printlogo


کد خبر: 184119تاریخ: 1396/8/16 00:00
اخبار

رئیس ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد
صدور 2 میلیون و 300 هزار روادید برای زائران حسینی
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، گفت: تاکنون بیش از ۲میلیون زائر اربعین از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران وارد خاک عراق شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این آمار افزایش پیدا کند. به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی یکشنبه (۱۴ آبان) در حاشیه بازدید از مواکب و روند تردد زوار اربعین در مرز شلمچه عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲میلیون زائر اربعین از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران وارد خاک عراق شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ هزار نفر دیگر نیز به این حجم از زائران اضافه شود. وی ادامه داد: با توجه به اقدامات گسترده‌ای که از سوی مسؤولان ایرانی به تنهایی یا مشترک با عراقی‌ها انجام شد، روند تردد زائران بسیار روان و آسان است. سفیر ایران در عراق بیان کرد: ما بسیار علاقه‌مند به لغو ویزا هستیم و جمهوری اسلامی این را پذیرفته و مصوب کرده و وزارت خارجه ما قبول دارد اما طرف عراقی این را نپذیرفته و علت اصلی آن نیز درآمد سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلاری است که نصیب عراق می‌شود.
صدور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار روادید
در همین باره حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره آخرین آمار صدور روادید برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: تاکنون حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار روادید برای زائران اربعین صادر شده است. وی با اشاره به آمار زائرانی که تاکنون به کشور بازگشته‌اند، تصریح کرد: ۴۰۰ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون به کشور بازگشته‌اند و خوشبختانه در این بازه زمانی با هیچ مشکل امنیتی مواجه نبوده‌ایم.
ویژه‌‌برنامه اربعین در پایتخت
علاوه بر این معاون خدمات شهری شهرداری تهران از برگزاری مراسم اربعین تهران از میدان امام حسین تا حرم ‌عبدالعظیم حسنی خبر داد. مجتبی یزدانی با اشاره به برگزاری اربعین در تهران، گفت: روز پنجشنبه زائران می‌توانند از میدان امام‌حسین به سمت حرم عبدالعظیم حسنی پیاده حرکت کنند. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مسؤولیت هماهنگی اربعین در تهران با سازمان فرهنگی و هنری است و سخت‌افزاری آن با معاونت خدمات شهری است. وی در بخش دیگری از سخنانش درباره اربعین در کربلا، گفت: همانند سنوات گذشته این کار انجام شده، هماهنگی‌ها صورت گرفته و هیچ گونه تغییری رخ نداده است. وی با اشاره به اعزام 1200  کارگر به کربلا و نجف، گفت: غذای کارگران را عراقی‌ها می‌دهند و ما هیچ هزینه‌ای در این زمینه پرداخت نمی‌کنیم. یزدانی به بحث اعتبارات برای اربعین اشاره کرد و گفت: در بحث اعتبارات ما فقط سهمیه‌ها را مشخص می‌کنیم و یک خزانه در معاونت مالی وجود دارد که مسؤولیت آن با آقای مکارم است ما فقط تعیین می‌کنیم به کدام منطقه چقدر پرداخت شود. به گفته وی، امسال 10 میلیارد تومان برای اربعین براساس مصوبه شورا هزینه در نظر گرفته شده و تلاش می‌کنیم بالاتر از
مصوبه نرویم.

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
حج عمره امسال برگزار نمی‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مذاکرات سازمان حج و زیارت با طرف عربستانی فقط درباره برگزاری حج تمتع سال ۹۶ بود. حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به برگزاری موفق حج تمتع، گفت: مذاکرات سازمان حج و زیارت با طرف عربستانی فقط درباره برگزاری حج تمتع ۹۶ بود و حج عمره امسال برگزار نخواهد شد. وی افزود: در شرایط فعلی به علت فراهم نبودن زمینه‌ها و سازوکار‌های لازم، امکان برگزاری حج عمره وجود ندارد. در موسم حج تمتع امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران ایرانی راهی سرزمین وحی شدند و اعمال حج تمتع را به جا آوردند.
 


Page Generated in 0/0055 sec