printlogo


کد خبر: 184220تاریخ: 1396/8/20 00:00
اخبار

رئیس سازمان نوسازی مدارس:
20 درصد مدارس دوشیفته هستند
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، 1200 فضای آموزشی شامل 55هزار و 200 کلاس درس به بهره‌برداری رسید که 50 درصد آنها از محل کمک نیکوکاران ساخته شده است. محمدتقی نظری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام وزارت آموزش‌وپرورش که با مشارکت نیکوکاران آغاز به ساخت شده حدود 24 هزار کلاس درس است که برای تکمیل آنها 180 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است. به گفته وی، سیستم گرمایشی 83 هزار کلاس درس نیازمند تجهیز و به‌روزرسانی است تا منبع سوخت مصرفی در کلاس نباشد و رفع این نگرانی با 8 هزار میلیارد ریال اعتبار ممکن می‌شود که امیدواریم بتوانیم با همکاری مجلس تخصیص‌های خوبی داشته باشیم. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: حدود 15 تا 20 درصد مدارس کشور به صورت دونوبته استفاده می‌شوند که به خاطر تخریب و بازسازی مدارس فرسوده یا تکمیل مدارس در حال ساخت است.

اعلام آخرین آمار آزار و اذیت کودکان
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار آزار و اذیت کودکان در ۶ ماه نخست سال ۹۶ گفت: در این مقطع یکهزار و ۱۹۳ مورد در مراکز مداخله، ۸ هزار و ۵۲۵ مورد تماس با خط ۱۲۳ و ۵ هزار و ۶۷۲ مورد نیز در بخش خدمات سیار ثبت شده است. حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ارائه آمار کودکان کار و خیابانی و آزار و اذیت آنها اظهار کرد: این آمارها در سازمان بهزیستی ثبت شده و برای تصمیم‌‌‌گیری قرار داده می‌شود. وی درباره آمار ارائه شده از یکی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران درباره آزار و اذیت کودکان کار و متکدی بیان کرد: البته این آمار را انکار کردند و گفتند منظورشان آزار و اذیت جنسی نبوده که البته ارائه چنین آمارهای اغراق‌آمیزی درباره آسیب‌های اجتماعی اگرچه با نیت خیر است که مردم و مسؤولان به آن توجه کنند اما یک تیغ دولبه است و باعث می‌شود نگاه‌ها به افراد آسیب‌دیده اجتماعی منفی شود. وی در ادامه به آمار آزار و اذیت کودکان کار و خیابانی در سال 95 اشاره کرد و گفت: 13 هزار و 766 تماس با خط 123‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، 10 هزار و 385 مراجعه به خدمات سیار و 2 هزار و 765 مورد نیز مداخله انجام شده است. اسدبیگی درباره آمار آزار و اذیت کودکان در 6 ماه ابتدایی سال 96 بیان کرد: در این مدت یکهزار و 193 مورد در مراکز مداخله، 8 هزار و 525 مورد تماس با خط 123 و 5 هزار و 672 مورد نیز در بخش خدمات سیار ثبت شده است.

اعلام اسامی۱۲ محصول غذایی غیراستاندارد
۱۲ محصول غذایی به دلیل غیراستاندارد بودن در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی، صنفی و عرضه مواد غذایی طی ماه گذشته توقیف و به دادگاه معرفی شد. مسلم بیات، مدیرکل اداره استاندارد تهران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با بازرسی‌های صورت گرفته در بازار در طرح اجرای هماهنگ استاندارد، قند با 2 نام تجاری «آباریس» و «موهبت»، خرما با نام‌های تجاری «مضافتی بم» و «نخل سبز»، چای با نام تجاری «محسن»، شکر با نام تجاری «توکل» و جو پرک با نام تجاری «آذرشهر» به دلیل نداشتن استاندارد در واحد صنفی توقیف و متخلفان به دادگاه معرفی شدند. وی افزود: بازرسان استاندارد در بازرسی‌هایی که از واحدهای تولیدی در یک واحد تولیدی آبمیوه در جاده ورامین داشتند، آب انار، آب آلبالو و سرکه با نام‌های تجاری «مهیج»، «آوند» و «توفیق» که بدون مجوز استاندارد تولید می‌شد را شناسایی، توقیف و به دادگاه معرفی کردند. به گفته بیات، همچنین در این بازرسی‌ها سویا و آرد سوخاری با نام‌های تجاری «ستاره» در واحد تجاری در جاده آبعلی به دلیل غیراستاندارد بودن توقیف شد.
 


Page Generated in 0/0046 sec