printlogo


کد خبر: 184035تاریخ: 1396/8/14 00:00
اخبار

تکمیل مشروط ۴ ماهه مسکن‌مهر هسا
مدیرعامل شرکت عمران پرند از تکمیل و اتمام مشروط پروژه‌های مسکن‌مهر «هسا»ی این شهر خبر داد و گفت: امروز یا فردا به حساب شرکت مجری هسای ۲ پول واریز می‌شود. علی‌اکبر طاهری در گفت‌وگو با تسنیم درباره پروژه‌های مسکن‌مهر هسا، اظهار داشت: کار ساخت‌وساز واحدهای مسکن‌مهر هسای یک، 3 و 4 حدود 20 روز پیش مجددا شروع شده و حدود 7 میلیارد تومان از محل تسهیلات به این پروژه پرداخت کرده‌ایم. وی ادامه داد:‌ در هسای 2 که مجری آن اساس‌گسترشرق بود قرارگاه خاتم‌الاوصیا پروژه را اقاله کرده که امروز یا فردا پول به حساب این شرکت واریز می‌شود. وی با اشاره به اینکه این شرکت حدود یک هفته پیش کارگاه خود را فعال کرده‌است، تصریح کرد:‌ حدود 2013 واحد به این شرکت اقاله شده است. مدیرعامل شرکت عمران پرند بزرگ‌ترین مشکل پروژه‌های مسکن‌مهر این شهر بویژه پروژه‌های هسا را نبود خدمات زیربنایی عنوان کرد و گفت: اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به تعهدات خود عمل کنند، واحدهای مسکن‌مهر هسا را 4 ماهه تکمیل می‌کنیم. طاهری یادآور شد: ‌شبکه‌های اصلی مانند ترانس‌های برق جزو تعهدات دولت است.‌ دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌گویند انشعابات را وصل می‌کنیم اما مساله مهم این است که شبکه اصلی و ترانس‌های سه‌فاز باید به پروژه‌ها متصل شود تا بتوانیم پروژه‌های مسکن‌مهر را تمام کنیم.


مدیران عامل 4 بانک در آستانه تغییر
شنیده‌ها حاکی است وزیر امور اقتصادی و دارایی به دنبال تغییر مدیران عامل 4 بانک ملت، رفاه، تجارت و صادرات است. به گزارش فارس، آخرین شنیده‌ها حاکی از وسیع‌ بودن دامنه تغییر مدیران عامل بانک‌هاست. گفته می‌شود وزیر اقتصاد به دنبال تغییر مدیران عامل بانک‌های ملت، رفاه، تجارت و صادرات است. این تغییرات اغلب با استفاده مدیران فعلی و سابق سیستم بانکی انجام خواهد شد.


تولید 80 نوع گندم مرغوب در ایران
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال 1391 حدود 6/2 میلیارد دلار به جیب کشاورزان خارجی ریخته شد، گفت: ۸۰ نوع گندم براساس استاندارد ملی ۱۰۴ در کشور تولید می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اسماعیل اسفندیاری‌پور افزود: نزدیک به ۳۸ درصد انرژی و ۴۰ درصد پروتئین مردم از مصرف گندم تامین می‌شود. وی اضافه کرد: بر مبنای ارزیابی‌های موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، ۲۵ درصد گندم تولیدی کشور از نوع گندم ممتاز دنیا و با بیش از ۱۲ تا ۱۵ درصد پروتئین است. اسفندیاری‌پور با بیان اینکه گندم در همه استان‌ها قابلیت کشت دارد، خاطرنشان کرد: بخش عمده رشد این گیاه در پاییز و زمستان است که کمتر نیاز به آبیاری دارد. مجری طرح گندم تصریح کرد: نباید سرنوشت قوت غالب مردم را به دست کشورهای دیگر بسپاریم اما سال 1391 نزدیک به 7 میلیون تن گندم با قیمتی معادل ۳۸۵ دلار به‌ ازای هر تن به کشور وارد و حدود 6/2 میلیارد دلار به جیب کشاورزان خارجی ریخته شد.

کشف میوه‌های قاچاق هفتگی شد
رئیس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد به صورت هفتگی محموله‌ میوه‌های قاچاق در کشور کشف و به متولیان معرفی می‌شود و در مناطق آزاد چابهار و کیش نیز قرنطینه محصولات کشاورزی برای جلوگیری از قاچاق راه‌اندازی شده و در دیگر مناطق نیز این کار انجام می‌شود. محمدعلی باغستانی‌میبدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: اطلاعات کامل از میزان و حجم مکشوفات قاچاق در حوزه‌های مختلف از جمله میوه و محصولات کشاورزی در اختیار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دارد اما در هر یک تا دو هفته یک محموله میوه قاچاق از سوی سازمان حفظ نباتات کشف می‌شود. به‌گفته وی، قاچاق میوه در دهه‌های گذشته آفات خطرناکی مانند جاروک لیموترش و سوسک حنایی خرما برای کشاورزی ایران به ارمغان آورده است. باغستانی‌میبدی یادآور شد: دستگاه‌هایی مانند سازمان تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کنار سازمان حفظ نباتات و وزارت جهاد کشاورزی قرار دارند و مبارزه با قاچاق میوه برایشان به اولویت اول تبدیل شده است.
 


Page Generated in 0/0069 sec