printlogo


کد خبر: 184061تاریخ: 1396/8/15 00:00
اخبار

روایت پیاده‌روی اربعین در «به اضافه مستند»
یازدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «راه دل» ساخته مهدی زمان‌پور کیاسری روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش روابط عمومی برنامه به اضافه مستند، در این قسمت و پس از پخش مستند، وحید چاووش، مستندساز باسابقه کشور که مستندهای زیادی را با موضوع پیاده‌روی اربعین ساخته است، میهمان برنامه خواهد بود و با موضوع ساخت مستند از پیاده‌روی زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین، سخن می‌گوید. همچنین محمد‌تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر مستند خواهند پرداخت. مستند «راه دل» روایت سفر پیاده‌روی مشتی اسماعیل به کربلا است. در این مستند علاوه بر نمایش حال و هوای معنوی پیاده‌روی زائران اباعبدالله از نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی، سفر مشتی اسماعیل به همراه دوست همیشگی‌اش نصیر به سوی کربلا و زیارت امام حسین(ع) در اربعین حسینی به تصویر کشیده می‌شود. مشتی اسماعیل، پیرمرد زحمتکش و روشندل کیاسری است که به‌رغم نابینایی‌اش که شاید محدودیت به حساب بیاید، نه‌تنها کارها و امور شخصی خود را انجام می‌دهد بلکه‌ از عهده کارهایی برمی‌آید که حتی افراد سالم هم از انجام آن عاجز هستند. این مستند به کارگردانی مهدی زمان‌پور کیاسری و تهیه‌کنندگی مرکز مستند سوره تولید شده است. برنامه «به اضافه مستند» با اجرای علی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 16 آبان‌ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 17 آبان‌ماه ساعت 9 و جمعه 19 آبان‌ماه ساعت 13:30 است.


«جهان‌آرا» هم کربلایی شد
ویژه‌برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» با موضوع اربعین و حماسه میلیونی زائران حسینی، طی هفته جاری هر شب به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود. به گزارش فارس، به مناسبت فرارسیدن اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، ویژه‌برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» طی هفته جاری از این شبکه پخش می‌شود. این برنامه از شنبه 13 آبان‌ماه تا پنجشنبه 18 آبان هر شب رأس ساعت 22 به صورت زنده از استودیوی شهر نجف اشرف روی آنتن می‌رود و در هر قسمت به یکی از مباحث پیرامون اربعین و حماسه میلیونی حضور زائران حسینی از اقصی نقاط دنیا در پیاده‌روی اربعین می‌پردازد. اجرای «جهان‌آرا» طی این 6 شب بر عهده وحید یامین‌پور و محمدحسین بدری خواهد بود و میهمانان داخلی و خارجی حاضر در پیاده‌روی عظیم اربعین در آن حضور می‌یابند.


«فلش‌بوک»های سوره مهر  در راه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
مسؤول بخش سوره مهر الکترونیک از عرضه «فلش‌بوک» به عنوان طرح جدید سوره مهر برای نخستین بار به مخاطبان در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خبر داد. به گزارش فارس، امین نادری مسؤول بخش سوره مهر الکترونیک با اشاره به عرضه ایده جدید سوره مهر در این دوره از نمایشگاه ابراز داشت: «فلش‌بوک» عنوان طرح جدید سوره مهر است که برای نخستین بار به مخاطبان عرضه خواهد شد؛ فلش‌بوک‌ها برای تسهیل در مطالعه کتاب‌های گویا ارائه می‌شود، چرا که بعضا دیده می‌شود فایل‌ها، سی‌دی‌ها یا دی‌وی‌دی‌ها تنها در دستگاه‌های خاص خود قابلیت اجرا دارند و در همه مکان‌ها نمی‌توان از آن استفاده کرد، بر این اساس محتوای کتاب‌های صوتی روی فلش‌کارت‌ها عرضه خواهد شد. مسؤول بخش سوره مهر الکترونیک با بیان اینکه این فلش‌کارت‌ها 16 گیگ است و فضای باقی مانده آن مورد استفاده مخاطبان و در دسترس آنها برای جابه‌جایی فایل‌های مورد علاقه‌شان خواهد بود، گفت: 4 کتاب در بخش بزرگسال و یک مجموعه با 3 کتاب در بخش کودک درون آن گنجانده شده است. «دختر شینا»، «فرنگیس»، «آن بیست‌وسه نفر» و «وقتی مهتاب گم شد» در بخش بزرگسال و 3 کتاب «رفاقت به سبک تانک»، «مجموعه قصه نمایش کودکان» و «فسقل‌ قصه‌های موتوری» برای کودکان عرضه می‌شود.


Page Generated in 0/0052 sec