printlogo


کد خبر: 184277تاریخ: 1396/8/21 00:00
اخبار

در پیامی صورت گرفت
تسلیت رهبر انقلاب به حجت‌الاسلام مدرسی‌یزدی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام مدرسی‌یزدی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا مدرسی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدمحمدرضا مدرسی دامت برکاته
درگذشت والده‌ مکرمه را به آن جناب و اخوی محترم و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحومه و بقای سلامت و توفیق برای جنابعالی از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
20 آبان 96

طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا
امیر پور دستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش شد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حکمی امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان را به ریاست مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای متن حکم فرمانده کل قوا به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان
بنا به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم. مطالعه عمیق برای رسیدن به راه‌حل‌های اساسی، ارتقای توان و آمادگی‌های عملیاتی و ارائه شیوه‌های نو و مؤثر در سطح آجا، مورد انتظار است.
توفیق همگان را از پروردگار متعال خواستارم.
سیدعلی خامنه‌ای
14 آبان96


کمیسیونر اتحادیه اروپا: ایران برای رفع موانع بانکی باید منتظر بماند
کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپایی در واکنش به انتقادها از ادامه مشکلات بانکی بین ایران و اروپا با وجود گذشت ۲ سال از اجرای برجام گفت: تمام تلاش خود را برای رفع موانع بانکی انجام می‌دهیم اما باید توجه داشت 2 سال زمان کافی نیست. فیل هوگان در نشست خبری با حضور وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه چرا بعد از 2 سال از اجرای برجام هنوز مشکلات بانکی ایران حل نشده است، اظهار کرد: امروز روزی تاریخی میان اتحادیه اروپایی و ایران در حوزه کشاورزی است زیرا نخستین کنسرسیوم کشاورزی این اتحادیه به ایران آمده و شرکت‌های اروپایی در این زمینه با شرکت‌های ایرانی مذاکره می‌کنند. وی افزود: اتحادیه اروپایی به اجرای برجام متعهد است و ما این امر را در زمان‌های مختلف اعلام کرده‌ایم، زیرا برجام بعد از 12 سال مذاکره سخت به دست آمد و ما طرفین توافقنامه را به ادامه و انجام راه دعوت می‌کنیم. هوگان درباره دلایل عدم رفع موانع بانکی بعد از گذشت 2 سال گفت: ما اطمینان می‌دهیم تمام تلاش خود را انجام دهیم تا موانع بانکی میان ایران و اتحادیه اروپایی برداشته شود اما باید توجه داشت 2 سال زمان، کافی نیست. وی یادآور شد حرکت‌های خوبی برای همکاری‌های بانکی میان ایران و کشورهای اروپایی توسط بانک‌های کوچک انجام شده است اما این مشکل در ارتباط با بانک‌های بزرگ وجود دارد و در این ارتباط لازم است بانک‌های ایران نیز خود را با استانداردهای روز جهانی مطابقت دهند.


Page Generated in 0/0055 sec