printlogo


کد خبر: 184249تاریخ: 1396/8/20 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در مراسم عزاداری اربعین حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) :
مسیر طی ‌شده انقلاب، نشانه‌هایی امیدبخش را نشان می‌دهد
در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیات‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان و دانشگاهیان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی در جمع دانشجویان، ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی گفتند: این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری‌ها و دشواری‌ها قرار نگیریم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی است اما مشاهده مسیر طی شده در انقلاب اسلامی و همچنین افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملا امیدبخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.
همچنین در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با تبیین مفهوم «نصرت ولی خدا» آن را عبارتی عمیق و برجسته خواند و گفت: در پناه نصرت ولی خداست که ایمان و تقوای الهی ظهور و بروز می‌یابد. وی زیارت اربعین را اوج محبت مردم به ولی خدا دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین تمدن‌ساز و تجلی محبت و ایمان مردم و موجب اقتدار حق است. حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین خاطرنشان کرد: فرهنگ پیاده‌روی اربعین باید در همه شئون زندگی و تولیدات فرهنگی جامعه ما تجلی یابد. در این مراسم، میثم مطیعی نیز به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی پرداخت. در پایان این مراسم دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند.

تهدیدات عربستان بخواهد عملی شود سیلی سختی می‌خورد
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ادعاهای ولیعهد سعودی گفت: این جوان ناپخته مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند؛ دست بردارید از این حرف‌های بچگانه. اگر این حرف‌ها را ادامه دهید و بخواهید وارد عمل شوید سیلی ای
 خواهید خورد که نتوانید از جایتان بلند شوید. به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اوضاع کنونی عربستان اظهار داشت: دستگیری‌هایی که این روزها در عربستان صورت می‌گیرد و باقی جریان‌ها زیر سر جوان ناپخته‌ای است که الان ولیعهد است. شاهدیم خدا دعای  اللهم اشغل الظالمین بالظالمین را در عربستان اجابت کرده است. وی تأکید کرد: این جوان ناپخته مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند. از این حرف‌ها خجالت بکشید؛ یمن را با خاک یکسان کردید و گویا خوراک شما کشتن آدم‌هاست اما بدانید بزرگ‌تر از شما که صدام بود با این ملت در افتاد و به روز سیاه نشست شما که عددی حساب نمی‌شوید. دست بردارید از این حرف‌های بچگانه. اگر این حرف‌ها را ادامه دهید و بخواهید وارد عمل شوید سیلی ای خواهید خورد که نتوانید از جای تان
بلند شوید.

انتقاد از توقیف کیهان
خزانه را خالی اعلام کردن پمغایر امنیت ملی نبود؟
علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی درباره اقدام دولت روحانی در توقیف روزنامه کیهان گفت: به نظر می‌رسد در صدور حکم توقیف دقت لازم صورت نگرفته است، چرا که خبر از سوی منبع دیگری اعلام شده است و کیهان صرفاً‌ نقل قول کرده است. وی با اشاره به اینکه حساسیت روی مقوله امنیت ملی مورد تأکید نمایندگان مجلس هم هست، به فارس گفت: البته خوب است که در سایر موارد هم چنین حساسیتی وجود داشته باشد؛ از جمله درباره کسانی که در انتخابات، سخنان و مواضع خلاف امنیت ملی درباره صنایع موشکی مطرح کردند. وی ادامه داد: از دیگر موارد مغایر با امنیت ملی که مورد رسیدگی قضایی قرار نگرفته است تضمین برشمردن امضای جان ‌کری، وزیر سابق خارجه آمریکا پای برجام است و امروز نتیجه این اعتماد را در نقض عهدهای آمریکا مشاهده می‌کنید؛ آیا این مخالف امنیت ملی نبود؟ وی اظهار داشت: آیا مقامی که در تریبون اصلی اعلام کرد آمریکا با یک موشک می‌تواند ما را نابود کند، سخنش خلاف امنیت ملی نبود؟ سلیمی خاطرنشان کرد: آیا سخن آنها که هنگام مذاکرات برجام اظهار می‌داشتند خزانه کشور خالی است، مطابق امنیت ملی بود؟


Page Generated in 0/0062 sec