printlogo


کد خبر: 184042تاریخ: 1396/8/14 00:00
مسؤول بسیج سازندگی استان مطرح کرد
اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در کرمانشاه

مسؤول بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اعزام ۹۶۰۰ نفر در قالب ۵۶۶ گروه جهادی به مناطق محروم استان کرمانشاه طی امسال خبر داد. به گزارش مهر، حسین قبادی‌بصیر در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع راهکارهای بهبود کسب‌وکار و توسعه اشتغال در استان و اطلاع‌رسانی درباره طرح‌های زودبازده اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از جمله وظایف بسیج سازندگی مدیریت و اقدام و عمل جهادی و ترویج فرهنگ جهاد در جامعه است. وی افزود: بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به حل مشکلات در مناطق دور افتاده ورود پیدا کرده و در عرصه‌های سلامت، عمران و ...  فعالیت‌های چشمگیری را انجام می‌دهد. مسؤول بسیج سازندگی استان کرمانشاه یادآور شد: امسال بیش از ۹۶۰۰ نفر در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام شدند. وی افزود: این افراد در قالب ۵۶۶ گروه جهادی بودند که فعالیت‌های مختلفی را در راستای محرومیت‌زدایی انجام دادند. قبادی‌بصیر اظهار داشت: همچنین حدود ۳۶۰۰ بسته لوازم تحریر با همکاری کمیته امداد در ابتدای سال تحصیلی بین مدارس محروم تقسیم کردیم.
 هزینه کردن ۱۲ میلیارد تومان برای روستاهای محروم استان کرمانشاه
قبادی‌بصیر با بیان اینکه عمق محرومیت در بسیاری از روستاها و مناطق حاشیه‌ای بسیار بالاست، بیان داشت: از سال ۹۲ تا ۹۴ از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای روستاهای محروم هزینه شد. وی محرومیت‌زدایی را نسبت به نیازمندی‌های روستاییان در اولویت دانست و افزود: در این زمینه سپاه در روستاها نسبت به افتتاح مسجد، پل ارتباطی و...  و پروژه‌های کوچک اقدام می‌کند. وی یادآور شد: طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۳۲ طرح و پروژه خرد و کوچک محرومیت‌زدایی با اعتبار ۲ میلیارد تومان در استان کرمانشاه اجرایی شده و در نظر داریم تا پایان سال حدود ۶۵۲ طرح دیگر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در استان اجرا کنیم. مسؤول بسیج سازندگی استان کرمانشاه همچنین گفت: تا پایان امسال حدود ۶۷ واحد مسکن‌مهر افراد تحت پوشش بهزیستی در قالب خانه نیازمندان توسط بسیج سازندگی تکمیل خواهد شد.
ساخت ۳۰۰ واحد خانه نیازمند در استان
قبادی‌بصیر در ادامه افزود: تا پایان ۶ ماهه سال ۹۷ در نظر است حدود ۳۰۰ واحد خانه نیازمند دیگر برای نیازمندان احداث کنیم. وی در بخش دیگری از سخنانش به کمک در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵۰۰ نفر از افراد بی سواد را تحت پوشش قرار دادیم که ۸۵۲ نفر از آنها موفق به قبولی در آزمون شدند. بنا به این گزارش، توجه به محرومیت‌زدایی در استان کرمانشاه از سوی بسیج سازندگی موجب شده مهاجرت معکوس به روستاها صورت گیرد و آبادانی به این مناطق برگردد.  این در حالی است که تا یکی دو سال اخیر آبرسانی به اکثر روستاهای استان صورت گرفته و ۷۶۲ سرویس بهداشتی نیز در روستاهای محروم استان در پایان سال گذشته توسط بسیج سازندگی احداث شده است.  همچنین در این راستا  قرار بر این شده مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و مراکز آموزشی در مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه توسط بسیج سازندگی ساخته شود. طبق گزارش‌های منتشرشده، تا پایان سال گذشته بیش از یکهزار و ۴۰ پروژه عمرانی با اعتباراتی که از قرارگاه غرب کوثر و استانداری کرمانشاه کسب شد ساخته‌شده و در حال تکمیل است، چرا که در مناطق حاشیه‌ای استان کرمانشاه محرومیت بیداد می‌کند و سعی شده در راستای کمک‌رسانی به مردم تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد. بر همین اساس برای حل مشکلات آبرسانی این منطقه عملیات لوله‌کشی از محل اعتبار قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انجام شده است.  همچنین برای تکمیل خانه عالم، خانه نیازمند، مسجد و...  فعالیت‌هایی زیادی شده است.
 


Page Generated in 0/0049 sec