printlogo


کد خبر: 184307تاریخ: 1396/8/21 00:00
عربستان و امارات می‌گویند نه در ایران بازی می‌کنیم نه در قطر
فرار از ایران

2 کشور عربستان و امارات در ادامه رفتارهای غیرحرفه‌ای و مغرضانه خود اعلام کردند در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برابر ایران و قطر تنها در زمین بی‌طرف به میدان خواهند رفت. کشور عربستان بعد از اختلاف سیاسی که با ایران پیدا کرد تاکید کرد در خاک ایران به میدان نخواهد رفت و بر این اساس در فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های تمام نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی‌طرف برگزار شد. 2 کشور امارات و عربستان در نامه‌ای که به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشته‌اند تاکید کردند روابط بین این 2 کشور با ایران و قطر به حالت عادی خود بازنگشته است و به همین خاطر از AFC خواستند دیدار نمایندگان این 2 کشور در لیگ قهرمانان آسیا با کشورهای ایران و قطر در زمین بی‌طرف برگزار شود. محمد الشیخ، سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان در گفت‌وگو با الاقتصادیه، در این باره تاکید کرد: تا الان هیچ تغییری در روابط سیاسی عربستان با ایران و قطر به وجود نیامده و باید بگویم تیم‌های عربستانی در ایران و قطر به میدان نخواهند رفت. نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال امارات هم در این باره گفت: کشور امارات همواره با عربستان همراه و همیار بوده است. به نوشته الاقتصادیه 2 کشور عربستان و امارات، عمان و اردن را به عنوان میزبان دیدارهای تیم‌های خود با ایران و قطر معرفی کرده‌اند.
3 آذر روز سرنوشت
 12 روز دیگر AFC درباره مناقشه عربستان و امارات علیه باشگاه‌های ایرانی و قطری تصمیم می‌گیرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱2 روز دیگر تصمیم‌گیری می‌کند آیا نمایندگان عربستان و امارات در لیگ قهرمانان مقابل ایران و قطر در زمین بی‌طرف بازی خواهند کرد یا خیر. بعد از آنکه سایت ارم‌نیوز ۲ روز قبل مدعی شد عربستانی‌ها و اماراتی‌ها خواهان رویارویی با نمایندگان ایران و قطر در فصل جدید در زمین بی‌طرف هستند، دیروز چند روزنامه دیگر در این ارتباط گزارشی را منتشر کردند. این رسانه‌ها عنوان کردند در تاریخ ۲۴ نوامبر (۳ آذر ۱۳۹۶) در نشست هیات‌رئیسه AFC که در تایلند برگزار خواهد شد، خواسته عربستان و امارات مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این میان سعید توناجی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال امارات نیز بر همبستگی با عربستان تاکید دارد. طبق خواسته این 2 کشور، محل انجام مسابقات در زمین بی‌طرف باید در عمان یا اردن باشد.
ملاقات معنادار شیخ سلمان با سعودی‌ها
رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پی انتقادات و تهدیدات سران ارشد ورزش عربستان سعودی به ریاض سفر کرد. شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) هفته قبل به عنوان بخشی از سیاست خود برای برقراری ارتباط با اعضای AFC به شهر ریاض، پایتخت عربستان سفر کرد. رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا که در روزهای اخیر بشدت از سوی سران ارشد ورزش عربستان مورد انتقاد و به نوعی تهدید قرار گرفته بود، در این سفر با ترکی آل‌الشیخ، رئیس اداره کل ورزش و رئیس کمیته المپیک عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این دیدار، شیخ‌سلمان توضیحاتی را به آل‌‌شیخ درباره برنامه این کنفدراسیون برای ارتقای سطح فوتبال قاره آسیا تحت پروژه «چشم‌انداز و مأموریت AFC» داد. طرفین همچنین درباره برنامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور حمایت از فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو این کنفدراسیون به بحث و تبادل نظر پرداختند. اخیراً رسانه‌های عربستانی مدعی شدند پرونده‌های جدیدی برای افشای سرنخ‌های اصلی تحرکات کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته‌هایش علیه ورزش عربستان و تیم‌های سعودی وجود دارد و تأکید کردند AFC تلاش کرده است این کار را از طریق تلاش غیرمستقیم با طرف‌های متعددی از خارج کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دهد تا نمایش‌های دیگری را شبیه آنچه در فینال 2014 از سوی نیشیمورا داور ژاپنی رخ داد و همچنین شرط‌بندی‌هایی که قهرمانی را در نهایت به سیدنی استرالیا  اعطا کرد، آغاز کند. ترکی آل‌الشیخ تهدید کرده بود در صورتی که مجبور شود پرونده‌های بیشتری را بویژه علیه شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه و شیخ احمد الفهد، رئیس شورای المپیک آسیا افشا  خواهد کرد اما اعلام کرده بود ترجیح می‌دهد این کارها را انجام ندهد، چرا که این پرونده‌ها، همانند  دوره‌های گذشته ممکن است به سقوط و حذف افراد زیادی منجر شود. به نظر می‌رسد سفر معنادار شیخ سلمان بحرینی به ریاض به نوعی کوتاه آمدن وی در مقابل تهدیدهای عربستانی‌‌هاست که همواره در سال‌های اخیر نفوذ بالای خود را در این کنفدراسیون نشان داده‌اند. در حالی که سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاعات زیادی از این ملاقات نداده، حالا باید دید AFC و شیخ سلمان در آینده چه امتیازاتی را به سعودی‌ها خواهند داد.


Page Generated in 0/0059 sec