printlogo


کد خبر: 184142تاریخ: 1396/8/16 00:00
اخبار

بعد از این همه خیانت آمریکا  هنوز عده‌ای دلخوشند
 مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امروز بعد از مشاهده این همه خیانت از سوی آمریکا، باز عده‌ای دلخوش هستند، گفت: تا کی باید ما نسبت به تجربیات خود از خیانت آمریکا و غرب بی‌توجه باشیم؟ مسؤولان مراقبت کنند فریب غرب را نخورند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در جلسه درس خارج فقه با بیان اینکه امام راحل حرکت مردم در تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم می‌داند و در مقابل خوش‌بینان آمریکا می‌ایستد،‌ ادامه داد: این دور‌اندیشی امام(ره) در دنیای امروز کمیاب است. امروز بعد از مشاهده این همه خیانت از سوی آمریکا، باز عده‌ای دلخوش هستند؛ تا کی باید نسبت به تجربیات خود از خیانت آمریکا و غرب بی‌توجه باشیم. مسؤولان مراقبت کنند فریب غرب را نخورند؛ وارد آزمون و خطا نشوند و از تجربه استفاده کنند. ببینند خیانت‌های گذشته غرب را؛ توصیه‌های مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و فقط در سخنرانی‌ها از رهبری مایه نگذارند بعد کار خود را انجام دهند. مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید، متکی به خود باشید. مسؤولان بدانند رهبر انقلاب 40 سال تجربه مدیریت در ارکان مختلف نظام را دارند، ایشان آمریکا و غرب را خوب می‌شناسند و با همین تجربه راه امام(ره) را ادامه دادند. وی خاطرنشان کرد: آمریکا از هیچ جنایت و فتنه‌ای ابا ندارد، یک روز بهانه هسته‌ای، یک روز حقوق بشر، یک روز فتنه قومیتی و مذهبی؛ هر کاری می‌کند به نظام اسلامی ضربه بزند. یکی دیگر از نقشه‌های دشمن از بین ‌بردن یا کمرنگ‌کردن اهداف و شعار‌های انقلاب است، مسؤولان بدانند باید هدف امام(ره) و شعار امام(ره) که همان استکبار‌ستیزی و مقابله با خوی اشرافی و دفاع از حقوق مردم بویژه محرومان است، زنده بماند.

با صدور پیامی صورت گرفت
قدردانی سرلشکر سلیمانی از مردم
فرمانده نیروی قدس سپاه با صدور پیامی از حضور گسترده مردم و مسؤولان در مراسم ترحیم حاج حسن سلیمانی تقدیر کرد. در پی حضور گسترده آحاد مردم و مسؤولان در آیین‌های تشییع، تدفین و ترحیم حاج حسن سلیمانی، پدر گرانقدر سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی از ابراز محبت و لطف آنان قدردانی کرد.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و ادب
 بدینوسیله از محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، رؤسای معزز قوا (رئیس جمهور محترم، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و رئیس محترم قوه قضائیه) و دیگر مسؤولین کشوری  و لشکری و سایر شخصیت‌های بزرگوار داخلی و خارجی و آحاد مردم عزیز ایران که حقیر و خانواده‌ام را در مصیبت از دست دادن «پدر»، مورد محبت و لطف قرار دادند، صمیمانه تشکر می‌کنم.
از خداوند سبحان، طول عمر همراه با موفقیت را برای همگان خواستارم.

حفاظت ایران از راهپیمایان اربعین با سامانه‌های موشکی و راداری
فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از رصد ویژه پروازهای عبوری از آسمان ایران در ایام اربعین خبر داد. سرتیپ دوم شمخال جعفری ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائران، گفت: رصد و مراقبت ویژه همه پروازهای فرامنطقه‌ای در حال فعالیت در آسمان کشور عراق اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در ایام اربعین به صورت ویژه صورت می‌پذیرد. امیر جعفری افزود: با توجه به عبور روزانه بیش از 1400 پرواز مسافری از فضای ایران،‌ در ایام اربعین حسینی روزانه 55 فروند هواپیمای مسافری از فرودگاه‌های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می‌دهند که همه پروازها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه‌های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می‌پذیرد. وی به پایش مستمر فضای مسیر تردد زائران حسینی اشاره کرد و بیان داشت: سایت‌های راداری و موشکی و سامانه‌های شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی استقراری در مرز جمهوری اسلامی ایران جهت مراقبت از فضای داخل و خارج مرز و انجام هر گونه اقدام تاکتیکی در صورت لزوم مستقر هستند. فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: رصد و مراقبت کامل پرواز بالگردها با ماموریت انتظامی، اورژانس هوایی و هواپیماهای بدون‌سرنشین خودی در مرز جمهوری اسلامی با عراق جهت گشت هوایی و شناسایی منطقه صورت می‌پذیرد.


Page Generated in 0/0052 sec