printlogo


کد خبر: 184109تاریخ: 1396/8/16 00:00
اخبار

کاظم چلیپا تجلیل می‌شود
نشست خبری یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی در حوزه هنری برپا شد و از پوستر و تندیس این سوگواره رونمایی شد. به گزارش مهر، نشست خبری یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی با حضور مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و حامد رهنما، مدیر عامل موسسه فرهنگی - هنری سوره هنر در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این نشست، مسعود شجاعی‌طباطبایی گفت: موسسه فرهنگی سپهر سوره هنر برای به ثمر رساندن یازدهمین سوگواره بین‌المللی عاشورایی تلاش زیادی کرده است. ما برای دبیری این دوره از رویداد محمدرضا دوست‌محمدی را معرفی کردیم که یکی از چهره‌های مطرح در حوزه هنرهای تجسمی است و داورهای این دوره از سوگواره عاشورایی نیز توسط وی انتخاب شدند. قرار است در روز اختتامیه و همزمان با معرفی برگزیدگان که نمایشگاه آثار نیز افتتاح می‌شود، از کاظم چلیپا استاد برجسته نقاشی به پاس 4 دهه تلاش وی در عرصه هنر انقلاب تجلیل شود. مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بیان کرد: تعداد زیادی رویداد هنری طی چند ماه گذشته توسط مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار شده است. به عنوان مثال برای مراسم ۱۳ آبان یک نمایشگاه پوستر و چند کتاب آماده چاپ شده است که تا هفته دیگر از آنها رونمایی می‌شود. همچنین آثار نقاشی و پوستر با رویکرد دفاع‌مقدس و محوریت شهید محسن حججی آماده است. در ادامه از پوستر سوگواره هنر عاشورایی که توسط علیرضا پوراکبری، از برگزیده‌های سوگواره سال پیش طراحی شده است، رونمایی شد. داوران بخش پوستر و پرچم این دوره سوگواره مسعود نجابتی، حسن موسی‌زاده و محمد خزایی و داوران بخش تصویرسازی و نقاشی محمدحسین صلواتیان، محمدرضا دوست‌محمدی و حسن روح‌الامین هستند. یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی با ارائه و نمایش آثار برگزیده ۲۲ تا ۲۹ آبان در حوزه هنری برگزار می‌شود.


جشنواره بخش خصوصی  شوخی جدید مدیران؟!
در حالی که جشنواره فیلم یاس به دلیل عدم استقبال اهالی سینما و صاحبان آثار ویدئویی قرار است در سال جاری برگزار نشود، مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری از احتمال برگزاری این جشنواره در سال آینده و به وسیله بخش خصوصی خبر داد! به گزارش «وطن امروز»، جشنواره فیلم‌های ویدئویی با نام «یاس» که سال گذشته چهارمین دوره آن در ۵ بخش مسابقه ایران (نمایش خانگی)، مسابقه سریال‌های شبکه نمایش خانگی، مسابقه سینما - ویدئو، مسابقه مواد تبلیغی و اطلاع‌رسانی و مسابقه بین‌الملل برگزار شده بود، به گفته مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در سال جاری به دلیل بازخورد نامطلوبی که از آن گرفته شده برگزار نخواهد شد. نکته جالب این است که یزدانی مدعی شده اگر جمع‌بندی‌ها مبتنی بر برگزاری این جشنواره در سال آینده باشد، برگزارکننده آن بخش خصوصی خواهد بود. موضوعی عجیب که به نظر می‌رسد با توجه به استقبال سرد اهالی سینما از این جشنواره در دوره اخیر بیشتر شبیه به یک شوخی است، چرا که اگر این جشنواره بازدهی مناسبی داشت بدون شک مدیران وزارت ارشاد بعد از 4 دوره به یکباره برگزاری آن را متوقف نمی‌کردند؛ پس چگونه انتظار دارند بخش خصوصی سرمایه خود را صرف برگزاری چنین جشنواره‌ای کند؟

«انزوا» نیامده به تعطیلی خورد
فیلم سینمایی «انزوا» در حالی اکران خود را از صبح روز چهارشنبه این هفته در گروه استقلال آغاز خواهد کرد که سینماها به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی از عصر چهارشنبه تا صبح جمعه تعطیل است. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جدیدترین آثاری که قرار است در سینماهای کشور به نمایش درآید، گفت: با توجه به کف فروش سرگروه‌های سینمایی فیلم‌ها به اکران خود ادامه می‌دهند و تنها فیلم سینمایی «انزوا»  در گروه استقلال از صبح چهارشنبه جایگزین فیلم «ایتالیا ایتالیا» می‌شود. وی درباره تعطیلات سینماها هم گفت: سینماهای کل کشور به احترام اربعین امام حسین (ع) از عصر 19 صفر (چهارشنبه) و 20 صفر (پنجشنبه) تعطیل خواهد بود.

 


Page Generated in 0/0048 sec