printlogo


کد خبر: 184029تاریخ: 1396/8/14 00:00
اخبار

تسخیر لانه جاسوسی قدرت آمریکا را در دنیا شکست
نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در واقع شکستن قدرت آمریکا در دنیا بود. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علی شیرازی ظهر شنبه در اجتماع عظیم ۱۳ آبان در گرگان اظهار کرد: امروز روز مبارزه با استکبار جهانی، روز تسخیر لانه جاسوسی، روز دانش‌آموز و روز تبعید امام راحل است. حجت‌الاسلام شیرازی با بیان اینکه آبان‌ماه سال ۴۳ امام راحل در شهر قم سخنرانی داشتند که منجر به تبعید امام به ترکیه شد، ادامه داد: در آن سخنرانی امام خطاب به علمای قم، تهران، مشهد، نجف و شیراز می‌فرمایند من اعلام‌ خطر می‌کنم، چرا که امروز اسلام در خطر است و باید به فریاد اسلام برسید. وی افزود: این سخن حکیمانه امام(ره) راه را هموار کرد و نشان داد امام راحل برای دین و اسلام قیام می‌کنند. وی گفت: امام در همین سخنرانی مواضع محکم خود را علیه آمریکا و استکبار جهانی ایراد کرد و پایه‌گذار یک نگاه عمیق بود که ملت ایران بداند این مبارزه علیه طاغوت و علیه آمریکاست. حجت‌الاسلام شیرازی با بیان اینکه انقلاب ما از روز نخست که پایه‌ریزی شده بود علیه آمریکا و سلطه‌گران بود، افزود: امام قدرت آمریکا را در ایران شکست و اوج این شکستن با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود، چرا که آمریکا تصور نمی‌کرد کسی در دنیا بتواند به سفارت او حمله کند اما دانشجویان پیرو خط امام توانستند و امام این حرکت را انقلاب دوم نامیدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اجرای تحریم کاتسا:
هیأت نظارت بر برجام تصمیم جدی و عملی بگیرد
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه اجرایی شدن قانون کاتسا نقض برجام محسوب می‌شود، تاکید کرد: الان وقت آن است با تصمیم هیأت عالی نظارت، یک اقدام جدی و عملی در این رابطه صورت گیرد. مرتضی صفاری‌نطنزی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به آغاز اجرای قانون «کاتسا» (قانون تحریم‌های جامع ایران، روسیه و کره‌شمالی) از سوی ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه این قانون نقض برجام است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها تلاش دارند این مساله را در افکار عمومی بزرگنمایی کرده و عاملی برای انفعال جمهوری اسلامی قرار دهند، در حالی که از سال ۶۳ آمریکایی‌ها ایران را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کرده‌اند. وی افزود: تفاوت قانون کاتسا با تحریم‌هایی که از سال ۶۳ به بهانه تروریسم اعمال شده است، تمرکز بیشتر روی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنعت موشکی کشورمان است. صفاری‌نطنزی درباره میزان جدیت و اقدام دولت برای اجرای این قوانین تاکنون تصریح کرد: شاید هنوز اقدام عملی و جدی صورت نگرفته باشد، البته این مساله را هیأت نظارت بر برجام باید تشخیص دهد اما به نظر من الان وقت آن است با تصمیم هیأت عالی نظارت، یک اقدام جدی و عملی در این رابطه صورت گیرد.

عقب‌نشینی‌های تیم مذاکره‌کننده آمریکا را وقیح کرده است
عضو کمیسیون شوراها در مجلس گفت: توجه فراوان به توانمندی‌های داخل مانع تهدید از طرف آمریکایی‌ها می‌شود و ملت ایران با یکپارچگی و اتحاد مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان آمریکایی خواهد زد. ابوالفضل ابوترابی  در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تهدید آمریکا و اتخاذ سیاست چماق و هویج در قبال برنامه موشکی ایران گفت: متاسفانه عقب‌نشینی‌های مکرر مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی در توافق هسته‌ای این جسارت را به طرف آمریکایی داد تا بتواند با طرح این مسائل مجددا از ایران امتیاز بگیرد. نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها در برجام  به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند ولی ما در یک ماهه اول توافق هسته‌ای به تمام تعهدات خود عمل کردیم، این باعث شد با توقف برنامه هسته‌ای خود از طرف مقابل چیزی به‌دست نیاوریم. وی ضمن واکنش به بدعهدی‌های آمریکایی‌ها افزود: هدف آمریکا دادن وعده‌هایی است که هیچ موقع به آنها عمل نمی‌کند. در برجام متاسفانه ضربه خوردیم و باید هوشیار باشیم در دیگر مسائل به طرف مقابل هیچ اعتمادی نکنیم. آنها با برجام، توان هسته‌ای ما را متوقف کردند ولی ما اجازه ورود آنها به توانمندی‌های دفاعی و موشکی خود را نمی‌دهیم.
 


Page Generated in 0/0064 sec