printlogo


کد خبر: 184143تاریخ: 1396/8/16 00:00
اخبار

مقاومت دولت و مجلس در برابر تأمین نیروی انسانی قوه‌قضائیه
آیـت‌الله آملـی‌لاریجانی اصلی‌ترین دلیل اطاله دادرسی را کمبود نیروی انسانی نام برد و گفت: این موضوع را به طور مکرر در طول سال‌های متمادی با دولت‌ها و مجالس در میان گذاشته‌ایم اما متاسفانه مقاومت عجیبی در برابر تامین نیروی انسانی قوه‌قضائیه وجود دارد. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به موضوع «اطاله دادرسی» به عنوان یکی از مشکلات اساسی دستگاه قضایی و مراجعه‌کنندگان، تصریح کرد: برخی گمان می‌کنند دستگاه قضایی بحث اطاله دادرسی و طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم را رها کرده است. این در حالی است که این موضوع از سال‌ها قبل کاملاً مورد توجه مسؤولان قضایی است و در دوره تصدی اینجانب نیز با تاسیس معاونت راهبردی و همکاری معاونت‌های دیگر تلاش‌های بسیار خوبی برای ریشه یابی و حل این معضل صورت گرفته است. آملی‌لاریجانی نخستین و اصلی‌ترین دلیل اطاله دادرسی را کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی برشمرد و خاطرنشان کرد: این موضوع را به طور مکرر در طول سال‌های متمادی با دولت‌ها و مجالس در میان گذاشته‌ایم اما متاسفانه مقاومت عجیبی در برابر تامین نیروی انسانی قوه‌قضائیه وجود دارد و واقعا در چنین شرایطی نمی‌توان از دستگاه قضایی انتظار معجزه داشت. وقتی تعداد پرونده‌ها افزایش داشته اما متناسب با آن شاهد افزایش نیروی انسانی نیستیم، افزایش زمان رسیدگی به پرونده‌ها طبیعی خواهد بود.

ولایتی در دیدار ولید معلم مطرح کرد
 شکست طرح‌های صهیونیستی - آمریکایی با پیروزی‌های مقاومت
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با تبریک پیروزی‌های اخیر بر تکفیریان داعش گفت: این پیروزی‌ها در واقع پیروزی محور مقاومت و شکست طرح‌های تخریبی صهیونیستی - آمریکایی است. علی‌اکبر ولایتی در دیدار ولید المعلم وزیر خارجه سوریه بر اهمیت ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه برای تحکیم و ادامه روند پیروزی‌های محور مقاومت و همپیمانانش علیه تروریسم و حامیانش تاکید کرد. وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولایتی و المعلم در این دیدار، درباره نقش مهم روابط برجسته تهران و دمشق در تحولات سوریه، منطقه و جهان در سایه رویدادهای اخیر سیاسی و میدانی به رایزنی نشستند. در این بیانیه آمده است: مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با تبریک پیروزی‌های اخیر بر تکفیریان داعش در شرق این کشور به دولت، ارتش و مردم، تصریح کرد، این پیروزی‌ها در واقع پیروزی محور مقاومت و شکست طرح‌های تخریبی صهیونیستی - آمریکایی است. ولایتی همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان مواضع حمایتی خود را از سوریه در همه زمینه‌ها بویژه در جنگ علیه تروریسم ادامه خواهد داد. المعلم نیز از حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه قدردانی کرد و اظهار داشت، این پیروزی‌ها خط بطلانی بر نقشه‌های دشمنان سوریه علیه این کشور است.

دولت موظف است ممنوعیت معامله با دلار را تشدید کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت موظف است ممنوعیت معامله با دلار را تشدید کند، گفت: در مبادی ورودی و خروجی‌مان از زوار اربعین که از کشورهای مختلف آمدند سعی کردیم دلار پذیرفته نشود. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در  گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حذف دلار از مبادلات تجاری در دیدار رئیس‌جمهور روسیه گفت: ممنوعیت معامله با دلار برای جمهوری اسلامی ایران جزو تحریم‌های اولیه آمریکا است، لذا تحت تاثیر برجام نیز قرار نمی‌گیرد. وی افزود: ولو اینکه آمریکا کاملا به تعهدات خود در برجام عمل کند، ممنوعیت معامله با دلار سر جای خود باقی است چون جزو تحریم‌های اولیه است و تحریم‌های اولیه توسط آمریکا همچنان باقی مانده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امروز اگر ما نفت‌مان را به دلار بفروشیم یا هر صادراتی داشته باشیم که کشورهای مقابل ما معامله با دلار را انجام بدهند؛ ما در شبکه بانکی دنیا مشکل جابه‌جایی پول داریم. وی افزود: طرح مقابله با ماجراجویی‌ها و اقدامات آمریکا در منطقه که حدود 2 ماه قبل در مجلس به تصویب رسید بر اینکه ما باید اقدام متقابل و متناسب با اقدامات آمریکا داشته باشیم تاکید کرده و طبیعتا ما هم معامله با دلار را باید محدود و ممنوع کنیم.
 


Page Generated in 0/0174 sec