printlogo


کد خبر: 184031تاریخ: 1396/8/14 00:00
اخبار

خبری از تحویل پژو ۲۰۰۸ نیست
میزان تولید انواع خودرو تا پایان مهر امسال نشان می‌دهد در این بازه زمانی فقط ۴ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در کشور تولید شده است. به گزارش تسنیم، اواخر مهرماه امسال ایران‌خودرو از ارسال دعوتنامه و تحویل خودروی پژو 2008 با موعد شهریور به مشتریان خبر داد و اعلام کرد عرضه این محصول با زمان تحویل مهرماه هم آغاز شده است. این مطلب در حالی از سوی این شرکت مطرح شده که هنوز فعالان بازار از نزدیک پژو 2008 را ندیده‌اند و در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم که بازار خرید و فروش پژو2008 چگونه است، می‌گویند: ما هنوز این خودرو را از نزدیک ندیده‌ایم، چه رسد به اینکه خرید و فروش آن را انجام دهیم. نکته قابل توجه اینکه بررسی میزان تولید انواع خودرو تا پایان مهرماه امسال نشان می‌دهد در این بازه زمانی فقط 4 دستگاه پژو 2008 در کشور تولید شده است. این موضوع نشان می‌دهد با وجود تمام الزامات هنوز خبری از تولید و افزایش ساخت داخل این محصول فرانسوی در کشور نیست.

خودروهای داخلی استاندارد نیستند
معاون سازمان ملی استاندارد ایران می‌گوید رتبه‌بندی فعلی خودروها اساسا نظر سازمان ملی استاندارد نیست، چرا که نظام ارزیابی فعلی فقط روی محصول خروجی صورت می‌گیرد و به عناصر تولید توجهی ندارد. به گزارش ایسنا، جهانبخش سنجابی‌شیرازی در پاسخ به پرسشی درباره رتبه‌بندی کیفی خودروها که در حال حاضر مدنظر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران از معدود ارزیابی‌های صورت گرفته حمایت می‌کند و در ارتباط با رتبه‌بندی صورت گرفته درباره خودروها باید اعلام کرد این مقوله اساسا نظر سازمان ملی استاندارد نیست، چرا که فقط روی محصول خروجی عمل می‌کند. سنجابی‌شیرازی ادامه داد: جز دارو و انرژی هسته‌ای که از دیگر محصولات جداست و متولی خاص برای آنها تعریف شده، سازمان ملی استاندارد این مجوز را دارد که درباره مباحث مختلف ورود کند. به گفته وی، در حال حاضر از نظر تامین نظر مشتریان، انتظارات مربوط از خودروی ایرانی برآورده نمی‌شود و باید بدانیم رعایت استانداردها لازمه بالا بردن کیفیت است و حتی باید اشاره کرد اگر خودرویی استانداردها را در دستور کار قرار داد، این به معنای داشتن کیفیت بالا نیست هر چند لازمه این اتفاق است.


۸۰ درصد شهرهای ایران  در خطر زلزله هستند
باید در بازآفرینی شهری به مساله زلزله توجه کنیم، زیرا هر ۱۰ سال یک بار زلزله بیش از ۷ ریشتر در کشور اتفاق می‌افتد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد شکرچی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره وضعیت استحکام ساختمان‌های کشور گفت: باید کیفیت ساختمان‌های کشور از جنبه‌های معماری، هویت فرهنگی و کالبدی مورد بررسی قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد شهرهای کشور در خطر زلزله هستند، تاکید کرد: باید ساختمان‌ها را با رویکرد حفظ هویت معماری اسلامی توسعه دهیم و از حیث سازه‌ای و پایایی ساختمان، در برابر حوادثی مانند زلزله مقاوم باشد.  شکرچی‌زاده ادامه داد: بنایی مانند ارگ بم با تاریخ چند هزار ساله در ۲۰ ثانیه فروریخت، بنابراین باید برای بازآفرینی منطقه تاریخی تلاش کنیم. وی با بیان اینکه ضوابطی را تهیه می‌کنیم تا بازآفرینی‌ها با در نظر گرفتن مسأله مقاومت در برابر زلزله باشد، اضافه کرد: زلزله‌های مهمی از دهه ۴۰ اتفاق افتاد و ساختمان‌هایی که با مصالح خشتی بود، فروریخت و نوعی بدبینی به این نوع ساختمان‌ها ایجاد شد. وی افزود: بسیاری از نقاط کشور مساله جدی زلزله را دارد و در استان کرمان یا آذربایجان شرقی آثار فرهنگی ارزشمندی دیده می‌شود اما مخاطرات زلزله هم جدی است.
 


Page Generated in 0/0044 sec