printlogo


کد خبر: 184039تاریخ: 1396/8/14 00:00
نبض جامعه

وضعیت هوای تهران در مرز هشدار
آلودگی هوا به یازدهمین روز رسید
طبق گزارش‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وضعیت هوای پایتخت روز گذشته همانند 10 روز پیش در شرایط «ناسالم» قرار گرفت تا تعداد روزهای با وضعیت «ناسالم» در سال جاری به عدد 32 برسد. به گزارش «وطن‌امروز» این در حالی است که فقط 11 روز از این 32 روز به‌صورت متوالی در آبان ماه بوده است. روز گذشته شاخص کیفیت هوا روی عدد 130 قرار گرفت. گفتنی است روز جمعه که وضعیت هوای پایتخت در شرایط هشدار بود سازمان هواشناسی اعلام کرده بود غلظت آلاینده‌ها تا صبح شنبه کاسته می‌شود و تهران مشکلی از نظر آلودگی هوا نخواهد داشت. با این ‌وجود روز گذشته نیز ساکنان پایتخت هوایی برای تنفس نداشتند. گفتنی است طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران  انتظار می‌رود امروز شرایط کیفی هوای «ناسالم برای گروه‌های حساس» در بیشتر مناطق شهر تهران همچنان برقرار باشد.

رئیس کمیته امداد:
مستمری افزایش‌یافته مددجویان به حساب یارانه واریز نمی‌شود
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از مصوبه جدید دولت درباره چگونگی واریز مستمری مددجویان خبرداد و گفت: از پایان آبان‌ماه، مبلغ مستمری مددجویان به جای حساب یارانه‌ای به حساب مستمری آنها واریز می‌شود. پرویز فتاح در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر اقدامات انجام شده بویژه افزایش مستمری‌ها در کاهش فقر مطلق اظهار کرد: با همکاری دولت و مجلس در سال جاری بر میزان مستمری‌های دریافتی مددجویان نهادهای حمایتی افزوده شد که اثرات مثبتی داشت اما افراد بسیاری خارج از جامعه هدف ما قرار دارند که گرفتار فقر هستند.

پرداخت بدهی بیمه سلامت به بیمارستان‌ها تا 2 هفته آینده
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اعلام کرد مطالبات سال گذشته مراکز بیمارستانی دولتی و خصوصی استان تهران تا 2 هفته آینده پرداخت می‌شود. مهدی قنادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت استان تهران به مراکز درمانی خصوصی و دولتی، اظهار کرد: با تخصیص اعتباراتی که صورت‌گرفته است، این میزان بدهی تا حدود 2 هفته آینده به مراکز درمانی پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران بدهی تمام موسسات سرپایی دولتی و خصوصی تهران را تا آخر اسفندماه و داروخانه‌ها را تا پایان فروردین‌ماه پرداخت کرده‌ است. به دنبال تخصیص بودجه‌هایی که وعده آن داده شده نیز مطالبات مراکز بیمارستانی خصوصی و دولتی را طی 2 هفته آینده پرداخت خواهیم کرد.

۳۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز از بیماری خود بی‌اطلاعند
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از تغییر عامل انتقال ایدز خبر داد و گفت: ۳۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده که متاسفانه همین تعداد نیز تخمین زده می‌شود شناسایی نشده‌اند و از بیماری خود بی‌خبرند. فرید براتی‌سده در گفت‌وگو با فارس، گفت: در حال حاضر عامل انتقال بیماری ایدز از استفاده سرنگ مشترک به روابط جنسی تغییر کرده است. وی ادامه داد: 30 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده و متاسفانه همین تعداد نیز تخمین زده می‌شود که شناسایی نشده‌اند و از بیماری خود بی‌خبرند. براتی‌سده گفت: 4 برنامه کنترل ایدز در کشور انجام شده و با وجود اهمیت برنامه‌های پیشگیرانه اما هنوز بودجه‌ لازم پیش‌بینی نشده و از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد. وی از فعالسازی 5 هزار موسسه آموزشی برای پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌، پادگان‌، مدارس و محیط‌های کاری خبر داد و گفت: سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها بسیار جدی بوده و در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار گرفته است. معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: سن بروز رفتارهای پرخطر کاهش یافته که این رفتارها در افزایش تزریق مشترک موادمخدر، روابط جنسی محافظت نشده و انتقال برخی عفونت‌های ویروسی مانند ایدز موثر است.


Page Generated in 0/0052 sec