printlogo


کد خبر: 184250تاریخ: 1396/8/20 00:00
اخبار

آژانس۲ هزار نقطه در تأسیسات هسته‌ای ایران را مهر و موم کرد
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید آژانس 2 هزار نقطه را در تاسیسات هسته‌ای ایران مهر و موم کرده است. به گزارش تسنیم، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس بر دقیق بودن نظام راستی‌‌‌‌‌‌‌آزمایی آژانس درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تاکید کرد. آمانو به سی‌بی‌اس گفت: «پس از برجام
(برنامه جامع اقدام مشترک) فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران بسیار کاهش یافته است، به همین علت نظام راستی‌‌‌‌‌‌‌آزمایی قدرتمندتری برای نظارت و راستی‌‌‌‌‌‌‌آزمایی فعالیت‌‌های کاهش یافته هسته‌ای در اختیار داریم. به همین علت است که می‌گوییم نظام راستی‌‌‌‌‌‌‌آزمایی دستاورد قابل توجهی داشته است». وی گفت: «در ایران، آژانس هر ماه انبوهی از اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند. دوربین‌‌های نصب شده در تاسیسات هسته‌ای ایران صدها هزار عکس می‌گیرند و آژانس 2 هزار نقطه را در تاسیسات هسته‌ای ایران مهر و موم کرده است؛ این بالاترین میزان راستی‌‌‌‌‌‌‌آزمایی بر اساس همه استانداردهاست». آمانو با رد انتقادهای اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای کنگره ایالات متحده گفت: «ایران اکنون تحت قدرتمندترین رژیم راستی‌‌‌‌‌‌‌آزمایی دنیا قرار دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون به همه مکان‌‌‌هایی که نیاز داشته است در ایران بازدید کند، دسترسی داشته است».

روحانی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور لبنان:
ایران همواره در کنار ملت لبنان خواهد بود
حسن روحانی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور لبنان، روابط تهران - بیروت را روابط بسیار دوستانه و رو به توسعه خواند و اطمینان داد جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت لبنان خواهد بود و از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار امنیت در این کشور دریغ نخواهد کرد. رئیس‌جمهور در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار حفظ صلح و ثبات در کشورهای منطقه از جمله لبنان است. وی با بیان اینکه ملت لبنان اعم از گروه‌‌های سیاسی و نمایندگان مذاهب و طوایف پیوسته با وحدت و همدلی خود موفق شده‌‌اند از مشکلات بزرگ عبور کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌، گفت: بی‌تردید امروز نیز ملت بزرگ لبنان با درایت قادر خواهد بود از این فتنه جدید عبور کند و اجازه نخواهد داد لبنان به میدانی برای نزاع قدرت‌های بیرون از این کشور و فرصتی برای حضور مجدد تروریست‌ها تبدیل شود. میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان نیز در این تماس تلفنی به تحولات اخیر کشورش و استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر اشاره کرد و گفت:  وضعیت کنونی هرچند دشوار است اما آرامش و ثبات در لبنان برقرار است و مردم نسبت به این تحولات کاملا هوشیارند.


واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به اظهارات «مکرون»
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فرانسه حقی درباره مذاکره پیرامون برنامه موشکی ایران ندارد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر مذاکره درباره برنامه موشکی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها با صدایی رسا اعلام کرده نه در قالب برجام و نه غیر از آن هیچگونه مذاکره‌ای‌ درباره برنامه موشکی‌اش با هیچ کشوری انجام نمی‌دهد. وی با طرح این سوال که نمی‌دانیم رئیس‌جمهور فرانسه بر چه مبنایی اظهارات مداخله‌جویانه علیه توان دفاعی کشور مطرح کرده است؟ اظهار داشت: سخنان رئیس‌جمهور فرانسه علیه ملت ایران و توان دفاعی کشور، مداخله در امور داخلی کشور ما محسوب می‌شود و قطعا باید پاسخی به این اظهارات از سوی مقامات دستگاه دیپلماسی کشور داده شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه فرانسه حق ندارد درباره برنامه موشکی ایران مذاکره یا حتی این موضوع را مطرح کند، تصریح کرد: ایران درباره ارتقای توان دفاعی‌اش با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد؛ ارتقای توان دفاعی جزو دکترین جمهوری اسلامی ایران است و نه فرانسه و نه هیچ کشور دیگری حقی درباره مذاکره پیرامون برنامه موشکی ایران ندارد.


Page Generated in 0/0124 sec