printlogo


کد خبر: 184291تاریخ: 1396/8/21 00:00
نبض جامعه

رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد
ثبت تخلفات موتوسیکلت‌ها  توسط دوربین‌ها
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز فاز اول طرح ساماندهی موتورسواران پایتخت از ابتدای آذرماه خبر داد و‌ گفت، در این طرح تخلفات موتوسیکلت‌سواران تهرانی توسط دوربین‌های ثبت تخلف شناسایی و ثبت می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام این خبر، اظهار داشت: چند ماهی است به صورت آزمایشی امکان ثبت تخلفات موتورسواران همانند رانندگان خودروها توسط دوربین‌ها فراهم شده که بر این اساس بیش از 300 هزار پلاک موتوسیکلت متخلف توسط دوربین‌ها در سامانه پلیس راهور ثبت شد. وی گفت: با رفع اشکالات نرم‌افزاری از ابتدای آذر ماه برخورد با تخلفات موتورسواران علاوه بر واحدهای گشتی پلیس راهور با سامانه دوربین‌های ثبت تخلف نیز انجام می‌شود. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر این اساس به صورت همزمان طرح برخورد با پلاک مخدوش و پوشش پلاک‌ موتوسیکلت‌ها نیز اجرا می‌شود و ماموران پلیس راهور با هرگونه پوشش پلاک موتوسیکلت‌ها اعم از انداختن زنجیر، گذاشتن کلاه، تلق رنگی و ... به طور جدی برخورد می‌کنند. وی گفت: بر اساس قانون، دستکاری و مخدوش کردن پلاک جرم است و حتماً موتوسیکلت‌ها توقیف و راکب آنها به مرجع قضایی معرفی می‌شوند که بر اساس قانون این تخلف بین 6 ماه تا یک سال حبس دارد. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ابراز امیدواری کرد با همکاری موتورسواران ضمن برقراری بیشتر نظم، میزان حوادث و تخلفات این بخش کاهش یابد.

اجرایی شدن دریافت «گواهینامه» بدون پایان خدمت
ستاد کل نیروهای مسلح درباره ابلاغ اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی، اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، متن اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره ابلاغ اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی جهت دریافت گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت به شرح ذیل است: «بر اساس ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوب مجلس شورای اسلامی، پیش‌بینی شده است گواهینامه‌ رانندگی که قبلا به استناد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی صرفا برای دارندگان کارت پایان خدمت یا مشمولان تعیین‌تکلیف شده قابل صدور بوده، بدون نیاز به ارائه کارت پایان خدمت و معافیت صادر شود. از سوی دیگر، بر اساس ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، ناجا موظف به شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب است. از آنجایی که اجرای این مصوبه مجلس شورای اسلامی تعارضاتی با مواد ۱۰ و ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی را به دنبال داشت، لذا ضمن تعامل با مجلس و برگزاری جلسات مشترک بین مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمع‌بندی شد ناجا نسبت به اجرای ماده‌ ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث اقدام کند که البته اجرای این ماده نافی اجرای ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی نخواهد بود. فلذا به ناجا ابلاغ شد ضمن فراهم کردن مقدمات کار حداکثر از تاریخ 1/9/96 نسبت به اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوبه مجلس شورای اسلامی اقدام کند».

اعزام ۲ هزار دانشجوی بورسیه به خارج تا پایان سال جاری
مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان خارج وزارت علوم اعلام کرد: تا پایان سال جاری ۲هزار نفر از دانشجویان بورسیه به خارج از کشور اعزام می‌شوند. ابراهیم حاجی‌زاده در گفت‌وگو با مهر، درباره سهمیه بورسیه خارج از کشور در سال جاری، گفت: برای سال جاری ۲ هزار بورسیه خارج از کشور پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: تا کنون حدود ۹۰۰ نفر از دانشجویان بورسیه به خارج از کشور اعزام شدند و مابقی نیز تا پایان سال جاری اعزام خواهند شد. گفتنی است برای پذیرش در بورس خارج از کشور، شرکت در آزمون ورودی دوره دکترای (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۶ و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه الزامی است.


Page Generated in 0/0056 sec