌حل مقابله با تحریم‌ها، اتکا به توان درونی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و جز این نه به آمریکا و نه اروپا نباید دل بست، زیرا آمریکا و اروپا سیاست‌هایی مشترک علیه جهان اسلام دارند.

امروز؛ مراسم ترحیم پدر سردارسلیمانی درمصلای امام خمینی
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم ترحیم پدر سرلشکر سلیمانی یکشنبه (امروز) در مصلای امام خمینی‌(ره) تهران برگزار خواهد شد. به گزارش سپاه‌نیوز، در پی تغییر محل برگزاری مراسم ترحیم پدر سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم ترحیم ابوالشهید حاج حسن سلیمانی، پدر گرانقدر سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز یکشنبه 14/۸/96 از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ با حضور مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم قدرشناس، انقلابی و ولایتمدار در مصلای امام خمینی تهران برگزار خواهد شد.  

مرز خسروی به دلایل امنیتی بازگشایی نمی‌شود
رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین گفت: مسؤولان ایرانی تلاش بسیار زیادی برای بازگشایی مرزخسروی انجام داده‌اند. حسن قشقاوی در سخنانی به مشکلات مرز خسروی و عدم بازگشایی آن تاکنون اشاره کرد و گفت: مرز خسروی یکی از بهترین مرزهای کشور است که بهترین زیرساخت‌ها چه در قصر شیرین و چه در خود مرز در این منطقه وجود دارد. وی با اشاره به اینکه فشار افکار عمومی برای بازگشایی این مرز زیاد است، ابراز داشت: عدم بازگشایی این مرز باعث کسادی بازار شده و افرادی که در این مرز سرمایه‌گذاری کرده‌اند خواستار بازگشایی هر چه زودتر آن هستند. رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین در ادامه عنوان کرد: اجازه بازگشایی مرز مستقیماً در دستان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق است و حتی اگر زیرمجموعه‌ها هم خواستار بازگشایی مرز باشند، وی باید مستقیماً دستور بازگشایی را صادر کند. وی عمده‌ترین دلیل ملاحظات نخست‌وزیر عراق در عدم بازگشایی مرز را مسائل امنیتی دانست و افزود: مرز خسروی به استان دیاله منتهی می‌شود و این استان در گذشته مقر منافقین بود و در حال حاضر هم محلی برای پناه بردن داعش است. قشقاوی ادامه داد: دولت عراق علاقه ندارد با بازگشایی مرز حتی با حادثه‌ای کوچک امنیت و شکوه اربعین با مشکل مواجه شود. رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین با اشاره به تلاش‌های بسیار زیاد ایران برای بازگشایی این مرز عنوان کرد: ما هرلحظه منتظر بازگشایی این مرز هستیم اما با توجه به مدت باقی‌مانده تا اربعین حقیقتاً فکر نمی‌کنم مرز خسروی باز شود.

روابط عمومی قوه قضائیه:
 اظهارات منتسب به رئیس دستگاه قضا کذب است
روابط عمومی قوه قضائیه با انتشار اطلاعیه‌ای مطالب منتشرشده منتسب به رئیس قوه قضائیه راجع به بحث مربوط به عضو شورای شهر یزد را که در رسانه‌ها بازتاب داشته است، نادرست خواند. روابط عمومی قوه قضائیه اظهارات منتسب به رئیس دستگاه قضا را تکذیب کرد. به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، روابط عمومی قوه قضائیه با انتشار اطلاعیه‌ای مطالب منتشرشده منتسب به رئیس قوه قضائیه راجع به بحث مربوط به عضو شورای شهر یزد را که در رسانه‌ها بازتاب داشته است، نادرست خواند. این اطلاعیه همچنین مطلبی را که معاون فرهنگی قوه قضائیه از قول ایشان در رسانه‌ها نقل شده بود را نیز غیردقیق دانست.


Page Generated in 0/0054 sec