printlogo


کد خبر: 184168تاریخ: 1396/8/17 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در درس خارج فقه:
راهپیمایی اربعین نماد پرشکوه پیروان اهل‌بیت(ع) است
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در جلسه درس خارج فقه در تاریخ ۱۵ آبان ۹۶ درباره پیاده‌روی اربعین حسینی مطالبی بیان کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن این بخش از بیانات را بدین شرح منتشر کرده است:
ایام اربعین است و خوشا به حال آن کسانی که در حال پیاده‌روی هستند یا پیاده‌روی خواهند کرد و به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش‌مضمونِ روز اربعین را ان‌شاءالله خطاب به حضرت خواهند خواند.
ما هم اینجا با شوق و با حسرت نگاه می‌کنیم به این گام‌هایی که:
هزاران گام در راه است و دل مشتاق و من حیران
که ره چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم
 الحمدلله جوان‌های ما راه را پیدا کردند و میلیون‌ها نفر از مردم ما و مردم غیر ما، مردم عراق و دیگران، در این راه حرکت می‌کنند، این هم یکی از حوادث بسیار برجسته‌ای است که خدای متعال منت گذاشته بر ما و این حادثه را برای ما خلق کرده است؛ این شد یک نماد.
همیشه اربعین پیاده‌روی بود اما این حرکت عظیم که یک نماد بسیار زیبا و پرشکوهی از حضور پیروان اهل‌بیت و علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) هست؛ این نبود، ما این را نداشتیم، این را خدای متعال در اختیار ما گذاشت، خدا را باید شاکر باشیم.


بشار اسد در دیدار ولایتی:
نبرد علیه تروریسم در دیرالزور تمام نمی‌شود
علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیروز با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در این دیدار خاطرنشان کرد: پیروزی‌ها علیه گروه‌های تروریستی باعث ناکام‌ گذاشتن طرح‌های تقسیم کشور شد. اسد تاکید کرد: پیروزی‌هایی که علیه گروه‌های تروریستی به دست آمده است، از حلب آغاز شد اما در دیرالزور پایان نمی‌یابد. وی افزود: نبرد علیه تروریسم تا زمان بازگشت ثبات به تمام مناطق سوریه ادامه خواهد داشت. در این دیدار آخرین تحولات جنگ در سوریه مورد بررسی قرار گرفت. بشار اسد و ولایتی تاکید کردند تشدید مواضع خصمانه برخی کشورهای غربی و منطقه علیه ایران و تلاش‌ها برای برهم زدن ثبات در کشورهای دیگر منطقه نمی‌تواند بی‌ارتباط با عقبگرد گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق باشد. این دو مقام تاکید کردند این اقدامات خصمانه باعث نخواهد شد دمشق و تهران از ادامه تلاش‌ها جهت تحکیم ثبات در منطقه و دفاع از منافع ملت‌های خود دست بردارند. بشار اسد تصریح کرد: جنگی که ارتش سوریه و نیروهای همپیمان وارد آن شده‌اند، فقط علیه تروریسم نیست، بلکه علیه تلاش‌هایی هم هست که برای بهره‌گیری از تروریسم و به کارگیری آن جهت تقسیم کشورها و تضعیف آنها صورت می‌گیرد.

دولت آمریکا وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد
دولت آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای وضعیت اضطراری در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد. به گزارش فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اعلام کرد روابط
تهران - واشنگتن، هنوز به حالت عادی بازنگشته و لازم است فرمان اجرایی شماره 12170 اجرا شود. این فرمان اجرایی را «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در تاریخ 14 نوامبر سال 1979 / 23 آبان 58، بعد از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران صادر کرده بود. در بیانیه ترامپ آمده است: «روابط با ایران هنوز به وضعیت عادی بازنگشته‌ است و فرآیند اجرای توافقات مورخ 19 ژانویه 1981 با ایران ادامه دارد. به این دلیل، وضعیت اضطراری اعلام‌شده در تاریخ 14 نوامبر 1979 و اقدامات اتخاذ شده در آن تاریخ برای رسیدگی به آن وضعیت اضطراری باید تا بعد از 14 نوامبر 2017 ادامه داشته باشد».


Page Generated in 0/0051 sec