printlogo


کد خبر: 184126تاریخ: 1396/8/16 00:00
اخبار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
شیپور جنگ اقتصادی به صدا درآمد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آمریکا شیپور جنگ اقتصادی را به صدا درآورده است، گفت: نمی‌شود در شرایط جنگ اقتصادی به شیوه صلح اقتصادی عمل کرد. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به موضوع تشدید تحریم‌های ضدایرانی آمریکا اظهار داشت: اقداماتی در دولت برای مقابله با تحریم‌ها آغاز شده است اما حال و هوای کشور و حال و هوای دولت را متناسب با جنگ اقتصادی نمی‌بینیم. وی با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد، رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر صنعت برای بررسی تحریم‌‌های جدید آمریکا گفت: اظهارات وزرا حکایت از این دارد که ما نیازمند برنامه‌ریزی جامع و مدون برای مقابله با تحریم‌ها هستیم. وی تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها شیپور جنگ اقتصادی را به‌طور کامل به صدا درآورده‌‌‌‌اند، اقدامات‌شان هم نشان می‌دهد دیگر در رویکرد تعاملی با جمهوری اسلامی نخواهند بود. اظهارات رئیس‌جمهور در مجلس نیز نشان می‌دهد دولت هم تقریبا تکلیف خود را با جریان خارج کشور روشن کرده است، اگرچه این اقدام با تاخیر انجام گرفته است اما باز هم گامی به جلو است. پورابراهیمی اظهار داشت: دولت باید بدون هیچگونه اتکایی به خارج کشور، طرح‌‌های اقتصادی خود را پیگیری کند، چرا که دقیقا تکلیف برجام روشن شده است. وی تاکید کرد: باید برنامه‌ای جامع، دقیق و مدون در حوزه اقتصادی متناسب با اقدامات طرف مقابل مانند آمریکا و کشورهای اروپایی تدوین کنیم. وی تشکیل ستاد ویژه تدابیر اقتصادی را یکی از راهکارهای مقابله با تحریم‌‌های جدید خواند. وی اظهار داشت: مجلس آماده است بخشی از اختیارات خود در قانونگذاری را به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی واگذار کند. البته دولت باید مسؤولیت بپذیرد، اینطور نیست که اختیارات‌مان را به دولت در ستاد تدابیر ویژه بدهیم و دولت هم مسؤولیت نپذیرد. دولت باید مسؤولیت‌پذیر باشد و براحتی تصمیم‌‌‌گیری کند.


دلار گران‌تر شد
در بازار دیروز معاملات ارزی، دلار آمریکا افزایش قیمت پیدا کرد و ۴۰۷6 تومان فروخته شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۳38 هزار تومان و سکه طرح قدیم نیز یک میلیون و 281 هزار تومان فروخته شد. بر این اساس، بازار سکه با شیب صعودی همراه شده است. از سوی دیگر نیم‌سکه ۶82 هزار تومان، ربع‌سکه ۳۸7 هزار تومان و سکه گرمی ۲۵۵ هزار تومان عرضه شد. علاوه‌بر این، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۴ هزار و 459 تومان و هر مثقال طلا ۵۳۹ هزار تومان عرضه ‌شد. همچنین هر اونس طلا برای معاملات در بازار جهانی ۱۲71 دلار و 90 سنت قیمت داشت. در بازار ارز نیز یورو و پوند انگلستان افزایش قیمت پیدا کردند و به ترتیب ۴۷۸3 تومان و 5409 تومان فروخته ‌شدند. همچنین لیر ترکیه ۱۰86 تومان و یوآن چین ۶۳5 تومان عرضه شد.


میانگین مالیات اصناف 790 هزار تومان
براساس اطلاعات به دست آمده، میانگین مالیات قطعی صاحبان مشاغل بند «ج» که عمده اصناف جزو آن هستند 790 هزار تومان است. به گزارش فارس، در سال 94 بالغ بر یک میلیون و 800 هزار و 47 اظهارنامه از سوی مشاغل بند «ج» قانون مالیات‌های مستقیم به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است. برحسب اطلاعات به‌دست آمده، میانگین مالیات قطعی شده صاحبان این مشاغل 790 هزار تومان بوده است. عمده اصناف کشور صاحبان مشاغل بند «ج» را تشکیل می‌دهند. همچنین کشاورزان، صادرکنندگان و مشاغل فعال در مناطق آزاد نیز از مالیات معاف هستند. در این میان، میانگین مالیات دریافت شده از تجار، بازرگانان و بخش‌های خدمات به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد.


صادرات جنس قاچاق مجوز می‌خواهد
بر اساس اعلام گمرک ایران، دریافت مجوز بهداشتی، استاندارد و قرنطینه‌‌های نباتی و دامی برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی شد. دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد:  قرار است سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، قبل از ارسال هرگونه محموله به گمرکات اجرایی برای انجام تشریفات صادرات از محل کالای مکشوفه قاچاق، در صورتی که طبق ضوابط جاری، صادرات کالاهای موصوف موکول به دریافت مجوز یا گواهی قانونی همچون بهداشت، استاندارد و قرنطینه‌‌های نباتی و دامی باشد آن را دریافت کند.


Page Generated in 0/0058 sec