printlogo


کد خبر: 184082تاریخ: 1396/8/15 00:00
اخبار

بالستیک انصارالله قلب سعودی را هدف قرار داد
انفجار در فرودگاه ریاض
ارتش و کمیته مردمی یمن، شنبه‌شب قدرت موشکی فزاینده خود را به نمایش گذاشتند و یک فروند موشک بالستیک دوربرد برکان به فرودگاه بین‌المللی الملک خالد ریاض شلیک کردند. خبرگزاری یمن با اعلام اینکه حمله موشکی یمن به فرودگاه الملک خالد در ریاض برای اولین بار انجام شده است، تأکید کرد این موشک با دقت هدفش در فرودگاه ملک خالد شهر ریاض را در هم کوبیده است. برد موشک‌های برکان بیش از 1400 کیلومتر است و این در حالی است که محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله چند روز پیش اعلام کرده بود ضربات و حملات موشکی به سعودی را تشدید خواهند کرد و امارات هم از تیررس موشک‌های یمنی درامان نخواهد بود. عبدالسلام شنبه‌شب نیز در پیامی توئیتری گفت: بارها گفتیم پایتخت‌های نیروهای متجاوز از تیررس موشک‌های ما در پاسخ به ادامه بمباران غیرنظامیان بی‌گناه در امان نیستند. حمل‌ونقل هوایی عربستان ضمن تایید شلیک موشک به فرودگاه ملک خالد ریاض از سوی یمن اما مدعی شد این موشک قبل از اصابت در آسمان منهدم شده و تکه‌هایی از این موشک در حریم فرودگاه سقوط کرده اما آسیبی به فرودگاه وارد نشده است.  مردم عربستان در شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند صدای چند انفجار را در پایگاه هوایی الملک خالد در ریاض شنیده‌اند. فعالان عربستانی همچنین ویدئویی را از آماده‌باش در فرودگاه بین‌المللی الملک خالد پس از اصابت موشک بالستیک یمنی به آن منتشر کرده‌اند. در واقع باید گفت مقام‌های سعودی هرگز نمی‌توانستند شلیک این موشک را انکار کنند؛ این موشک رهگیری شده باشد یا نشده باشد، بخشی از آن به فرودگاه یا ساختمانی در فرودگاه ریاض برخورد کرده و آتش و انفجاری در بخشی از این فرودگاه روی داده است. فرودگاه بین‌المللی ملک خالد که به نام خالد بن‌عبدالعزیز، پادشاه اسبق عربستان سعودی نامگذاری شده، در شمال شهر ریاض واقع است و به لحاظ وسعت و حجم عملیات دومین فرودگاه این کشور به شمار می‌آید. طبق این گزارش، عربستان سعودی به این حمله با بمباران هوایی صنعا پاسخ داد اما آنچه شنبه‌شب اتفاق افتاد، مطمئنا تاثیر قابل توجهی بر جنگ‌های مختلف در خاورمیانه خواهد گذاشت.
واکنش ترامپ به موشک‌پرانی به ریاض
رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفرش به کشورهای آسیایی و در آستانه ورودش به ژاپن، مسؤولیت شلیک موشک از یمن به ریاض را متوجه ایران کرد. دونالد ترامپ به خبرنگاران گفت: «از نظر من حمله به عربستان کار ایران بوده است اما سامانه ضد موشکی ما بر آن غلبه کرد».


بیش از 200 کشته و زخمی  در انفجار دیرالزور
تنها یک روز پس از پاکسازی کامل حومه شهر دیرالزور توسط ارتش سوریه از وجود تروریست‌های داعش، تکفیری‌ها با یک انفجار کور مرگبار از مردم آواره این شهر انتقام گرفتند. روز گذشته انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده در حومه شمال شرقی دیرالزور در جمع آوارگان سوری 75 کشته و حدود 2 برابر این تعداد مجروح بر جا گذاشت. قدرت انفجار به حدی بود که صدای آن در تمام نقاط شهر شنیده شد. به گزارش شبکه المیادین، خودروی انتحاری تروریست‌ها در سمت راست ساحل فرات در نزدیکی اردوگاه پناهندگان در منطقه تحت تصرف نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا و در حالی منفجر شد که ساکنان عرب منطقه در حال کوچ اجباری توسط کردها بودند.

ارتش لبنان علیه ادعای حریری
ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای، به طور رسمی ادعای نخست‌وزیر مستعفی این کشور در مورد وجود توطئه‌ای علیه خود را تکذیب کرد. به گزارش اعلام‌الحربی لبنان، فرماندهی ارتش این کشور اعلام کرد هیچ سوءقصدی به جان «سعد الحریری» وجود نداشته است. در این بیانیه آمده است: بر اساس نتیجه تحقیقات و نیز اطلاعات موثق، هیچ توطئه‌ای برای انجام ترور در کشور وجود نداشته است. «عباس ابراهیم» مدیر امنیت عمومی لبنان نیز ادعای حریری درباره دست‌های پشت پرده‌ای که قصد داشته‌اند او را مانند پدرش ترور کنند، تکذیب کرد.


Page Generated in 0/0054 sec