printlogo


کد خبر: 184237تاریخ: 1396/8/20 00:00
چهارگوشه

خنثی‌سازی 2 حمله تروریستی  علیه زائران اربعین
طبق اعلام رسانه‌های عراقی، پیاده‌روی میلیونی اربعین امسال تاکنون هیچ حادثه‌ امنیتی نداشته است. در همین راستا، گردان‌های حزب‌الله، از نیروهای مقاومت اسلامی عراق روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از کشف و خنثی‌سازی یک حمله تروریستی تکفیری داعش به زائران اربعین خبر داد. گردان‌های حزب‌الله اعلام کرد نیروهای اطلاعاتی این مرکز اسنادی را  به‌دست آوردند که نشان می‌داد داعش قصد حمله به صف پیاده‌روی زائران در منطقه‌ای میان 2 استان بابل در شمال غرب و الانبار در غرب کربلا را داشت. در ادامه بیانیه تاکید شده است که نیروی مقاومت اسلامی گردان‌های حزب‌الله عراق براساس وظیفه‌ای که در چارچوب طرح امنیتی سراسری مربوط به تامین امنیت زیارت اربعین بر عهده داشته است، در 43 نقطه بیابانی در مناطق اطراف کربلا که ممکن است از سوی تروریست‌ها برای حمله به زائران مورد استفاده قرار گیرد، مستقر هستند.  این دومین بار است که نیروهای امنیتی عراق از کشف حملات تروریستی به زائران اربعین خبر می‌دهند. پنجشنبه گذشته نیز اعلام شد: یک حمله تروریستی به زائران اربعین حسینی در بخش الصویره در شمال استان واسط خنثی شده است. همزمان منابع عراقی تصویر یکی از نیروهای یگان مهندسی نظامی ارتش را منتشر کرده‌اند که سه‌شنبه گذشته حین خنثی‌سازی مینی که به دست گروه تروریستی تکفیری «داعش» در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی (علیه‌السلام) کار گذاشته شده بود، در اثر انفجار آن، هر دو دست خود را از دست داد.

سقوط آخرین پایگاه مهم داعش در سوریه
البوکمال آزاد شد
شکست داعش پی‌درپی ادامه دارد. ارتش سوریه و همپیمانان آن، چهارشنبه آخرین پایگاه مهم گروه تروریستی داعش را در البوکمال به تصرف کامل خود درآوردند. گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» تایید کرده است که شب چهارشنبه نیروهای ارتش سوریه شهر البوکمال را تصرف کرده‌اند. به گفته این مرکز، تروریست‌های داعش که در البوکمال می‌جنگیدند روز پنجشنبه از این شهر خارج شدند. با سقوط ابوکمال به عنوان یکی از آخرین استحکامات داعش، اکنون فقط روستاهای اطراف شرق رود فرات و 2 منطقه در دمشق در دست داعش قرار دارند. این شهر نفت‌خیز که در مرز عراق واقع شده، اهمیتی استراتژیک دارد.

برگزاری تظاهرات ضدسعودی در صنعا
در راستای محکومیت تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و محاصره همه‌جانبه این کشور فقیر عربی،‌ شورایعالی سیاسی یمن از مردم خواست روز دوشنبه دست به تظاهرات بزنند. این تظاهرات در محکومیت افزایش تهاجم و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره یمن از سوی کشورهای متجاوز در صنعا، پایتخت یمن برگزار می شود. گروه‌ها و اقشار مختلف مردم یمن برای حضور در این راهپیمایی و مستحکم کردن صفوف برای مقابله با دشمن متجاوز سعودی دعوت شده‌اند.


فارین پالیسی فاش کرد
توطئه مشترک کاخ سفید  نتانیاهو و بن‌سلمان در منطقه
معتبرترین نشریه آمریکایی در زمینه سیاست خارجی از توطئه مشترک مشاور کاخ سفید، ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای به آشوب کشیدن خاورمیانه خبر داد. تارنمای فارین پالیسی مقاله‌ای به قلم «داو زخیم» با عنوان «جرد کوشنر داماد ترامپ، بنیامین نتانیاهو و محمد بن‌سلمان چیزی آماده می‌کنند» منتشر کرد که در آن آمده است:  این اجماع عمومی در واشنگتن وجود دارد که انگیزه محمد بن‌سلمان از عملیات تسویه و بازداشت شماری از شاهزادگان و بازرگانان از جمله شاهزاده ولید بن‌طلال، برای تقویت نفوذ خود قبل از خارج شدن سلمان بن‌عبدالعزیز، شاه سعودی و پدرش از صحنه قدرت است. کوشنر، داماد ترامپ از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید 3 بار به ریاض سفر کرده است. آخرین سفرش چندی پیش بود که بار دیگر با محمد بن‌سلمان ملاقات کرد. حال سوال اینجاست که آیا ولیعهد سعودی هنگام ملاقات اخیر با کوشنر به طرح خود اشاره کرده است؟ اگر مساله اینگونه باشد، کاخ سفید تا چه اندازه برای حمایت از عربستان در رویارویی با ایران پیش خواهد رفت؟ یا آیا اسرائیل وکیل ترامپ خواهد بود؟ به طور خلاصه، با ترامپ و بن‌سلمان و نتانیاهو هرچیزی ممکن است.
 


Page Generated in 0/0053 sec