printlogo


کد خبر: 184280تاریخ: 1396/8/21 00:00
اخبار

اجرای «۲۰۳۰» به طور کامل متوقف نشده است
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور می‌گوید براساس گزارش‌های غیـررسمی
در برخی از بخش‌ها سند آموزش ۲۰۳۰ هنوز به طور کامل متوقف نشده است. منصور کبگانیان در گفت‌وگو با تسنیم درباره اظهاراتی مبنی بر اجرای نامحسوس 16 بند از سند 2030 در برخی از بخش‌ها اظهار داشت: از مجاری رسمی چنین گزارشی دریافت نکردیم اما براساس گزارش‌های غیررسمی در برخی از بخش‌ها سند آموزش 2030 هنوز به طور کامل متوقف نشده است. وی افزود: ما در ستاد نقشه جامع علمی کشور به یکی از معاونت‌ها ماموریت دادیم که صحت این گزارش‌ها را بررسی کنند. دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور  تصریح کرد: در ابتدا درباره صحت این موضوع بررسی‌هایی خواهیم داشت، اگر این موضوع صحت داشته باشد مطمئنیم با تذکراتی که داده می‌شود طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی و دستور رهبری درباره توقف این سند عمل خواهد شد. سند 2030 یونسکو که اجرای آن در کشور آغاز شده بود طبق نظر صاحب‌نظران و کارشناسان دارای اهدافی مغایر با برخی اسناد بالادستی کشور بود. پس از انتقادهای فراوان به این سند، شورایعالی انقلاب فرهنگی خواستار توقف اجرای آن شد.

توقیف کیهان به خاطر انتقام‌گیری از افشاگری‌های این روزنامه است
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: توقیف روزنامه کیهان به خاطر انتقام‌گیری از این روزنامه به خاطر افشاگری‌های آن بوده است. حسینعلی‌ حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تعجب‌‌آور خواندن توقیف روزنامه کیهان، گفت: یکی از راه‌های شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی، آزادی مطبوعات است و من وقتی خبر ایجاد محدودیت برای روزنامه کیهان را شنیدم بسیار متعجب شدم. وی ادامه داد: در صورتی که بارها و بارها کشورهای حوزه خلیج‌فارس و بویژه امارات علیه تمامیت ارضی ما بیانیه دادند و اقداماتی را صورت دادند حال روزنامه کیهان به نقل از انصارالله یمن مطلبی را نوشته چرا باید توقیف شود.  نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای شریعتمداری، مدیرمسؤول روزنامه کیهان از نعمت‌های خدا برای انقلاب اسلامی است و نشریه وزین کیهان در سال‌های بعد از انقلاب خدمات شایانی را برای انقلاب اسلامی داشته است و انحراف‌هایی که برخی افراد و جریانات در داخل کشور ایجاد کردند با افشاگری‌ و روشنگری که داشت از این انحرافات جلوگیری کرد.  حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این نوع برخورد با نشریه وزینی مثل کیهان به خاطر برخی انتقام‌گیری‌ها از این روزنامه به خاطر افشاگری های
سال‌های اخیر بوده است.

انقلاب اسلامی به الگویی موفق برای مقابله با استکبار تبدیل شده است
رئیـس شورای قرارگـاه راهبردی عمار گفت: انقلاب اسلامی به اسوه و الگویی برای مقابله با استکبار تبدیل شده است. به گزارش روابط ‌عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی طائب در جمع پاسداران سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم جهاد در راه خدا و مبارزه با کفار و منافقان را مورد تاکید قرار داده است، اظهار داشت: جبهه کفر و نفاق جبهه تاریخی عظیمی است که همیشه در مقابل جبهه حق صف‌آرایی کرده است تا خواسته‌ها و ایده‌های نا حق خود را تحمیل کند. وی افزود: عزت یعنی ستم‏‌ناپذیری انسان در برابر مستکبران. اطاعت از خداوند، حاکمیت ارزش‌های اسلامی، تقویت هنجارهای اخلاقی، تقوا، قناعت و صبر از عوامل دستیابی به عزت در فرهنگ اسلامی است. رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: ملت ایران 39 سال است در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کرده است و تا به امروز با ایمان به خدا و اتکا به باورهای اعتقادی خود قدرت‌های جهانی را ناکام کرده است. طائب با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی ریشه در مکتب حسینی دارد، گفت: امام حسین(ع) به بشریت درس کرامت، غیرت و عزت داد و حماسه کربلا، حماسه عزت مؤمنان است. راه عزت و عظمت ایران اسلامی در گرو تمسک به ارزش‌های دینی و حرکت در مسیر حضرت سیدالشهدا(ع)، معنویت و حضور در صحنه‌های دفاع از میهن اسلامی است.
 


Page Generated in 0/0056 sec